Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/10/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/10/2001

Πιο χωμάτινο το X-Trail - GTi το RAV4

Στο δρόμο αλλά και... λίγο -έως πολύ- έξω από αυτόν, όπου η κρίση για κάποιο αυτοκίνητο της κατηγορίας ολοκληρώνεται, η εικόνα του καθ' ενός από τα δύο μοντέλα ξεχωρίζει λίγο περισσότερο από ό,τι στους υπόλοιπους τομείς. 
Πιο συγκεκριμένα, το νεοεισαχθέν Nissan X-Trail επιδεικνύει αρκετά καλή συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να επιτρέπει την έκφραση κάποιων παραπόνων αναφορικά με την άνεση στην άσφαλτο και κατά τη διέλευση ορισμένων ανωμαλιών. Το πρόβλημα εστιάζεται στην ανακολουθία των αμορτισέρ και των ελατηρίων, με τα δεύτερα να επαναφέρουν αρκετά απότομα το αμάξωμα στην κανονική του θέση από το έδαφος κατά το πέρασμα από έντονες ανωμαλίες στην άσφαλτο. Αυτό κατά την κίνηση στο χώμα και δη με αυξημένη ταχύτητα, εκτιμάται δεόντως από τον οδηγό, καθώς ο έλεγχος του αμαξώματος είναι καλύτερος. Ξεκάθαρα υποστροφικό, το X-Trail όταν οδηγείται ως προσθιοκίνητο, επιδεικνύει έλλειψη ελκτικής πρόσφυσης, η οποία "εκφράζεται" με σπινάρισμα του εσωτερικού ως προς την -κλειστή- στροφή στην άσφαλτο. Η δυνατότητα σταθερής εμπλοκής της τετρακίνησης, δίνει ένα αβαντάζ στον οδηγό του X-Trail, καθώς αυξάνει αρκετά τα περιθώρια πρόσφυσης του μοντέλου. 
Από την άλλη, το RAV4 στην άσφαλτο δύσκολα διακρίνεται από ένα καλό οικογενειακό σε συμπεριφορά. Η αποσβεστική ικανότητα της ανάρτησης είναι ιδιαίτερα θετική τόσο στις χωμάτινες διαδρομές, όσο και στην άσφαλτο. Η υποστροφή στις ασφάλτινες διαδρομές είναι η συνήθης αντίδραση όταν ο ρυθμός κίνησης είναι σβέλτος αλλά εκδηλώνεται προοδευτικά και με μικρότερη ένταση σε σχέση με το μοντέλο της Nissan. Στο χώμα η μαλακότερη από ό,τι του X-Trail ανάρτηση του RAV4, απορροφά καλύτερα τις ανωμαλίες- σε επίπεδη διαδρομή. Εκεί που το μοντέλο της Toyota υστερεί σε σχέση με το X-Trail είναι στην αναρριχητική ικανότητα ή καλύτερα στη δυνατότητα προσπέλασης μεγάλων σχετικά εμποδίων. Η διαφορά ορίζεται μόνο από τη δυνατότητα "κλειδώματος" της τετρακίνησης που παρέχει το X-Trail, σε αντίθεση με τη μόνιμη κατανομή της ροπής στους τροχούς ανά άξονα, σε ποσοστό 50/50, όπως συμβαίνει στο RAV4.


Το RAV4 δείχνει την αυξημένη του ταχύτητα στις στροφές του δρόμου, μόνο από τις κλίσεις του αμαξώματος, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν αιτία ανησυχίας.



Με την τετρακίνηση "κλειδωμένη", το X-Trail μπορεί να κινηθεί με μεγάλη άνεση και να προσφέρει χαρά στον έμπειρο οδηγό στο σαθρό χώμα. 
Στο χώμα, οι ταλαντώσεις του αμαξώματος ελέγχονται πολύ καλά.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Nissan X-Trail - Toyota RAV4
 
Ομοεθνής σφετεριστής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πιο γραμμικός και πολιτισμένος ο κινητήρας του RAV4
Ποιότητα και σχεδίαση: Σημειώσατε Χ
Μικρή υπεροχή του X-Trail σε χώρους
Πιο χωμάτινο το X-Trail - GTi το RAV4
Είναι δίλημμα...