Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/10/2006
TEST
Seat Leon TFSI FR
Διαβάστηκε από 8558 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/10/2006
Στο δρόμο τo Leon TFSI είναι σταθερό.
Στον αFRό… της κατηγορίας των γρήγορων μικρομεσαίων τοποθετείται το Seat Leon FR, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα FSI των 200 ίππων.
Σε ό,τι αφορά στην εξωτερική εμφάνιση, το FR διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα Leon, καθώς και οι δύο προφυλακτήρες είναι πολύ πιο "άγριοι". Ο μεν εμπρόσθιος έχει μεγάλο αεραγωγό με κυψελοειδές πλέγμα, ο δε πίσω έχει ένα μαύρο τμήμα, το οποίο παραπέμπει σε αγωνιστικό αεροδυναμικό διαχύτη. Οι ασημένιες επενδύσεις στους εξωτερικούς καθρέφτες και οι πολύ όμορφες ζάντες 17 ιντσών ολοκληρώνουν το εργοστασιακό upgrade.Στο εσωτερικό, το λευκό φόντο στον πίνακα οργάνων, οι επιγραφές FR στο τιμόνι, στον επιλογέα και στα σωστά -από πλευράς σχεδίασης- σπορ καθίσματα επιτυγχάνουν μια αισθητή διαφοροποίηση. Στο δρόμο το αυτοκίνητο είναι πολύ σταθερό, ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, ενώ σε μια διαδρομή με στροφές παραμένει ουδέτερο για ικανοποιητικό χρονικό διάστημα, προτού το εμπρός μέρος ανοίξει λίγο την τροχιά του. Η τάση προοδευτικής υπερστροφής, η οποία συνοδεύει το Leon ακόμη και από τα 1,6 λίτρα, εμφανίζεται και στην περίπτωση του FR, με δεδομένη και την πολύ υψηλή δύναμη του κινητήρα του. Πολύ καλή είναι η απόδοση των φρένων, καθώς και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης (το σχετικό χειριστήριο είναι επίσης πολύ ευχάριστο και σε ό,τι αφορά στις λαβές του). Θα θέλαμε απλώς λίγο πιο σπορ ήχο από την εξάτμιση, αλλά και έναν επιλογέα με λιγότερο ογκώδες στέλεχος.
Το μοτέρ
Γνωστός από πολλά μοντέλα του ομίλου της VW, ο δίλιτρος turbo της σειράς FSI εμφανίζει και στο Leon τα εξής χαρακτηριστικά: πολύ καλή ευστροφία και εντυπωσιακή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, πολιτισμένη συμπεριφορά -παρά το σχετικά αυξημένο θόρυβο- και γενικά έναν ομαλό, αλλά απόλυτα ικανοποιητικό τρόπο απόδοσης της ισχύος, χωρίς ιδιαίτερα ξεσπάσματα.
Σε σχέση με το TFSI των 185 PS
To Leon TFSI των 185 ίππων είχε εντυπωσιάσει, διότι απέδιδε στο δυναμόμετρο 200 ίππους, όσους δηλαδή ανακοινώνονται και για το FR. Για να μην είναι όμως το δεύτερο "παραπονεμένο", η Seat φρόντισε, ώστε το FR να αποδίδει στο δυναμόμετρο 219 πραγματικούς ίππους! Το 185άρι, λοιπόν, υποτίθεται ότι είχε 0-100 χλμ/ώρα στα 7,8 δλ., αλλά "έβγαλε" 7,3 δλ. Απόλυτα φυσιολογικά λοιπόν, το FR (για το οποίο η εταιρεία ανακοινώνει 7,3 δλ. 0-100 χλμ/ώρα) πέτυχε ένα ωραιότατο 6,9 δλ! Θέλουμε, πάντως, να ρωτήσουμε το εξής: Το επικείμενο Cupra των 240 ίππων, πόσους θα αποδίδει στην πράξη; Ε; Τα συμπεράσματα δικά σας.