Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/4/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/4/2004
Test mtx
Skoda Fabia Sport Edition 116PS
Πολεμοχαρής
Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης επενεργεί θετικά στη διαμόρφωση του σπορτίφ χαρακτήρα του Fabia.
Η ελληνική αντιπροσωπεία της Skoda Auto, θέλοντας να προσδώσει ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα στο Fabia, δημιούργησε την έκδοση Sport Edition η οποία είναι βελτιωμένη σε αρκετούς τομείς προσφέροντας επιδόσεις, σπορτίφ αίσθηση και ανάλογη οδική συμπεριφορά.
Η έκδοση Sport Edition του Fabia -όπως δηλώνει και η ονομασία της- απευθύνεται στο κοινό που αναζητά καλύτερες επιδόσεις και σπορτίφ συμπεριφορά από τα "κοινά" Fabia. H ελληνική αντιπροσωπεία έβαλε το χεράκι της ούτως ώστε να αυξηθεί η αποδιδόμενη ισχύς από τους 101 ίππους του δεκαεξαβάλβιδου συνόλου των 1,4 λίτρων (115 σύμφωνα με τις μετρήσεις του Auto Τρίτη) στους 116, ενώ με ανάλογες βελτιώσεις στην ανάρτηση το Fabia Sport Edition προβάλλει ένα έντονα σπορτίφ πρόσωπο ικανό να χαρίσει απολαυστικές οδηγικές στιγμές. Εξωτερικά, το Fabia Sport Edition προβάλλει τη διαφορετικότητά του μέσω της παραπλήσιας σχεδίασης με το πετρελαιοκίνητο 1,9 λίτρων Fabia RS των 130 ίππων. Πιο συγκεκριμένα την εικόνα αυτή διαμορφώνουν η μυώδης σχεδίαση των προφυλακτήρων, οι ζάντες 16 ιντσών (ίδιες με εκείνες του Octavia RS), τα φιμέ κρύσταλλα και η παρουσία οβάλ απόληξης της εξάτμισης (από την Skoda Motorsport) και μιας μικρής αεροτομής στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό οι μοναδικές επεμβάσεις αφορούν την αλλαγή του τιμονιού με δερμάτινο σπορτίφ αίσθησης, τον επιλογέα ταχυτήτων που προέρχεται από το RS και τα καθίσματα που προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Η δυναμική υπόσταση του Fabia Sport Edition τονίζεται σε οδηγικό επίπεδο από την αλλαγή των αναρτήσεων με ένα σετ αποσβεστήρων και ελατηρίων των Bilstein και Eibach αντίστοιχα. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι μικρότερη, η ρύθμιση σφιχτή και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 3 εκ. μικρότερη από του συμβατικού Fabia με σαφέστατα καλύτερη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, της σταθερότητας του αμαξώματος και της συμπεριφοράς (προοδευτικές αντιδράσεις παρά την σκληρότητα και το μικρό μεταξόνιο) αλλά στον αντίποδα περιορίζει σημαντικά την άνεση των επιβατών. Η τιμή του Skoda Fabia Sport Edition ανέρχεται στα 15.590 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει δύο αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, TCS και ηχοσύστημα και κρίνεται ως πολύ καλή δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Μας άρεσε
(+) Το πολύ καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης
(+) Το συνολικά σπορτίφ πακέτο βελτιώσεων

Δε μας άρεσε
(-) Η περιορισμένη σπορτίφ εικόνα στο εσωτερικό
(-) Η απόκριση του γκαζιού drive by wire
Τεχνικά χαρακτηριστικά



Βελτιωμένος σε όλους τους τομείς
Ο 1.400άρης κινητήρας του Fabia Sport Edition των 115 δυναμομετρημένων βασίζεται στο γνωστό μας 16βάλβιδο του ομίλου VW με τους 101 ίππους. Η αύξηση της ισχύς και της ροπής επήλθε από τις μηχανικές επεμβάσεις της Viamar A.E. στο σύστημα εισαγωγής (φιλτροχοάνη της Green), διαχείρισης εγκεφάλου (ECU), και εξάτμισης της Skoda Motorsport (από πολλαπλή μέχρι και το τελικό καζανάκι). Η λειτουργία του είναι υπέρ του δέοντος ικανοποιητική παρουσιάζοντας θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του και προσδίδοντας κατά 1 δλ. περίπου καλύτερες επιδόσεις (από στάση και ρεπρίζ) από εκείνο των 101 ίππων. Τέλος, ο συνδυασμός φίλτρου - εξάτμισης του Fabia Sport Edition επιφέρει απαράμιλλη σπορτίφ χροιά σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ.

 
 Skoda Fabia Sport Edition 116PS
Συγκρατημένα σπορτίφ εσωτερικό