Περιοδικό - Test

Fiat Cinquecento
 
Ο επαναστάτης
 
Το μικρό Fiat Cinquecento, που αποτελεί τον ορισμό της λέξεως «αυτοκίνητο πόλης», μπήκε στη ζωή μας το Δεκέμβριο του 1991. Αν και δεν ήταν το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε στην εν λόγω κατηγορία, ήταν σίγουρα το πιο επαναστατικό. Το Cinquecento αποτέλεσε ουσιαστικά την αναβίωση της Fiat στη μικρή κατηγορία και παρέμεινε στην αγορά μέχρι τα μέσα του 1998, οπότε και αντικαταστάθηκε από το Seicento.
Αν και έχουν περάσει δέκα χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του μικρού της Fiat, η εξωτερική του σχεδίαση παραμένει σύγχρονη και ελκυστική. Στο ευχάριστο εσωτερικό η άνεση -όπως είναι φυσικό- είναι περιορισμένη. Παρ' όλα αυτά, υπάρχει αρκετός χώρος για τέσσερις επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός για τα δεδομένα της κατηγορίας και γίνεται αρκετά πρακτικός με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Η εργονομία βρίσκεται σε καλά επίπεδα, ενώ η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα είναι μέτρια. Το 1995, η Fiat προχώρησε σε μια μικρής έκτασης αισθητική βελτίωση, εμφανή κυρίως στο εσωτερικό.
Από το 1991 μέχρι το δεύτερο μισό του 1994, ο μόνος κινητήρας που κινούσε το Cinquecento είχε κυβισμό 899 κ.εκ. και απόδοση 39 ίππους. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του κυρίως στις χαμηλές στροφές, προσφέρει καλές επιδόσεις και βοηθά το μικρό Fiat να κινείται με μοναδική άνεση στην πόλη. Το φθινόπωρο του 1994, η ιταλική εταιρεία εφοδίασε το Cinquecento με έναν κινητήρα 1.108 κ.εκ. ονομαστικής ισχύος 54 ίππων. Η έκδοση αυτή ονομάζεται Sporting και διαφοροποιείται αισθητικά από την μικρότερου κυβισμού. Εξωτερικά, το Cinquecento Sporting διαθέτει αλουμινένιες ζάντες 13 ιντσών, βαμμένους προφυλακτήρες και καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, εισαγωγή αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα με μαύρο περίγραμμα και οβάλ χρωμιωμένη εξάτμιση. Η καμπίνα των επιβατών περιλαμβάνει διάφορα "αξεσουάρ" που σκοπό έχουν να τονίσουν τη σπορτίφ εικόνα του αυτοκινήτου. Τα μπροστινά καθίσματα είναι διαφορετικά και έχουν καλή πλευρική στήριξη, οι ζώνες ασφαλείας είναι κόκκινες και το τιμόνι όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων, δερμάτινα. Το μηχανικό σύνολο των 1,1 λίτρων προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις στο ιταλικό μικρό και σε συνδυασμό με το πιο κοντό κιβώτιο ταχυτήτων, βοηθά το Cinquecento να κινείται αξιοπρεπώς και όχι μόνο.
Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου είναι πολύ καλή και πάντα προβλέψιμη, ενώ τα φρένα επιβραδύνουν το αυτοκίνητο ομαλά, ακόμα και από τα πολλά χιλιόμετρα.
Τα συνηθέστερα προβλήματα που μπορεί να εμφανίσει ένα Cinquecento είναι βλάβες στην ανάρτηση, μη αποτελεσματικά φρένα, βλάβη του θερμοστάτη και σκουριά στην εξάτμιση.
Τα κυριότερα ανταγωνιστικά μοντέλα είναι το Daihatsu Cuore και το Suzuki Alto.


. Αξίζει για:
1. Το μικρό και ευέλικτο αμάξωμά του
2. Το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.
3. Τους πρόθυμους κινητήρες του.