Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/6/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/6/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Skoda Octavia 1,4 16V 
 

Το πιο προσιτό μεσαίο
 

Το Skoda Octavia έγινε ακόμα πιο προσιτό στην ελληνική αγορά με την τοποθέτηση του κινητήρα των 1,4 λίτρων. Ενα αξιόλογο αυτοκίνητο στους περισσότερους τομείς, σε πολύ καλή τιμή, που απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν ένα μεσαίο αυτοκίνητο με το φορολογικό πλεονέκτημα των 1.400 κ.εκ.

Η Skoda θέλοντας να δώσει ένα ακόμα κίνητρο στις αγορές όπου τα αυτοκίνητα φορολογούνται βάσει των κυβικών του κινητήρα (όπως η Ελλάδα), εφοδίασε το Octavia και με κινητήρα 1,4 λίτρων. Το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων στη χώρα μας έχουν τα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα με κινητήρες 1,4 λίτρων. Εκεί λοιπόν πάει να "χτυπήσει" και το Octavia με το βασικό πλεονέκτημα ότι είναι ένα μεσαίο αυτοκίνητο. Σχεδιαστικά δεν παρατηρείται καμία διαφορά με τις μεγαλύτερες εκδόσεις. Συνολικά το αμάξωμα του Octavia αποπνέει μία στιβαρή αίσθηση, γεγονός που επιδρά θετικά στο "οικογενειακό" κοινό όπου απευθύνεται. Βασικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν το αμάξωμα του Octavia είναι οι αυξημένες διαστάσεις του και η ευμεγέθης χρωμιωμένη μάσκα με τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος. Στο εσωτερικό η σχεδίαση θυμίζει αρκετά τα πρότυπα της VW. Τα πλαστικά τμήματα στο σύνολό τους είναι μαύρα και συνδυάζονται με τις μπλε υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών. Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα είναι πολύ καλού επιπέδου σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα του Ομίλου. Σε καλά επίπεδα κυμαίνονται και οι χώροι που προσφέρει το Octavia. Οι εμπρός επιβάτες δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα με τον διαθέσιμο χώρο, ενώ στο πίσω κάθισμα τρεις επιβάτες θα φιλοξενηθούν με σχετικές παραχωρήσεις λόγω του όχι ιδιαίτερα μεγάλου πλάτους του καθίσματος και του χώρου για τα γόνατα των επιβατών. Βασικό πλεονέκτημα του Octavia είναι ο μεγάλος χώρος αποσκευών που διαθέτει, ο οποίος παράλληλα είναι και πρακτικός λόγω της ύπαρξης της 5ης πόρτας. Η ρύθμιση της ανάρτησής του Octavia 1,4 είναι μαλακή και εξασφαλίζει πολύ καλή απορροφητικότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ομως τα καθίσματα είναι σκληρά και δε διακρίνονται για την άνεσή τους. Το Octavia 1,4 θα κινηθεί χωρίς πρόβλημα στο εθνικό δίκτυο καθώς το αμάξωμά του παραμένει σταθερό ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική. Στις στροφές η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος του αμαξώματος έχουν αποτέλεσμα την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά του παραμένει ασφαλής και μόνο όταν πιεστεί θα εμφανίσει με προοδευτικό και ελεγχόμενο τρόπο υποστροφή. Τα φρένα του αυτοκινήτου έχουν αρκετά καλή αίσθηση και οι τροχοί θα μπλοκάρουν μόνο όταν πιεστεί έντονα το σχετικό πεντάλ. Ενα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο λοιπόν που προσφέρεται -στην έκδοση Ambiente- στην ανταγωνιστική τιμή των 4.690.000 δρχ. με αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού. Η βασική έκδοση κοστίζει 4.490.000 δρχ. και από τον εξοπλισμό απουσιάζουν ο κλιματισμός και ο αερόσακος συνοδηγού.


Το εσωτερικό του Octavia 1,4 είναι κατασκευασμένο από πολύ καλής ποιότητας υλικά. Οι χώροι που διαθέτει επαρκούν με κάποιες παραχωρήσεις για 5 επιβάτες.




Το εμπρός τμήμα του Octavia έχει κλασική σχεδίαση. Βασικά χαρακτηριστικά του είναι η μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα και τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα με το διάφανο κάλυμμα.

Πολιτισμένος κινητήρας-μέτριες επιδόσεις 
Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων που κινεί τη βασική έκδοση του Octavia υπάρχει σε πολλά μοντέλα του ομίλου VW. Η δομή του είναι σύγχρονη με 16 βαλβίδες, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων. Στο δυναμόμετρο η απόδοσή του έφτασε τους 78 ίππους στις 5.400 σ.α.λ και τα 128 Nm στις 3.510 σ.α.λ -έναντι 75 ίππους στις 5.000 σ.α.λ και 126 Nm στις 3.300 σ.α.λ που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη καθώς δεν παρατηρούνται κραδασμοί. Επίσης τα επίπεδα θορύβου που παράγει ακόμα και σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής δε θα ενοχλήσουν τους επιβάτες. Η διαθέσιμη ροπή του κινητήρα θα ικανοποιήσει τον οδηγό κατά την κίνηση στην πόλη καθώς είναι αρκετή από τις χαμηλές στροφές. Θετική είναι και η ευστροφία του μέχρι το όριο περιστροφής του. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο αυτοκίνητο είναι μέτριες, κάτι που οφείλεται κατά βάση στο αυξημένο βάρος του αμαξώματος που φτάνει τα 1.208 κιλά.

Οι επιδόσεις που προσδίδει ο κινητήρας των 1,4 λίτρων του Octavia μπορεί να μην εντυπωσιάζουν όμως παρουσιάζει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές.