Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/11/2000
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/11/2000

Δύο όψεις της σπορτίφ συμπεριφοράς

Η συμπεριφορά των δύο μοντέλων στο δρόμο αποδεικνύεται αντάξια των προσδοκιών που προκύπτουν από την προέλευση του καθενός από αυτά. Στην περίπτωση της Citroen, η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει άριστα την παρεχόμενη προς τους επιβάτες άνεση με τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες και η κατευθυντικότητα βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, χάρη και στην παθητική τετραδιεύθυνση του μοντέλου. 
Το τίμημα όμως της παθητικής τετραδιεύθυνσης είναι οι υπερστροφικές τάσεις που κάνουν την εμφάνισή τους στο όριο και οι οποίες απαιτούν αυξημένη ετοιμότητα και γνώσεις από τον οδηγό. Μέχρι το όριο, όμως, η τροχιά που επιλέγει ο οδηγός σε δρόμους με στροφές "χαράσσεται" με υποδειγματική ευκολία και σταθερότητα. Στις ευθείες, η παρεχόμενη άνεση είναι πολύ καλή, καθώς η ανάρτηση ελέγχει ιδιαίτερα αποτελεσματικά τις τάσεις του αμαξώματος για εγκάρσια ταλάντωση κατά την υπέρβαση ανωμαλιών του οδοστρώματος. 
Το Hyundai Coupe, από την άλλη, επιδεικνύει ανάλογα καλά χαρακτηριστικά σε επίπεδο άνεσης. Σε δρόμους με στροφές, η απώλεια της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών γίνεται αναλογικά πιο γρήγορα απ' ό,τι στο Γαλλικό ανταγωνιστικό μοντέλο. Συνέπεια αυτού είναι η εμφάνιση υποστροφικών φαινομένων. Η ανάρτηση του Κορεάτικου μοντέλου επιτρέπει την εμφάνιση μεγαλύτερων κλίσεων στις στροφές, οι οποίες λειτουργούν ανασταλτικά στην ψυχολογία του οδηγού που θέλει να κινηθεί γρήγορα. 
Ο έλεγχος της υποστροφής από τη μεριά του οδηγού επιτυγχάνεται με ευκολία μέσω του ακριβούς συστήματος διεύθυνσης και της άμεσης απόκρισης του κινητήρα. Στις ευθείες η παρεχόμενη προς τους επιβάτες άνεση είναι σε καλό επίπεδο, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης θα ενοχλήσει μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου, οι οποίες θα προκαλέσουν αναπήδηση του πίσω άξονα. 
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και απλά πίσω, των οποίων η απόδοση είναι πολύ καλή ακόμα και σε σκληρή χρήση.



Μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και υπερστροφικά φαινόμενα στο όριο είναι τα χαρακτηριστικά της Citroen Xsara Coupe.


Το Hyundai Coupe στις στροφές εμφανίζει μεγαλύτερες κλίσεις, οι οποίες όμως δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του.


Ζάντες ελαφρού κράματος και για τα δύο Coupe μοντέλα- 16" για το Hyundai, 15" για το Citroen- που φιλοξενούν ελαστικά διαστάσεων 205/45 και 185/50 αντίστοιχα.

 Citroen Xsara 1,6 VTS-Hyundai Coupe FX 1,6
 
Ο δρόμος του διαφορετικού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πιο ισχυρός ο κινητήρας της Citroen
Σπορτίφ "πινελιές" στο εσωτερικό
Δύο όψεις της σπορτίφ συμπεριφοράς
Ιδια αντίληψη και στόχος, διαφορετικό αποτέλεσμα