Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/7/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/7/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Mitsubishi L 200
 

Eπαγγελματικό SUV;
 

Το Mitsubishi L 200 ανήκει στη νέα γενιά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, που προσφέρονται και για την κάλυψη της ανάγκης για όχημα ελεύθερου χρόνου. Είναι ένα απόλυτα ευχάριστο αυτοκίνητο με δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, το οποίο προσφέρει ανέσεις ανάλογες με αυτές ανάλογου επιβατικού.

H εξέλιξη των ελαφρών επαγγελματικών προσφέρει ανέσεις και αίσθηση ανάλογη με αυτή των σύγχρονων εκτός δρόμου οχημάτων. Αυτή είναι η διαπίστωση μετά και τη δοκιμή της σχετικής πρότασης της Mitsubishi, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ντίζελ των 2,5 λίτρων. Το L 200 προσφέρει όλα όσα μπορεί να ζητήσει ο σύγχρονος επαγγελματίας αναφορικά με τη δουλειά του, όπως είναι ο μεγάλος χώρος φόρτωσης με διαστάσεις 1.830 χιλ. μήκος x 1.470 χιλ. πλάτος (1.040 χιλ. μεταξύ των θόλων των πίσω τροχών) αλλά και η σεβαστή απόσταση από το έδαφος, που το μικρότερό της σημείο είναι 235 χιλ. μεταξύ εδάφους και πίσω διαφορικού. Στην καμπίνα των επιβατών υπάρχει αρκετός χώρος για δύο ενηλίκους και αποσκευές, ενώ οι ανέσεις που τους προσφέρονται είναι αντίστοιχες καλά εξοπλισμένου επιβατικού. Ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμός και κεντρικό κλείδωμα είναι ορισμένα από τα σημαντικότερα στοιχεία εξοπλισμού του μοντέλου στην έκδοση Club Cab που είχαμε στη διάθεσή μας, του οποίου το εξωτερικό χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι η διχρωμία του αμαξώματος. 
Οδηγικά το επαγγελματικό μοντέλο είναι αρκετά ευχάριστο, ενώ επιδεικνύει μια εξαιρετική ευκολία στους χειρισμούς του. Η επιλογή της τετρακίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός μικρότερου μοχλού δίπλα στον επιλογέα των ταχυτήτων, ακόμα και εν κινήσει και με ταχύτητα έως 100 χλμ./ώρα. Το υποβοηθούμενο τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση για τα δεδομένα των επαγγελματικών οχημάτων αυτής της κατηγορίας, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ατέρμονα κοχλία, που ως ένα από τα πιο παλιά συστήματα διεύθυνσης δεν έχει γίνει γνωστό για την ποσότητα πληροφοριών που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω, τα οποία συνεπικουρούνται και από ABS, επιφέροντας μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης στο ελαφρύ επαγγελματικό μοντέλο. Στην επίτευξη αυτών, το ρόλο τους παίζουν και τα ελαστικά με διάσταση 260/70- 16, που παρά τις χωμάτινες καταβολές τους, φροντίζουν και στην άσφαλτο για το καλό επίπεδο πρόσφυσης και την ασφαλή συμπεριφορά του μοντέλο. Η ανάρτηση του Mitsubishi L 200 αποτελείται από ανεξάρτητα ψαλίδια και ράβδο στρέψης εμπρός και ημιελλειπτικά φύλλα σούστας πίσω, επιλογή κλασική για μοντέλο της κατηγορίας -τουλάχιστον πίσω. Οι σχετικές αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες είναι έντονες αλλά όχι πολύ απότομες, καθώς η γενικότερη αίσθηση του μοντέλου απέχει από τα "σκληρά" δεδομένα του παρελθόντος. Από αυτή τη ρύθμιση της ανάρτησης προκύπτουν και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, οι οποίες προειδοποιούν και για τα όρια της πρόσφυσης. 
Σε αυτήν την έκδοση εξοπλισμού και με τον υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ κινητήρα των 2,5 λίτρων το ελαφρύ επαγγελματικό της Mitsubishi προσφέρεται στην τιμή των 20.035, η οποία κρίνεται ως αρκετά καλή με δεδομένο το επίπεδο του παρεχόμενου εξοπλισμού αλλά και τις τιμές των αντίστοιχων προτάσεων του αξιοσέβαστου ομοεθνούς ανταγωνισμού.




Η κίνησή του L 200 στην άσφαλτο είναι άνετη και η ποιότητα κύλισης του δεν προδίδει τον επαγγελματικό προσανατολισμό του μοντέλου.


Η αναρρίχηση με την επιλογή των κοντών σχέσεων του διαφορικού είναι εύκολη υπόθεση. Το ελαφρύ πίσω μέρος θέτει τα όρια, καθώς επηρεάζει την πρόσφυση των τροχών.


Στο εσωτερικό, τα πλαστικά δεν εντυπωσιάζουν με την ποιότητά τους, ακόμα και με τα δεδομένα του ανταγωνισμού της κατηγορίας. Η συναρμογή τους είναι πολύ καλή και κανένα είδος τριγμού δεν κάνει την εμφάνισή του σε οποιοδήποτε έδαφος και αν οδηγηθεί το μοντέλο.


Με μήκος 1.830 χιλ. ο χώρος φόρτωσης προσφέρεται για εκτεταμένες μεταφορές. Μεταξύ των θόλων, το πλάτος είναι 1.040 χιλ.
Ροπή για κάθε απαίτηση 
Το κυριότερο πλεονέκτημα των κινητήρων ντίζελ είναι η αποδιδόμενη ροπή. Στην προκειμένη περίπτωση, το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του L 200 των 2.477 κ.εκ. επιδεικνύει εξαιρετική ελαστικότητα, καθώς η μέγιστη τιμή της ροπής (240 Nm) αποδίδεται μόλις στις 2.000 σ.α.λ. Η λειτουργία του, παρά το ότι δεν είναι αυτό το ζητούμενο, είναι αρκετά πολιτισμένη με χαμηλό επίπεδο παραγόμενου θορύβου σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός πολλαπλών σημείων του κινητήρα εξασφαλίζει πολύ καλή εικόνα και στον τομέα της κατανάλωσης, κάνοντας τα 75 λίτρα του ρεζερβουάρ να αρκούν για 680 χλμ. κατά μέσο όρο σε μεικτές συνθήκες κίνησης. Οι 115 ίπποι του κινητήρα αποδεικνύονται αρκετοί για κάθε περίπτωση κίνησης και αποδίδονται στις 4.000 σ.α.λ.

Ο κινητήρας των 2,5 λίτρων του Mitsubishi L 200 αποδίδει 115 ίππους και 240 Νm ροπής και είναι αρκετά 
ελαστικός.