Tο Focus των 1,4 λίτρων διατηρεί την προκλητική του σχεδίαση, καθώς τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά είναι τα τονισμένα φτερά, οι ακμές σε όλο το μήκος του αμαξώματος, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες καθώς και το ιδιόμορφο σχήμα των εμπρός και πίσω φώτων. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι απόλυτα ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης είναι πολύ προσεγμένη και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας πλούσιος. Πιο συγκεκριμένα, η βασική έκδοση των 1,4 λίτρων περιλαμβάνει ένα μετωπικό αερόσακο, υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα για τις εμπρός πόρτες, κεντρικό κλείδωμα και immobilizer. Ο κινητήρας διαθέτει 16 βαλβίδες, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και πολλαπλό σύστημα ψεκασμού. Αποτέλεσμα ήταν ο κινητήρας να είναι φιλικός, να καταναλώνει μικρές ποσότητες καυσίμου και παράλληλα να μην είναι θορυβώδης. Μελανό σημείο του κινητήρα είναι η σχετικά χαμηλή ιπποδύναμη, μόλις 76 ίπποι, αλλά η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου και η ικανοποιητική ροπή του εξασφαλίζουν αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις. Η οδική συμπεριφορά όμως είναι ένα από τα ατού του Focus. Οι εξελιγμένες πίσω αναρτήσεις, το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί όπως θέλει αυτός, είτε πλήρως ουδέτερα, είτε υποστροφικά. Στην ευθεία οι -σχετικά- σφικτές αναρτήσεις ελέγχουν με αποτελεσματικό τρόπο τις κινήσεις του αυτοκινήτου χωρίς να εμφανίζονται ανεπιθύμητες ταλαντώσεις. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση χωρίς να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης ύστερα από σκληρή χρήση.
Αξίζει :
1) Την οδική του συμπεριφορά
2) Τους καλούς χώρους
3) Την ξεχωριστή σχεδίαση