Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/9/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/9/2001

Πιο "κοφτερή" συμπεριφορά από την Compact

Στο δρόμο όπως όλα τα μοντέλα της BMW έτσι και η νέα Compact επιδεικνύει εξαιρετική συμπεριφορά που εμπνέει ασφάλεια σε γενικές γραμμές στον οδηγό και τους επιβάτες. Με πολύ καλή αίσθηση στο τιμόνι και τα φρένα αλλά και πιο άμεση απόκριση στο γκάζι σε σχέση με την Coupe, το σύνολο που συντίθεται δείχνει και είναι πιο "σπιρτόζικο", προκαλώντας τον οδηγό ανά πάσα στιγμή να οδηγήσει σβέλτα. 
Η ανάρτηση της Compact είναι ελαφρώς πιο σφιχτή από αυτή της Coupe, γεγονός που χωρίς να κουράζει τους επιβάτες επιδρά κατασταλτικά στην εμφάνιση κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές. Σε δρόμους με στροφές και "ελληνική" ποιότητα ασφάλτου, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης λειτουργεί... υπερωριακά, ενώ αν ο οδηγός το απενεργοποιήσει, η υπερστροφή -που ανά περίπτωση μπορεί να είναι και έντονη- εναλλάσσεται με την υποστροφή ταχύτατα. Σύμμαχος του ανήσυχου οδηγού που θα διατηρήσει το ASC απενεργοποιημένο είναι το ακριβές αν και κάπως βαρύ τιμόνι με την καλή αίσθηση και τα πάντα αποδοτικά φρένα. Ολα τα παραπάνω συναντώνται και στη συμπεριφορά της Coupe, με τη διαφορά πως σε αυτή οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι λίγο πιο ήπιες και προοδευτικές κάτω από έντονη πίεση. Με το ιδιαίτερα διακριτικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης εν λειτουργία, η επιθυμητή πορεία διατηρείται χωρίς αποκλίσεις.
Στις ευθείες, τόσο η Coupe, όσο και η Compact κινούνται υποδειγματικά σταθερά εμπνέοντας ασφάλεια ακόμα και όταν η ταχύτητα κίνησης προσεγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Αεροδυναμικοί και λοιποί θόρυβοι δεν παρατηρούνται και στο εσωτερικό επικρατεί απόλυτη ηρεμία.


Η υπερστροφή εμφανίζεται στην Compact με το ASC απενεργοποιημένο, σχετικά πιο έντονα από ό,τι στην Coupe. Με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης εν λειτουργία, η προαποφασισμένη από τον οδηγό τροχιά διατηρείται ευλαβικά.
Στην περίπτωση της Coupe, η υπερστροφή με το DSC εκτός λειτουργίας, είναι κάπως πιο ήπια και προοδευτικά εμφανιζόμενη. Σε κάθε περίπτωση ο έλεγχός της είναι εύκολος χάρη στα χειριστήρια με τη θετική αίσθηση αλλά φυσικά απαιτεί ορισμένες γνώσεις από τον οδηγό.
Η σφιχτότερη από αυτή της Coupe ανάρτηση δεν επηρεάζει αρνητικά την άνεση των επιβατών. Προσδίδει πολύ καλή σταθερότητα στην Compact, ακόμα και με ταχύτητες που πλησιάζουν την τελική.
Οι ζάντες αλουμινίου ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμός της Compact αλλά συμβάλλουν στην ξεχωριστή εμφάνιση του μοντέλου.

 ΔΟΚΙΜΗ BMW 316ti Compact 1,8
 
H ΒΜW αγαπά τους νέους...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πολύ καλός ο νέος κινητήρας των 1,8 λίτρων
Οι "μνηστήρες" της κατηγορίας
Ποιότητα και σχεδίαση στα γνωστά πρότυπα
Χωρίς μεγάλες διαφορές σε χώρους από την Coupe
Πιο "κοφτερή" συμπεριφορά από την Compact