Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/7/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/7/2002

ΔΟΚΙΜΗ
MCC Smart Coupe 62
 

Ανανέωση "μέσα-έξω"
 

Η νέα γενιά του μικρότερου επιβατικού οχήματος που κυκλοφορεί στους δρόμους μας, του Smart, διακρίνεται κυρίως για την ανανεωμένη εξωτερική της σχεδίαση. Παράλληλα το λιλιπούτειο Smart διαθέτει αλλαγές κάτω από το αμάξωμα και νέα στοιχεία εξοπλισμού.
Το MCC Smart, το οποίο ξεκίνησε να παράγεται το 1998, είχε ταράξει τα "νερά" στο χώρο της αυτοκίνησης με την πρωτοποριακή σχεδίασή του. Τέσσερα χρόνια περίπου μετά και ενώ ακόμα το σχήμα του συγκεντρώνει την... περιέργεια του κοινού, η θυγατρική εταιρεία της Mercedes προχώρησε σε ένα face lift του Smart, με τις αλλαγές να εντοπίζονται τόσο στο αμάξωμα όσο και κάτω από αυτό. 
Όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση του Coupe Smart, οι διαφορές σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση εστιάζονται στην αλλαγή των φωτιστικών σωμάτων. Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω προέρχονται από την Cabrio έκδοση του Smart και προσδίδουν στο σούπερ μίνι όχημα έναν ακόμα πιο "ιδιαίτερο" χαρακτήρα. Ανοίγοντας τη μεγάλη πόρτα του διθέσιου Smart Coupe, ο παρατηρητής δε θα εντοπίσει καμία σχεδιαστική διαφορά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ωστόσο το Smart που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εφοδιασμένο με δύο νέα προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού. Αυτά είναι η ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή, και τα χειριστήρια αλλαγών των ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι (οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με σειριακό τρόπο και μέσω του επιλογέα των ταχυτήτων). 
Μία επιπλέον σημαντική αλλαγή η οποία δε φαίνεται, είναι η αύξηση χωρητικότητας του δοχείου καυσίμων κατά 11 λίτρα -στα 33 συνολικά. Παράλληλα έχει ανασχεδιαστεί το κάλυμμα του κινητήρα το οποίο βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα των επιβατών. Αλλαγές στις αναρτήσεις δεν υπάρχουν, με το Smart να χαρακτηρίζεται για τη νευρικότητα που παρουσιάζει σε συνεχείς ανωμαλίες του οδοστρώματος. 
Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του "πολύτιμα" ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως είναι το ABS και το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος (TRUST).



Το Smart (σε λογικές ταχύτητες) παρουσιάζει ικανοποιητική σταθερότητα κινούμενο στην ευθεία.
Η σφιχτή ανάρτησή του περιορίζει την άνεση των επιβατών.


Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Smart Coupe δεν υπάρχουν αισθητικές διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. 
Η σχεδίαση είναι πρωτοποριακή, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή.
Σπιρτόζικος ο κινητήρας των 599 κ.εκ. 
Το Smart Coupe Pulse κινείται από ένα μηχανικό σύνολο 0,6 λίτρων, το οποίο με τη βοήθεια υπερσυμπιεστή αποδίδει 62 ονομαστικούς ίππους. Η απόδοσή του καλύπτει με το παραπάνω τις αστικές μετακινήσεις, διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα. Ο κινητήρας του Smart συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων του οποίου οι σχέσεις είναι κοντές. Ωστόσο αυτό παρουσιάζει υστέρηση απόκρισης στις εναλλαγές των σχέσεων. 
Το μικρής χωρητικότητας μοτέρ του Smart παράγει αυξημένο θόρυβο σευψηλούς ρυθμούς περιστροφής.

Ο κινητήρας των 62 ονομαστικών ίππων του Smart Coupe είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα στην πόλη το μικρό αμάξωμα.