Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/7/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/7/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Toyota Celica facelift
  

Δυναμικό αλλά ασφαλέστερο
 

Με την ανανέωση του Celica, η Toyota αποσκοπεί -πέρα από την αισθητική αναβάθμιση που έτσι κι αλλιώς είναι περιορισμένη- στην ασφαλέστερη πραγματοποίηση αυτού που το μοντέλο ξέρει να προσφέρει στον οδηγό του: Την οδηγική απόλαυση.
   
Η οδηγική απόλαυση είναι και το κύριο χαρακτηριστικό για το οποίο θα επιλέξει κάποιος άλλωστε το Toyota Celica, ειδικά εάν αυτό φέρει και το λογότυπο T-Sport που συνεπάγεται ότι κάτω από το καπό βρίσκεται η έκδοση του 1.800άρη κινητήρα με τους 192 ονομαστικούς ίππους. Την εν λόγω έκδοση είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε διαπιστώνοντας έτσι την αναβαθμισμένη ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει πλέον το μοντέλο. 
Κατ' αρχάς οι αισθητικές αλλαγές του ανανεωμένου Celica σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση δεν είναι πολλές, καθώς οι ιθύνοντες της Toyota έκριναν ότι το αυτοκίνητο παραμένει σύγχρονο και ελκυστικό σχεδιαστικά. 
Στο εμπρός μέρος του, οι αλλαγές επικεντρώνονται στον προφυλακτήρα που απέκτησε περισσότερο δυναμική εμφάνιση, καθώς απέκτησε μία επιμήκη, οριζόντια εισαγωγή αέρα πάνω ακριβώς από τη θέση τοποθέτησης της πινακίδας. Στις άκρες της αεροεισαγωγής αυτής καταλήγουν πλέον τα "νεύρα" που ξεκινούν από τις άκρες του καπό, σχηματίζοντας έτσι κατά κάποιο τρόπο ένα ρύγχος που προσδίδει περισσότερο επιθετική εμφάνιση στο αμάξωμα. Τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν νέα κάτοπτρα, ενώ τα δεύτερα έχουν πλέον και νέο κρύσταλλο. 
Περνώντας στην οδική συμπεριφορά του ανανεωμένου μοντέλου, η πιο σημαντική εξέλιξη αφορά την προσθήκη των συστημάτων VSC (σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας του Αμαξώματος) και TRC (σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης). 
Με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών αυτών βοηθημάτων, το Toyota Celica δεν παρεκκλίνει από την πορεία του στις στροφές, συνεπικουρούμενο από τις μικρές κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμά του και την αυξημένη πλευρική πρόσφυση που εξασφαλίζουν τα ελαστικά του, διαστάσεων 205/50-16. 
Η ανάρτηση του ανανεωμένου μοντέλου έχει νέες ρυθμίσεις με στόχο την προσφορά περισσότερης άνεσης, αλλά και ενίσχυσης των δυναμικών του χαρακτηριστικών, ενώ τα φρένα περιλαμβάνουν πλέον μεγαλύτερους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και είναι σε κάθε περίπτωση αποτελεσματικά. Η πέδηση του αυτοκινήτου εμφανίζεται επίσης βελτιωμένη χάρη και στο γεγονός ότι το ABS συνεργάζεται πλέον και με ΕΒD (Ηλεκτρονικό Διανεμητή της Πέδησης). 
Επίσης το σύστημα διεύθυνσης εμφανίζεται στο ανανεωμένο μοντέλο πιο σαφές, παρέχοντας άμεση πληροφόρηση στον οδηγό. Όσον αφορά τους κινητήρες δεν έχει αλλάξει κάτι και το μοντέλο εξακολουθούν να εξοπλίζουν τα μηχανικά σύνολα των 1.800 κ.εκ. που αποδίδουν 143 και 192 ονομαστικούς ίππους. 
Ο τελευταίος εφοδιάζει την έκδοση T-Sport που οδηγήσαμε, απέδωσε 181 ίππους στο δυναμόμετρο και χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή λειτουργία του μέχρι τις 8.000 σ.α.λ. από όπου ξεκινάει και η κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Η τιμή της εν λόγω έκδοσης του Celica είναι 36.000 ευρώ. 





Οι εξωτερικές αλλαγές στο ανανεωμένο Toyota Celica αφορούν τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα και τον εμπρός προφυλακτήρα με τη νέα εισαγωγή αέρα στο επάνω τμήμα του. 

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιορίζονται στο διαφορετικό φωτισμό ορισμένων χειριστηρίων και στις σκουρόχρωμες πλαστικές επιφάνειες, που ταιριάζουν καλύτερα στο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου σε σχέση με τις ανοιχτού γκρι επιφάνειες της προηγούμενης έκδοσης. 
Πολύ καλή εντύπωση αφήνουν τα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα με τα ενσωματωμένα στην πλάτη προσκέφαλα.