" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/5/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/5/2004
Θέματα αγοράς mtx
Το εργοστάσιο της Toyota στην Τουρκία
Χωρίς παζάρια στην ποιότητα
Η γραμμή παραγωγής του υπερσύγχρονου εργοστασίου στο Adapazari.
H παραγωγή στο εργοστάσιο της ΤΜΜΤ (Τοyota Motor Manufacturing Turkey) βασίζεται στη φιλοσοφία "Τοyota Way", τη διαδικασία παραγωγής και ελέγχου δηλαδή που χαρίζει στα μοντέλα της Ιαπωνικής φίρμας το υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας τους.
Όταν το Σεπτέμβριο του 1994 ξεκινούσε η παραγωγή στην Τουρκία του Corolla αποκλειστικά για την Τουρκική αγορά, λίγοι ήταν ίσως αυτοί που θα φαντάζονταν ότι η μονάδα αυτή θα γινόταν μέσα σε λίγα χρόνια ένα από τα βασικά εργοστάσια της Toyota στην Ευρώπη. Και όμως από το 2002 το εργοστάσιο της Toyota στο Adapazari (που βρίσκεται 140 χιλιόμετρα ανατολικά της Κωνσταντινούπολης) κατασκευάζει χωρίς προβλήματα τη σεντάν - και από τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς τη στέισον βάγκον - έκδοση της υπάρχουσας γενιάς του Corolla και το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής προορίζεται για εξαγωγές σε διάφορες χώρες. Οι ιθύνοντες της Toyota εκτίμησαν τα φθηνά -για τα ευρωπαϊκά δεδομένα- εργατικά χέρια, τη δυναμική της τουρκικής αγοράς αυτοκινήτου, αλλά και γεωγραφικές παραμέτρους, καθώς η Τουρκία κατέχει μία στρατηγική θέση στις αγορές της Δυτικής και της Ανατολικής Ευρώπης και τις αντίστοιχες της Μέσης Ανατολής. Τα πλεονεκτήματα όμως της Τουρκίας ως κατασκευαστικής βάσης δεν σταματούν εδώ. Αντίθετα με ό,τι πολλοί στην Ελλάδα πιστεύουν, το τουρκικό εργατικό δυναμικό γενικά έχει αρκετά υψηλό επίπεδο κατάρτισης και παραγωγικότητας. Η Toyota όπως φαίνεται συνεκτίμησε τα παραπάνω, καθώς και το γεγονός ότι η Toυρκική οικονομία έχει μπει σε τροχιά σταθερότητας και ότι τα κίνητρα για ξένες επενδύσεις από το Τουρκικό κράτος είναι δελεαστικά και αποφάσισε να ενισχύσει την επένδυσή της στο εργοστάσιο του Adapazari. Έτσι λοιπόν ο Τουρκικός βραχίονας της Toyota, η TMMT (Τοyota Motor Manufacturing Turkey), ξεκίνησε από τον περασμένο Φεβρουάριο την παραγωγή του νέου Corolla Verso. Το Τουρκικό εργοστάσιο θα αποτελεί την αποκλειστική μονάδα παραγωγής του νέου πολυμορφικού της Toyota παγκοσμίως. Ως αποτέλεσμα, η ετήσια παραγωγή αυτοκινήτων και των τριών εκδοχών του Corolla που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της ΤΜΜΤ αυξήθηκε από 100.000 σε 150.000 οχήματα. Για την κάλυψη της αύξησης της παραγωγής, ήδη από τον περασμένο Μάρτιο στο εργοστάσιο υπάρχει και δεύτερη βάρδια, ενώ το ποσό της επένδυσης για την παραγωγή του Corolla Verso στην Τουρκική μονάδα έφθασε τα 180 εκατ. δολάρια. Μέχρι το τέλος του 2004 στο Adapazari εκτιμάται ότι θα έχουν κατασκευαστεί συνολικά 140.000 οχήματα, από τα οποία τα 130.000 θα αφορούν εξαγωγές, γεγονός που αναμένεται να καταστήσει την ΤΜΜΤ το μεγαλύτερο εξαγωγέα αυτοκινήτων της Toυρκίας. Το Auto Τρίτη συμμετείχε στη δημοσιογραφική αποστολή που διοργάνωσε η Toyota στην Τουρκία και είχαμε έτσι την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά το εργοστάσιο στο Adapazari. Οι εντυπώσεις μας ήταν θετικές, καθώς πρόκειται για μία σύγχρονη κατασκευαστική μονάδα με μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας και μεγάλο βαθμό αυτοματισμού. Κατά τη σύντομη περιήγησή μας παρατηρήσαμε ότι οι εργαζόμενοι φαίνονταν να γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείμενό του ο καθένας, ενώ εντύπωση μας έκαναν οι πολλοί και σχολαστικοί έλεγχοι που γίνονταν σε κάθε όχημα για να διαπιστωθεί οποιαδήποτε δυσλειτουργία ή κατασκευαστική ατέλεια. Σύμφωνα εξάλλου με τον πρόεδρο της Toyota Motor Europe, Shuhei Toyoda, πολλοί από τους υπαλλήλους της TMMT σε λειτουργικό και διοικητικό επίπεδο έχουν ζήσει και εκπαιδευτεί στην Ιαπωνία και μιλούν Ιαπωνικά. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα των ιθυνόντων της Ιαπωνικής φίρμας, ελεγκτές της Toyota Motor Corp. επιθεώρησαν το 2003 το εργοστάσιο και δε διαπίστωσαν ούτε μία κατασκευαστική ατέλεια στην παραγωγή των Corolla σεντάν και στέισον βάγκον, ενώ επίσης σε έλεγχο σε 50 τυχαία επιλεγμένων Corolla Verso το νούμερο των ελαττωμάτων ήταν μηδενικό. Γενικά η προσπάθεια όλων των ιθυνόντων της Toyota ήταν να τονίσουν ότι το Τουρκικό εργοστάσιο λειτουργεί με τα ιαπωνικά πρότυπα ποιότητας και ελέγχου, κάτι που από όσα τουλάχιστον είδαμε δεν έχουμε λόγο να αμφισβητούμε.






Το ξεχώρισαν παγκόσμια θα το λατρέψεις κι εσύ

Πότε βγαίνουν τα εξαρτήματα ΝΟΚ ΑΟΥΤ;

Πως θα συντηρήσεις τα ελαστικά σου;

Αυτόματο vs Μηχανικό κιβώτιο

Η κίνηση στους δρόμους

Νανοτεχνολογία & στην περιποίηση του αυτοκινήτου

Διαρροή: Νέο VW Golf

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC 200 4Μatic Coupe

Ford Kuga, από 21.375€, επιτόκιο 1% και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

Αποκλειστικό: Νέο VW Tiguan

H νέα BMW Σειρά 4;

Αναβάθμιση για Mazda CX-8

Ντεμπούτο για το Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

FORDAdvertisement: Ford Kuga, από 21.375€, επιτόκιο 1% και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

RENAULT: All-new Renault CLIO. The best Clio ever! Ανακαλύψτε το...

περισσότερα »