Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/10/2004
Test mtx
Skoda Octavia 1,6 FSI vs Toyota Avensis 1,6
Στενές επαφές... μεσαίου τύπου.
Tα δύο μοντέλα βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις της κατηγορίας τους για το 2004.
Το Skoda Octavia έως πρόσφατα μπορεί να ανταγωνίζονταν το Toyota Avensis ως προς το νούμερο των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, αλλά δεν μπορούσε να συγκριθεί άμεσα μαζί του, καθώς απευθύνονταν σε τελείως διαφορετικό κοινό. Το νέο Octavia 5 όμως δείχνει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει καλύτερα το μοντέλο της Toyota.
Το Skoda Octavia είναι ένα από τα πιο δημοφιλή οχήματα της μεσαίας οικογενειακής κλάσης με πωλήσεις που σίγουρα ζηλεύουν όλοι οι ανταγωνιστές του. Μόνο ένας ανταγωνιστής δεν φαίνεται να ζηλεύει κι αυτός είναι το Toyota Avensis το οποίο στο στίβο της αγοράς βρίσκεται μπροστά από το όχημα της Skoda τα τελευταία χρόνια, άλλοτε με μεγάλη κι άλλοτε με μικρότερη διαφορά. Ανεξάρτητα από τη διαφορά στο κόστος αγοράς και το γεγονός ότι εύλογα απευθύνονταν σε διαφορετικό κοινό τα δύο αυτά οχήματα δημιούργησαν ένα άτυπο, αταίριαστο ζευγάρι. Η επαφή των Octavia και Avensis αναμένεται να είναι πλέον πιο στενή, καθώς η Skoda λάνσαρε το νέο Octavia 5 (θα πωλείται παράλληλα με το Octavia) το οποίο αποπνέει μια αίσθηση κύρους και πολυτέλειας σημαντικά ενισχυμένη και σίγουρα προσεγγίζει πλέον με μεγαλύτερη ευκολία το κοινό της κατηγορίας όπου στόχευε αρχικά το Avensis. Ξεκινώντας τη σύγκριση από την εμφάνιση είναι σαφές ότι το όχημα της Toyota είναι περισσότερο καλλιεργημένο αισθητικά και έχει περισσότερη "δουλειά" στο αμάξωμά του σε ό,τι αφορά την εμφάνιση. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι με αυτή τη γενιά Avensis η Toyota απομάκρυνε ένα μεγάλο μέρος του συντηρητισμού που χαρακτήριζε προγενέστερους εκπροσώπους της. Οι καμπύλες γραμμές ειδικά στα άκρα του οχήματος είναι ένα βασικό γνώρισμα του Avensis μαζί με την τονισμένη μάσκα και τα αρκετά μεγάλα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Από την άλλη πλευρά, η Skoda δεν προχώρησε σε ριζική ανανέωση του ύφους του Octavia αλλά με μικρές επεμβάσεις κράτησε στοιχεία που είχαν θετικό αντίκτυπο (το σχήμα τριών όγκων με πεντάθυρο αμάξωμα), άμβλυνε περαιτέρω τις ακμές του Octavia και πρόσθεσε όμορφες στυλιστικές λεπτομέρειες (τη γωνία στο άκρο των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, τους δείκτες πορείας στους καθρέφτες κ.λπ.). Ένα στοιχείο που δεν διαφοροποιήθηκε από το Octavia στο Octavia 5 είναι η σοβαρότητα που αποπνέει η οποία συνάδει πλέον καλύτερα με το νέο και πιο πολυτελές ύφος του μεσαίου οχήματος. Σχετικά πιο συντηρητικό λοιπόν είναι το Octavia 5 και πιο εντυπωσιακό με την πρώτη ματιά το Avensis, κάτι που ισχύει εν ολίγοις και για τον εσωτερικό χώρο. Η μάχη είναι δύσκολη σε ό,τι αφορά τους διαθέσιμους χώρους ενώ οι προσανατολισμοί αλλάζουν σημαντικά σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά. Στον τομέα του κόστους αγοράς υπάρχει βέβαια απόσταση ανάμεσα στα δύο οχήματα, κάτι που εν μέρει οφείλεται και στην εξοπλιστική πολιτική της κάθε εταιρείας.
Το νέο Skoda Octavia 5 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο αλλά αποπνέει πλέον περισσότερο σεβασμό και κύρος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Toyota Avensis έχει να επιδείξει περισσότερο...design έχοντας πλέον σχεδιαστικά περισσότερο ευρωπαϊκές καταβολές.
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μας άρεσε
Skoda Octavia 5
Η αίσθηση στο δρόμο, ο χώρος αποσκευών, η ενίσχυση του προφίλ του οχήματος.
Toyota Avensis
Η εμφάνιση του οχήματος μέσα και έξω, ο τρόπος λειτουργίας και η απόδοση του κινητήρα.
Δε μας άρεσε
Skoda Octavia 5
Ο πίνακας οργάνων με τις γνώριμες ενδείξεις και φωτισμό και η μάσκα στο εμπρός μέρος, ο θόρυβος του κινητήρα.
Toyota Avensis
Η αίσθηση του τιμονιού, οι κλίσεις στις στροφές και η σχετικά αυξημένη κατανάλωση.
 
 Skoda Octavia 1,6 FSI vs Toyota Avensis 1,6
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο