Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/2/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/2/2004
Test mtx
Skoda Fabia 1,4 75 PS
Λογική κίνηση
Το Fabia επιδεικνύει καλή οδική συμπεριφορά.
Η κίνηση της Skoda να τοποθετήσει το δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα των 1,4 λίτρων με τους 75 ίππους του Ομίλου VW στο Fabia αυξάνει το ενδιαφέρον του κοινού της συγκεκριμένης κατηγορίας αφού προσεγγίζει καλύτερα τις απαιτήσεις του.
Στην αρχή της εμπορικής πορείας του, το Skoda Fabia είχε σαν επιλογές κινητήρων έναν 1.000άρη με 50 ίππους και τρεις χωρητικότητας 1,4 λίτρων με απόδοση 60, 68 και 101 ίππων. Στα μέσα του περασμένου έτους, η Skoda θέλοντας να συμπληρώσει την γκάμα του μικρού Fabia, το εφοδίασε με τον 1,2 λίτρων 12βάλβιδο κινητήρα του Ομίλου VW ο οποίος αποδίδει 65 ονομαστικούς ίππους. Αυτομάτως, οι 8βάλβιδοι των 1,4 λίτρων αποσύρθηκαν και έμεινε μόνο εκείνος με τη δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή που αποδίδει 101 ίππους που αποτελεί την πιο σπορτίφ βενζινοκίνητη επιλογή του κοινού του Fabia. Όλα αυτά συνετέλεσαν στο να τοποθετηθεί άλλος ένας κινητήρας ο οποίος θα τοποθετηθεί ανάμεσα στους άλλους δύο όσον αφορά την ιπποδύναμη και θα ωφελήσει αναμφίβολα την πορεία του μικρού αυτοκινήτου στην αγορά. Έτσι λοιπόν επιστρατεύθηκε ο ίδιος με τον υπάρχοντα 1,4 λίτρων κινητήρας ο οποίος όμως αποδίδει 75 ονομαστικούς ίππους. Η εμφάνιση της νέας έκδοσης του Fabia δε φέρει ουσιαστικές αλλαγές τόσο στο εξωτερικό του όσο και στο εσωτερικό της. Έτσι, το συντηρητικό προφίλ του Fabia παραμένει ως είχε, όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν είναι σύγχρονο αισθητικά. Η καλή ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό (το πάνω μέρος του ταμπλό έχει κατασκευαστεί από αφρώδες υλικό) και η ανάλογη συναρμολόγηση είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του εσωτερικού του Fabia το οποίο παράλληλα ευχαριστεί τους επιβάτες του σε θέματα χώρων αφού ο σχετικός χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκής ενώ και ο χώρος των 260 λίτρων για τις αποσκευές τους είναι ικανοποιητικός. Στο δρόμο το Fabia 1,4 με τους 75 ίππους εμφανίζει την ίδια ασφαλή οδική συμπεριφορά με τα υπόλοιπα "αδέλφια" του. Η ανάρτηση διαθέτει μαλακή ρύθμιση, γεγονός που ωφελεί την άνεση των επιβατών αφού προσφέρει καλή απορροφητικότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος ενώ παράλληλα δε διαταράσσει την σταθερότητά του σε υψηλές ταχύτητες. Οδηγώντας στο όριο, το μικρό Fabia θα υποστρέψει προοδευτικά, όμως η πρόσφυση θα επανακτηθεί εύκολα με τους ανάλογους χειρισμούς του οδηγού. Τα φρένα ικανοποιούν απόλυτα, τόσο με την απόδοσή τους όσο και σε αίσθηση, ενώ το ίδιο ισχύει και για το σύστημα διεύθυνσης με την υδραυλική υποβοήθηση. Με κόστος περίπου κατά 1.000 ευρώ χαμηλότερο από την έκδοση των 101 ίππων, στην έκδοση Creation που είχαμε στη διάθεσή μας, το Fabia διαθέτει στον εξοπλισμό του 4 αερόσακους (ζεύγη μετωπικών - πλευρικών) ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, ηχοσύστημα και ζάντες ελαφρού κράματος. Εν κατακλείδι, η κίνηση της Skoda αναμένεται να ωφελήσει την πορεία του στην αγορά αν αναλογιστούμε ότι το Fabia 75 παρουσιάζει έναν ομοιογενή και συνολικά πολύ καλό χαρακτήρα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά



Μας άρεσε
Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες. Η θέση οδήγησης.
Δε μας άρεσε
Το λιτό εσωτερικό. Η συντηρητική εικόνα του αμαξώματος.
Κινητήρας
Ο κινητήρας του Fabia αποδίδει 75 ονομαστικούς ίππους και προσδίδει καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.128 κιλών. Συγκεκριμένα, το Fabia υπερτερεί στον τομέα των επιδόσεων από στάση από τα προηγούμενα μηχανικά σύνολα των 1,4 λίτρων ενώ σε σύγκριση με το υπάρχον των 101 ίππων, εμφανίζει ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις τόσο από στάση όσο και στις ρεπρίζ. Αντίθετα υπερτερεί κατά 1,5 δλ. για την μέτρηση των 100 χλμ./ώρα από στάση από το Fabia των 1,2 λίτρων ενώ στις ρεπρίζ που αφορούν τα 60 -100 χλμ./ ώρα υπερτερεί για 0,9 δλ., χάνει όμως στη διαδικασία των 80 -120 χλμ. ώρα κατά 1,9 δευτερόλεπτα, κάτι που σχετίζεται με την διάταξη του κιβωτίου ταχυτήτων. Η λειτουργία του είναι ομαλή σε όλο το φάσμα των στροφών και παρουσιάζει ελαστικότητα ενώ τα επίπεδα θορύβου στις υψηλές στροφές δεν ενοχλούν τους επιβάτες. Η κατανάλωση του είναι μέτρια αφού για απόσταση 100 χιλιομέτρων καταναλώνει 8,0 λίτρα σε μεικτές συνθήκες κίνησης.