Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/6/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/6/2002

ΔΟΚΙΜΗ
VW Beetle 1,4 16V
 

Λαϊκή προσέγγιση
 

Η τελευταία και πιο προσιτή φορολογικά έκδοση του VW Beetle είναι αυτή με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων που τοποθετείται μεταξύ των ακριβότερων μοντέλων της κατηγορίας των μικρο-μεσαίων. Πόσο αγγίζει το "λαϊκό αίσθημα" που θέλει το αυτοκίνητο του λαού να είναι προσιτό;

Τα βήματα προόδου για την προσέγγιση μεγαλύτερης μερίδας αγοραστικού κοινού έγιναν με αρκετά αργό ρυθμό για το διαφορετικό μικρομεσαίο μοντέλο της VW. Το πάλαι ποτέ αυτοκίνητο του λαού παρουσιάστηκε ως ελιτίστικη επαναφορά, με δίλιτρο κινητήρα, δυσπρόσιτο για το ευρύ κοινό φορολογικά, που δεν είχε ενδιαφέρον για την υψηλή απόδοση και τις επιδόσεις. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή, καθώς το Beetle εφοδιάστηκε και με το 1.600άρη κινητήρα του Ομίλου, καθώς και με το υπερτροφοδοτούμενο 20βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων, δίνοντας έτσι την ικανοποίηση σε όσους ήθελαν το ξεχωριστό σχήμα του μοντέλου, με προσιτό κυβισμό και αξιόλογες επιδόσεις αντίστοιχα. 
Η τελευταία εκδοχή του χαριτωμένου μοντέλου είναι και η πιο προσιτή φορολογικά, καθώς εφοδιάζεται με το μοτέρ των 1,4 λίτρων που συναντάται κάτω από τα καπό και των Lupo, Polo, Golf και Bora της εταιρείας. 
Εξωτερικά τίποτα δεν προδίδει ότι πρόκειται για τη μικρότερη σε κυβισμό έκδοση του μοντέλου του οποίου το στυλ και η σχεδίαση αποτελούν έτσι και αλλιώς τον πρωταρχικό λόγο για την επιλογή του. Μόνο μια δυσδιάκριτη λεπτομέρεια για τον απλό παρατηρητή θα προδώσει τη διαφορά. To γαλανόλευκο σήμα της VW στο πίσω μέρος δεν κρύβει τη χειρολαβή και την κλειδαριά για το άνοιγμα του χώρου των αποσκευών όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες εκδόσεις κυβισμού του μοντέλου. Πρόσβαση στο χώρο αποσκευών δίνεται μόνο από το σχετικό διακόπτη που βρίσκεται στην πόρτα του οδηγού. 
Στο εσωτερικό του μοντέλου, τα πάντα συναντώνται στις γνωστές από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Beetle θέσεις. Ακόμα και το ESP δίνει το παρών -με το πλήκτρο που το απενεργοποιεί- παρά το γεγονός πως σε πρώτη φάση και με γνώμονα την ισχύ του κινητήρα, η παρουσία του κρίνεται ως περιττή. 
Στο δρόμο ωστόσο, ο συντηρητικός οδηγός θα εκτιμήσει την ύπαρξη του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της σταθερότητας, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δρόμων με μειωμένο συντελεστή τριβής, το βάρος του αμαξώματος επιφέρει εκτροπή από την επιθυμητή τροχιά στις στροφές, όταν βέβαια και ο οδηγός το παρακάνει. Με το ESP απενεργοποιημένο, η υποστροφή είναι η πρώτη παρενέργεια όταν εξαντληθούν τα όρια της πρόσφυσης των ελαστικών σε δρόμους με στροφές, ενώ και η υπερστροφή έχει πιθανότητες εμφάνισης κάτω από συγκεκριμένες περιστάσεις. Από εκεί και πέρα, οι μετακινήσεις με το Beetle που φέρει κινητήρα 1,4 λίτρων είναι εξαιρετικά ευχάριστες, τουλάχιστον σε αστικό περιβάλλον, όπου η ελαστικότητα του κινητήρα εκτιμάται ιδιαιτέρως και η κλιμάκωση του κιβωτίου συνεπικουρεί. Στον ανοιχτό δρόμο, η αδυναμία του κινητήρα είναι πασιφανής, με τον παραγόμενο θόρυβο να είναι περισσότερος από την αποδιδόμενη ισχύ. Το Beetle κινείται με ασφάλεια όντας αρκετά σταθερό σε κάθε περίπτωση, με τη σφιχτή ανάρτηση να περιορίζει την τάση για εγκάρσια ταλάντωση σε αλλεπάλληλες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο οδηγός απολαμβάνει το θετικό σε αίσθηση τιμόνι και τα ανάλογα φρένα. 
Όλα τα παραπάνω στην ξεχωριστή "συσκευασία" του Beetle και με την υπογραφή της VW απαιτούν για την απόκτησή τους ένα σεβαστό ποσό. Τα 17.415 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά του VW Beetle είναι το τίμημα για τη φορολογική "τρίπλα" των οπαδών του μοντέλου. 



Η συμπεριφορά του Beetle στο δρόμο είναι ασφαλής σε κάθε περίπτωση. Με την απενεργοποίηση του ESP, είναι δυνατή η πρόκληση υπερστροφικών φαινομένων.


Καμία διαφορά στο εσωτερικό του VW Beetle σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις κυβισμού. Η σχεδίασή του το καθιστά ξεχωριστό και ευχάριστο.


Οι τροχοί των 15 ιντσών με τα ελαστικά υψηλού προφίλ ταιριάζουν στο χαρακτήρα του μοντέλου.
Οριακός για το βάρος του αμαξώματος ο κινητήρας 
Ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,4 λίτρων στην περίπτωση του Beetle έχει αρκετά δύσκολο έργο να επιτελέσει. Εκτός του αυξημένου βάρους του αμαξώματος, πρέπει να αντιπαρέλθει και τον αεροδυναμικό συντελεστή του μοντέλου, που κατά την κίνηση στον ανοιχτό δρόμο έχει σημαντικό μερίδιο ευθύνης για τις μέτριες επιταχύνσεις εν κινήσει. Λειτουργικά, το μηχανικό σύνολο είναι πολύ καλό με την απόδοσή του να έχει το "φόρτε" της στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, σε συνδυασμό και με τη σχετική κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων. Οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές για τα δεδομένα των μικρομεσαίων μοντέλων.
 

Η απόδοση του μηχανικού συνόλου των 1,4 λίτρων που κινεί το VW Beetle είναι αρκετά καλή στις χαμηλές στροφές λειτουργίας.