Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/12/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/12/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Mitsubishi Pajero Pinin 1,8 5d 

Διχασμένη προσωπικότητα
 

Με μόνιμο σύστημα τετρακίνησης και έναν πιο προσιτό φορολογικά κινητήρα 1,8 λίτρων το Pajero Pinin "φοράει" κάπως άτσαλα το... μανδύα ενός οχήματος ελεύθερου χρόνου (SUV). Ο ολοκληρωμένος εκτός δρόμου χαρακτήρας που γνωρίσαμε στη 2λιτρη έκδοση έχει υποβαθμιστεί... λόγω τιμής.

Οι διαφορές μεταξύ της 2λιτρης έκδοσης του Pinin και της νέας περισσότερο προσιτής έκδοσης των 1,8 λίτρων είναι ουσιαστικές και έχουν αποκλειστικό στόχο τη συρρίκνωση του κόστους απόκτησης. Ωστόσο, χωρίς να είμαστε μπροστά σε μια εντυπωσιακά μειωμένη τιμή (και μειωμένο τεκμήριο 4,56 εκατ. δρχ., έναντι των 5,6 εκατ. δρχ. της 2λιτρης έκδοσης), παρατηρούμε πως "θυσιάστηκαν" αρκετά από τα στοιχεία που καθιστούσαν την 2λιτρη έκδοση ικανή, ολοκληρωμένη και κυρίως τεχνολογικά προηγμένη. 
Στη θέση του σύγχρονου, με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού βενζίνης (GDI) 2λιτρου κινητήρα συναντάμε ένα νέο "συμβατικό" μηχανικό σύνολο 1,8 λίτρων, ενώ το εξαιρετικό σε λειτουργία και δυνατότητες σύστημα -κατ' επιλογήν- τετρακίνησης SS4-i έχει αντικατασταθεί από ένα μόνιμο σύστημα που κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες σε ποσοστό 50:50. Οι διαφοροποιήσεις αυτές μείωσαν τις αναρριχητικές δυνατότητες του μοντέλου, χωρίς να το κάνουν περισσότερο πολιτισμένο, όσο θα έπρεπε τουλάχιστον προκειμένου να το φέρουν σε απόλυτη αρμονία με την τοποθέτηση που θέλει να πετύχει η εταιρεία στην αγορά. Τοποθέτηση που μιλάει για ένα όχημα πόλης, με άνετο χαρακτήρα στην άσφαλτο και αρκετές εκτός δρόμου ικανότητες. 
Το Pajero Pinin 1,8 κινείται στις παραπάνω παραμέτρους, ενώ ταυτόχρονα... φάσκει και αντιφάσκει. Είναι ευέλικτο (λόγω περιορισμένων διαστάσεων) όπως ένα όχημα πόλης αλλά εμφανίζει κατανάλωση 13,2 λίτρων για κάθε 100 χλμ. Προσφέρει καλή άνεση στους επιβάτες του, αλλά σε μεγάλες αποστάσεις ο θόρυβος από τον κινητήρα και την τετρακίνηση κουράζει. Τέλος, μπορεί να κινηθεί με άνεση σε ανώμαλες επιφάνειες, όντας ικανότερο από ένα "πολιτισμένο" SUV αλλά δε διαθέτει τις δυνατότητες για εκτόε δρόμου κίνηση της μεγαλύτερης έκδοσης. Μπερδευτήκατε; Λογικό, καθώς ο χαρακτήρας της εν λόγω έκδοσης "επιβαρύνεται" από την ανάγκη να απευθυνθεί σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό. 
Πέρα από τις όποιες ιδιαιτερότητες που το χαρακτηρίζουν, το Ιαπωνικό μοντέλο είναι ασφαλές και φιλικό στη χρήση. Η ανάρτηση φέρει μαλακή ρύθμιση, απορροφώντας ικανοποιητικά τις ανωμαλίες της ασφάλτου και με το θόρυβο κύλισης των ελαστικών να είναι περιορισμένος. Κατά την κίνηση στο χώμα και σε ελαφρώς ανώμαλες επιφάνειες η μόνιμη τετρακίνηση φροντίζει για την ουδέτερη συμπεριφορά, ενώ η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος καθίσταται αρωγός στην προσπάθεια διέλευσης από δύσβατα σημεία. 
Η τιμή της 5θυρης έκδοσης είναι 7.400.000 δρχ., ενώ η εκκίνηση για το 3θυρο αμάξωμα γίνεται από τα 6.940.000 δρχ. To βασικό επίπεδο εξοπλισμού κρίνεται μέτριο καθώς φέρει μόνο αερόσακο οδηγού και αιρ κοντίσιον. Για την απόκτηση ενός πλήρους "πακέτου" που θα περιλαμβάνει επιπλέον αερόσακο συνοδηγού και ABS θα πρέπει να επιλέξει κανείς την κορυφαία έκδοση που κοστίζει 8.700.000 δρχ., όσο δηλαδή θα έδινε για να αγοράσει τη βασική έκδοση -και με καλύτερο τεχνολογικό υπόβαθρο κινητήρα/τετρακίνησης- στα 2,0 λίτρα. Αν ωστόσο ο αγοραστής επιμείνει στα 1,8 λίτρα, τότε σε αυτήν την τιμή το μοντέλο εξοπλίζεται ακόμα με πίσω αεροτομή, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου και ράδιο-cd.


To μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που φέρει το Pajero Pinin 1,8 κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες σε ποσοστό 50:50, παρέχοντας αρκετές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Βέβαια οι πολλαπλές επιλογές, συνεπώς και ικανότητες, που παρέχει το σύστημα SS4-i της 2λιτρης έκδοσης, εδώ δεν υπάρχουν.



Η μοναδική αισθητική διαφοροποίηση του Pajero Pinin 1,8 σε σχέση με τη 2λιτρη έκδοση συνίσταται στη μάσκα. Αυτή διαθέτει διπλό και όχι μονό διαχωριστικό μεταξύ των φαναριών, πάνω στο οποίο φιλοξενείται το λογότυπο της φίρμας.

 ΔΟΚΙΜΗ Mitsubishi Pajero Pinin 1,8 5d 
 
Διχασμένη προσωπικότητα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ο άμεσος ανταγωνιστής...
Επαρκές το νέο μηχανικό σύνολο
Τυπικά ιαπωνικό εσωτερικό