Περιοδικό - Test

Citroen Xantia:
 
Η απόλυτη άνεση
 

Η Citroen Xantia από την πρώτη φορά που εμφανίστηκε στην παγκόσμια αγορά, το Νοέμβριο του 1992, κέρδισε τους αγοραστές που θέτουν την άνεση και τους εσωτερικούς χώρους ως κύριο κριτήριο αγοράς, με κυρίαρχο στοιχείο της την υδροπνευματική ανάρτηση. Στις αρχές του 1998, η γαλλική εταιρεία βελτίωσε αισθητικά το μεσαίο μοντέλο της, έτσι ώστε να συμβαδίζει με τα σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα. Οι κυριότερες αλλαγές εντοπίζονται στον εμπρός πρόβολο, όπου το καπό ενσωματώνει πλέον τη μάσκα, τα φτερά είναι φαρδύτερα και τα φωτιστικά σώματα διαφορετικά. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι πολλές και αφορούν κυρίως την ποιότητα των υλικών. Οπως και η προηγούμενη, έτσι και η ανανεωμένη Xantia, διακρίνεται για τους πολύ καλούς χώρους της και την ικανοποιητική εργονομία.
Το γαλλικό μεσαίο εφοδιάζεται με έναν κινητήρα των 1,6 λίτρων ονομαστικής ισχύος 90 ίππων, έναν 16βάλβιδο των 1.761 κ.εκ. με απόδοση 116 ίππους (το αντίστοιχο 8βάλβιδο απέδιδε 103 ίππους και καταργήθηκε το 1998) και έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο απόδοσης 150 ίππων. Ο μικρότερος κινητήρας αποδεικνύεται οριακά επαρκής για να κινήσει το αμάξωμα. Ο αμέσως επόμενος είναι σαφώς καλύτερος από πλευράς απόδοσης. Το δίλιτρο μηχανικό σύνολο κινεί με πολύ καλές επιδόσεις την έκδοση Activa, η οποία διαθέτει τις εξαιρετικές ενεργητικές αναρτήσεις που διατηρούν το αυτοκίνητο στην ίδια σταθερή απόσταση από το έδαφος, είτε στρίβει, είτε φρενάρει, είτε επιταχύνει.
Ολα τα μοντέλα της Xantia συνδυάζουν με ιδανικό σχεδόν τρόπο την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Η υδροπνευματική ανάρτηση κυριολεκτικά "καταπίνει" τις εγκάρσιες ανωμαλίες του εδάφους και διατηρεί τους τροχούς σε επαφή με το έδαφος, τονώνοντας το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και το σύστημα άμεσο και διαθέτει την απαραίτητη σαφήνεια.
Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης μιας Xantia είναι σημαντικό να μην είχε αμελήσει τη συντήρηση των υδραυλικών συστημάτων, γιατί έτσι μπορεί να έχουν προκληθεί σημαντικές -και ακριβές στην επισκευή τους- βλάβες στο σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και την ανάρτηση.
Στη μεσαία κατηγορία, οι κυριότεροι ανταγωνιστές της Xantia είναι το Renault Laguna, το Ford Mondeo και η Toyota Carina E.

. Αξίζει για:
1. Τη διαχρονικότητά της.
2. Την εξαιρετική άνεση που προσφέρει.
3. Την πολύ καλή οδική συμπεριφορά.