ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Θέματα αγοράς mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/11/2000
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/11/2000
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 
BMW Σειρά 3 Compact-Mercedes C-Class Sports Coupe
 
Μόναχο-Στουτγάρδη: 
1-1

 
Οι μελλοντικές "νεανικές" προτάσεις των BMW και Mercedes έχουν πολλά κοινά στοιχεία τόσο σε επίπεδο σχεδίασης, όσο και σε ό,τι αφορά το κοινό στο οποίο στοχεύουν. Η παρουσίασή τους στις διεθνείς αλλά και στην ελληνική αγορά αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, προκειμένου να διαπιστωθεί αν πράγματι πρόκειται για μια αξιομνημόνευτη ισοπαλία. 
 
Η προσέγγιση των μικρότερων ηλικιακά αγοραστών που πέτυχε η BMW με την Compact της προηγούμενης σειράς 3 (1993) ήταν η καλύτερη απόδειξη για την επιτυχία του εγχειρήματος. Αυτήν την προσέγγιση επιδιώκει να κάνει και η Mercedes, η οποία ετοιμάζει την παρουσίαση της Sports Coupe, που βασίζεται στη C-Class, ενώ και η BMW επανέρχεται στο εγχείρημα με τη σχετική έκδοση της νέας σειράς 3. Τόσο το μοντέλο της BMW, όσο και αυτό της Mercedes προάγουν τη νεανική αισθητική που θέλει αμάξωμα δύο όγκων και σπορτίφ χαρακτήρα. Επιβεβαίωση αποτελούν και οι επιλογές σε θέματα ανάρτησης και κινητήρων, μέσω των οποίων επιδιώκεται ο "τονισμός" της νεανικής υπόστασης. Η εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου της BMW συμβαδίζει με τα αισθητικά πρότυπα της Γερμανικής εταιρείας, διατηρώντας το family look στο εμπρόσθιο μέρος. Η σχεδιαστική γραμμή του μοντέλου παραπέμπει άμεσα στην απερχόμενη Compact της σειράς 3, καθώς αισθητικά δείχνει πως είναι εξέλιξή της. Στο πίσω μέρος το νέο στοιχείο είναι τα εντελώς νέα φωτιστικά σώματα με τα διάφανα καλύμματα. Ανάλογη είναι και η εικόνα της Sports Coupe της Mercedes, η οποία από τον εμπρόσθιο προφυλακτήρα μέχρι και το παρμπρίζ είναι πανομοιότυπη με την C-Class. Από εκεί και πίσω, η τρίθυρη Mercedes δε μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο της εταιρείας. Στο πίσω μέρος κυρίαρχο στοιχείο είναι τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, ενώ εντυπωσιακό είναι και το "χώρισμα" του πίσω παρμπρίζ χαμηλά, το οποίο αποτελεί και την αεροτομή. Σημαντική καινοτομία με την οποία θα εμφανιστεί η Mercedes Sports Coupe αλλά πρόκειται να υιοθετήσει και η BMW για την Compact έκδοση της σειράς 3 είναι η διάφανη συρόμενη οροφή. Η δομή της οροφής είναι τέτοια που δεν επηρεάζει αρνητικά το εσωτερικό ύψος του μοντέλου, ενώ δίνει την αίσθηση της ανοιχτής κατασκευής σε οδηγό και επιβάτες, καθώς σύρεται τμηματικά προς το πίσω μέρος. Οι επιλογές σε επίπεδο μηχανικών συνόλων και των δύο μοντέλων είναι πολλές. Σαφώς πιο νεανική -για τα ελληνικά φορολογικά δεδομένα- η βασική επιλογή του μοντέλου της BMW, που ξεκινά από τα 1,8 λίτρα -παρά τον κωδικό 316 ti που θα συνοδεύει το μοντέλο- και αποδίδει 115 ίππους. Αντίστοιχα, η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων για τη Sports Coupe ξεκινά από τα 2,0 λίτρα (με και χωρίς Kompressor) και καταλήγει στα 2,3 λίτρα. Η απόδοση των μηχανικών αυτών συνόλων της Mercedes είναι 129, 163 και 197 ίπποι αντίστοιχα. Στον αντίποδα, η κορυφαία και μόνη εναλλακτική επιλογή κινητήρα για την Compact είναι το 6κύλινδρο σε σειρά μηχανικό σύνολο με χωρητικότητα 2,5 λίτρων και απόδοση 192 ίππων. Μεγάλη καινοτομία θα είναι το σειριακό κιβώτιο που ενδέχεται να τοποθετηθεί στη Sports Coupe, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει σαν πλήρως αυτόματο ή σαν σειριακό, με επιλογή των σχέσεων και από το τιμόνι μέσω των σχετικών πλήκτρων. Το προηγμένο αυτό κιβώτιο ταχυτήτων "καταργεί" τις μηχανικές συνδέσεις καθώς όλες οι εντολές του οδηγού μεταφέρονται μέσω ηλεκτρικών παλμών. Αν και είναι βασισμένες στις αντίστοιχες σεντάν εκδόσεις, οι αναρτήσεις και των δύο μοντέλων φέρουν διαφορετικές ρυθμίσεις που προσδίδουν στην οδική συμπεριφορά τους σαφώς πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Πιο συγκεκριμένα, η ανάρτηση έχει πιο σφιχτή ρύθμιση, γεγονός που θα επιφέρει περαιτέρω μείωση των έτσι και αλλιώς μικρών κλίσεων των αμαξωμάτων που εμφανίζουν οι σεντάν εκδόσεις στις στροφές. Χάρη στην πιο σφιχτή ανάρτηση γίνεται και πιο έντονα αντιληπτή η δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς και των δύο εταιρειών σε επίπεδο ενισχύσεων των αμαξωμάτων, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι στρεβλώσεις και παράλληλα να μεγιστοποιηθεί η παρεχόμενη προστασία στους επιβάτες κατά τη διάρκεια κάποιας σύγκρουσης. Για την ασφάλεια των επιβατών άλλωστε θα φροντίζει και ο σχετικός εξοπλισμός των μοντέλων, στον οποίο θα περιλαμβάνονται -εκτός των μετωπικών- πλευρικοί και κεφαλής αερόσακοι. Στο εσωτερικό κυριαρχούν και στις δύο περιπτώσεις τα άριστης ποιότητας υλικά. Οι ανοιχτόχρωμες επενδύσεις στα καθίσματα τονίζουν το νεανικό χαρακτήρα της κατασκευής. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, διαφορές σε σχέση με τη σεντάν έκδοση του μοντέλου θα έχει η Sports Coupe της Mercedes, καθώς η επιδίωξη για πιο σπορτίφ εμφάνιση επιβάλλει την τοποθέτηση τριάκτινου τιμονιού αλλά και διαφορετική εμφάνιση στο "σκέπαστρο" του πίνακα οργάνων. Η αντίστοιχη εικόνα της Compact BMW είναι παρεμφερής με αυτήν της υπάρχουσας σειράς 3 αλλά αυτό είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει μέχρι τη στιγμή του λανσαρίσματος του μοντέλου. Οι διαθέσιμοι για τους επιβάτες χώροι είναι καλοί και στις δύο περιπτώσεις, με αυτούς της BMW να υπερτερούν στα σημεία, σύμφωνα με τις λίγες πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι τώρα καθώς το μοντέλο διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο από αυτό του ανταγωνιστή του και ελαφρώς ογκωδέστερο χώρο αποσκευών. Σε επίπεδο εργονομίας, όπου και οι δύο κατασκευαστές είναι κορυφαίοι, δεν τίθεται θέμα διάκρισης σε μια από τις δύο περιπτώσεις, καθώς οι διαφορές είναι ελάχιστες και αφορούν λεπτομέρειες. Το λανσάρισμα και των δύο μοντέλων στις διεθνείς αγορές αναμένεται να γίνει την άνοιξη του ερχόμενου χρόνου (2001). Οι τιμές στις οποίες θα πωλούνται στη Γερμανία σύμφωνα με τις μέχρι τώρα προβλέψεις τα δύο ανταγωνιστικά μοντέλα είναι περί τα 7 εκατομμύρια για την Compact BMW σειράς 3 με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων, ενώ η Mercedes Sports Coupe με το δίλιτρο κινητήρα αναμένεται να κοστίζει κάτι παραπάνω από 7,5 εκατομμύρια δραχμές. Η τιμή στην οποία θα διατεθούν και τα δύο μοντέλα των κορυφαίων Γερμανών κατασκευαστών και στη χώρα μας, θα "παίξει" σημαντικό ρόλο και στις πωλήσεις τους. Το σίγουρο είναι πως και οι δύο προτάσεις έχουν τις προϋποθέσεις να σημειώσουν καλή εμπορική πορεία, καθώς ενσωματώνουν παράδοση και τεχνολογία πολλών δεκαετιών, ενώ φέρουν παρακαταθήκη το ανυπέρβλητο κύρος των δύο εταιρειών. 



Μέχρι και το εμπρόσθιο παρμπρίζ, η Mercedes C-Class Sports Coupe είναι παρόμοια σχεδιαστικά με τη σεντάν έκδοση του μοντέλου.




Στο πίσω μέρος της Sports Coupe τις εντυπώσεις κλέβουν τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα αλλά και το χώρισμα του παρμπρίζ που "τελεί χρέη" αεροτομής.




Νέα στοιχεία στο εμπρός μέρος της Compact έκδοσης της σειράς 3 είναι τόσο ο νέος προφυλακτήρας, όσο και η διαμόρφωση του καπό. 




Στο πίσω μέρος τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα καλύπτονται από διάφανο κρύσταλλο, τονίζοντας τη σπορτίφ υπόσταση του μοντέλου.




Η γυάλινη συρόμενη οροφή της Sports Coupe είναι αναμφισβήτητα το σχεδιαστικό highlight του μοντέλου και δίνει την αίσθηση της ανοιχτής κατασκευής στους επιβάτες του μοντέλου.




Η "επιθετικότητα" είναι ένα στοιχείο στην εμφάνιση που ενδιαφέρει τις μικρές ηλικίες στις οποίες απευθύνονται τα δύο μοντέλα.

 BMW Σειρά 3 Compact-Mercedes C-Class Sports Coupe 
 Μόναχο-Στουτγάρδη: 1-1
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MERCEDES
Ομοεθνής ανταγωνιστής το Audi Α3
Saab 9-3 Coupe: Ο Σουηδός ανταγωνιστής