Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/12/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/12/2004
Test mtx
Seat Ibiza Cupra
Μικρό… στο μάτι!
Η μικρή κατηγορία των Gti αυτοκινήτων βρήκε έναν άξιο εκπρόσωπό της στο πρόσωπο του νέου Ibiza Cupra.
To μικρό της Seat είναι ένα από τα τελευταία αυτοκίνητα με "χαρακτήρα" Gti που προσφέρουν αυτό που πραγματικά αναζητεί ο "ανήσυχος" οδηγός! Εκρηκτικές επιδόσεις, απόλυτο στήσιμο και δυναμική εμφάνιση.
Συν και πλην
(+): Κινητήρας, θέση οδήγησης
(-): Αίσθηση τιμονιού, ρύθμιση ανάρτησης
Φαίνεται πως η μικρή κατηγορία των Gti αυτοκινήτων βρήκε έναν άξιο εκπρόσωπό της στο πρόσωπο του νέου Ibiza Cupra. Δυναμική εμφάνιση, κορυφαίος κινητήρας και στήσιμο για... πίστα ολοκληρώνουν μια σπορ σύνθεση που ως ζητούμενό της έχει την οδηγική ικανοποίηση του… πιλότου της. Εμφανισιακά, τα έντονα τόξα των τροχών, ο ευμεγέθης προφυλακτήρας με τους μεγάλους αεραγωγούς και το λογότυπο Cupra (ολογράφως) στο πίσω μέρος μαρτυρούν την αγωνιστική καταβολή του οχήματος. Συμβαδίζοντας με την εξωτερική εμφάνιση, το εσωτερικό με τη λιτή σχεδίαση (καμία διαφορά σε επίπεδο χώρων με τις υπόλοιπες εκδόσεις) δεν εντυπωσιάζει με την αισθητική του, αλλά ποιος ο λόγος άλλωστε, όταν οι σπορτίφ πινελιές στον πίνακα οργάνων (άσπρο φόντο) και τα μπάκετ καθίσματα με την κορυφαία θέση οδήγησης σε κερδίζουν από την πρώτη στιγμή θυμίζοντάς σου μέσα σε τι βρίσκεσαι πραγματικά. "Κουμπώνεις" την πρώτη -στο "κοντό" και με καλή αίσθηση 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων- και ξεκινάς τη βόλτα σου. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,8 λίτρων παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση έως τις 3.500 σ.α.λ. -λογικό άλλωστε- αλλά από κει και πέρα γίνεται… πάρτι! "Γεμίζει" ακαριαία, ο ήχος από την τουρμπίνα γαργαλάει το αυτί σου και κάπου εκεί καταλαβαίνεις ότι πλέον πρέπει να είσαι σε εγρήγορση.Η σκληρή ανάρτηση θα κουράσει σίγουρα σε εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αφού μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό, αλλά χωρίς το απόλυτο αυτό στήσιμο το αμάξι θα ήταν φτερό στον άνεμο. Πότε το αντιλαμβάνεσαι αυτό; Μα φυσικά σε δρόμο με στροφές, όπου το Cupra "πλασάρεται" υποδειγματικά προσφέροντας στον οδηγό του τη δυνατότητα να κινείται όλο και πιο γρήγορα δίχως το παραμικρό αίσθημα ανασφάλειας. Βέβαια πέραν του σωστού στησίματος σύμμαχος του οδηγού είναι και το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης το οποίο προσφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση, αν και θα θέλαμε να έχει λίγο καλύτερη αίσθηση κυρίως στις υψηλές ταχύτητες. Χωρίς τη χρήση του ESP τα μάτια σας δεκατέσσερα, διότι εάν βρεθείτε σε δρόμο με "πάτωμα σαπούνι" τότε είναι πολύ πιθανό να χαθεί ο έλεγχος του οχήματος -είτε βγάζοντας μούτρα είτε παρουσιάζοντας υποστροφικά χαρακτηριστικά- αφού η δύναμη του κινητήρα είναι τέτοια που χρειάζεται απαραίτητα καλό ασφαλτοτάπητα για να "κουμπώσει" κάτω το αμάξωμα και να μη χάσεις τίποτα από την ισχύ του. Στη περίπτωση τώρα που χρειαστεί να ακινητοποιήσεις το όχημα οι δαγκάνες της Brembo αναλαμβάνουν δράση σταματώντας το σε χρόνο ντε - τε. Βέβαια τα φρένα, αν και αποτελεσματικά, δεν παρέχουν την καλύτερη αίσθηση στον οδηγό. Σε επίπεδο εξοπλισμού, η κορυφαία έκδοση του Cupra εφοδιάζεται με μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, ABS, ESP και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες στην τιμή των 22.500 ευρώ.
Στο εσωτερικό, ο λευκός πίνακας οργάνων και τα μπάκετ καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη προσδίδουν την απαραίτητη σπορτίφ εικόνα στο διάκοσμο.

Ο 1,8 λίτρων υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 20V κινητήρας που εφοδιάζει την κορυφαία έκδοση του Ibiza προσφέρει στο μικρό μοντέλο της Ισπανικής εταιρείας επιδόσεις που θα ζήλευαν και οχήματα μεγαλυτέρων κατηγοριών. Χαμηλά -μέχρι τις 3.500 σ.α.λ.- παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση, η οποία δικαιολογείται όμως λόγω της ύπαρξης του υπερτροφοδότη. Από κει και πέρα όμως κάνει το "μπαμ" προσδίδοντας άφθονη ισχύ μέχρι τις υψηλές στροφές λειτουργίας.