Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/10/2004
Test mtx
Fiat Multipla 1,6 facelift
To ασχημόπαπο που έγινε … "κύκνος"
Το νεό Multipla παραμένει σταθερό και άνετο στο δρόμο.
Συνεχίζοντας να αποτελεί το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας με έξι θέσεις σε διάταξη 3+3 στο εσωτερικό του, το Multipla επανατοποθετείται απέναντι στον ανταγωνισμό διαθέτοντας πλέον πιο αποδεκτή εμφάνιση.
Κατά γενική ομολογία η εμφάνιση του προκάτοχου Multipla ήταν τόσο ασυνήθιστη που δεν μπορούσες να προσδιορίσεις αν τελικά ήταν άσχημη ή απλώς εκκεντρική. To σίγουρο είναι ότι αυτό έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μέτρια πορεία του στην αγορά ανεξάρτητα από το γεγονός ότι τελικά σαν αυτοκίνητο -που έπρεπε να κριθεί- ήταν ιδιαίτερα καλό. Συνεχίζοντας να αποτελεί το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας με έξι θέσεις σε διάταξη 3+3 στο εσωτερικό του, το Multipla επανατοποθετείται απέναντι στον ανταγωνισμό διαθέτοντας πλέον πιο αποδεκτή εμφάνιση. Κύριο χαρακτηριστικό της εμφάνισης του προηγούμενου Multipla ήταν αναμφισβήτητα η καμπίνα των επιβατών που έμοιαζε σαν να είχε τοποθετηθεί σε μια πλατφόρμα με ρόδες. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός (συνολικά έξι κυκλικά) καθώς και τα πίσω σε σχήμα καρδιάς συνετέλεσαν στη διαμόρφωση της εκκεντρικής του εμφάνισης. Το ανανεωμένο Multipla διαθέτει πιο ομαλή εναρμόνιση των γυάλινων επιφανειών με το υπόλοιπο αμάξωμα ενώ το εμπρόσθιο σχήμα είναι πλήρως ανανεωμένο και παραπέμπει άμεσα στο μικρό πολυχρηστικό της εταιρείας, το Idea. Tα φωτιστικά σώματα εμπρός είναι πλέον παραλληλογράμμου σχήματος ενώ πίσω παραπέμπουν στην πεντάθυρη έκδοση του Stilo. Το Μultipla δείχνει πλέον πολύ πιο καλαίσθητο εφαρμόζοντας σύγχρονη λογική χωρίς να πρέπει να είναι κατ' ανάγκη εκκεντρικό. Άλλωστε θεωρούμε δεδομένο ότι στην κατηγορία όπου τοποθετείται οι περισσότερες προτάσεις του ανταγωνισμού δεν έχουν ιδιαίτερα εκκεντρική εμφάνιση. Εφόσον λοιπόν το Multipla δεν κρίνεται πια ως ένα ιδιόρυθμο αυτοκίνητο, μπορεί να αναδείξει καλύτερα και τις πραγματικά μεγάλες του δυνατότητες ως πολυχρηστικό. Ο ευχάριστος εσωτερικός διάκοσμος που προορίζεται για την άνετη μετακίνηση έξι επιβατών σε δύο σειρές καθισμάτων καθώς και οι δυνατότητες διαρρύθμισής του ανάλογα με τις ανάγκες αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του. Άλλος ένας τομέας με τον οποίο ίσως δεν ασχολήθηκαν πολλοί είναι η οδική του συμπεριφορά που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του προκατόχου και βέβαια και του ανανεωμένου Multipla όντας αντάξια ενός μικρομεσαίου και αρκετά καλύτερη από άλλες "καταξιωμένες" προτάσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας. Όλα τα παραπάνω στοιχεία δίνουν πλέον στο Multipla την ευκαιρία να ανακτήσει το χαμένο έδαφος που σίγουρα του αξίζει, αποτελώντας παράλληλα και μία προσιτή πρόταση αγοράς. Η τιμή του ανανεωμένου Multipla ξεκινά από τα 18.150 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ABS, αερόσακο οδηγού, συνοδηγών (διπλός), πλευρικούς αερόσακους, αιρ-κοντίσιον και ηλεκτρικές ευκολίες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μας άρεσε
Η διαδικασία αφαίρεσης των καθισμάτων. Η θέση οδήγησης.
Δε μας άρεσε
Η αίσθηση του επιλογέα. Οι αντιεργονομικές θέσεις ορισμένων χειριστηρίων και του χειροφρένου.
Κινητήρας
Ο κινητήρας είναι ελαστικός αλλά έχει αυξημένη κατανάλωση.
O κινητήρας του Multipla είναι ο γνωστός μας 1,6 λίτρων της εταιρείας που αποδίδει 103 ονομαστικούς ίππους. Στην πράξη το μηχανικό σύνολο κινεί εύκολα το αμάξωμα ενώ παρουσιάζει και αρκετά καλύτερες επιδόσεις από το προκάτοχο μοντέλο. Ωστόσο τα επίπεδα θορύβου είναι αυξημένα ενώ αυξημένη είναι και η κατανάλωση σε καύσιμο. Το κιβώτιο έχει αραιή κλιμάκωση εντείνοντας τον οικογενειακό χαρακτήρα του Multipla ενώ ο επιλογέας προσφέρει μέτρια αίσθηση.

 
 Fiat Multipla 1,6 facelift
Οδική συμπεριφορά
Εσωτερικό - Χώροι