Διαβάστηκε από 3816αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/10/2006
Το μοτέρ, που εφοδιάζει πλέον το Touran (1,4 λτ.), πέρα από τις πολύ καλές επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα, διαθέτει και πάρα πολύ καλή τιμή αγοράς.
Για όσους δεν είναι ικανοποιημένοι από την απόδοση του 1.600άρη κινητήρα FSI (για τον απλό με τους 102 ίππους δεν το συζητάμε καν) και για όλους όσους δεν έχουν το απαραίτητο ποσόν για την απόκτηση
εκείνου των 2,0 λτ. FSI, η VW δίνει τη λύση! Touran 1,4 TSI… Το τέλειο πακέτο!
Το Touran ενώ αποτελεί -αναμφισβήτητα- μια από τις πλέον αξιόλογες προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας πολυχρηστικών οχημάτων, εμφανίζει ένα μειονέκτημα: Η βασική έκδοση των 1,6 λτ. (FSI) είναι οριακά επαρκής για την άνετη μετακίνηση των επιβατών (για ευνόητους λόγους δεν αναφερόμαστε στον απλό 1.600άρη κινητήρα με τους 102 ίππους), ενώ η αμέσως επόμενη, αυτή των 2,0 λτ. FSI, παρ' όλο που προσδίδει καλές επιδόσεις στο όχημα, έχει "τσιμπημένη" τιμή (συγκριτικά πάντα και με τον ανταγωνισμό)! Η VW όμως φαίνεται, πως πήρε αυτά τα μηνύματα από το καταναλωτικό κοινό και έσπευσε να διορθώσει την κατάσταση. Πώς; Εφοδιάζοντας το Touran με το νέο κινητήρα του ομίλου, το 1.400άρη TSI, ο οποίος, πέρα από τις πολύ καλές επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα, διαθέτει και πάρα πολύ καλή τιμή αγοράς. ¶ρα; ¶ρα, όσοι μέχρι πρόσφατα είχατε ενδοιασμούς, ξεχάστε τους! Η λύση είναι μια και ακούει στο όνομα "TSI"…
To TSI κόντρα στον FSI...
Νομίζετε πως ο 1.400άρης TSI κινητήρας υστερεί σε επιδόσεις σε σχέση με τον 1.600άρη FSI ή -ακόμα καλύτερα- από των 2,0 λτ. FSI; Μια πρόχειρη σύγκριση σε όλους τους τομείς πιστεύουμε πως θα σας πείσει.
1,4 TSI (140 ps) vs 1,6 FSI (115 ps)
+25 ίπποι
+57 Nm ροπής
Ταχύτερο κατά 2,4 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα
Ταχύτερο κατά 7,9 δλ. στο 60-100 χλμ./ώρα (με 5η)
Ταχύτερο κατά 13,5 δλ. στο 80-120 χλμ./ώρα (με 6η)
Ίδια κατανάλωση 7,4 λτ./100 χλμ.
Πιο φθηνό κατά 2.990 ευρώ (βασικές εκδόσεις)
Ίδια τέλη κυκλοφορίας (168 ευρώ)
1,4 TSI (140 ps) vs 2,0 FSI (150 ps)
-10 ίπποι
+20 Nm ροπής
Ταχύτερο κατά 0,2 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα
Ταχύτερο κατά 3,5 δλ. στο 60-100 χλμ./ώρα (με 5η) και κατά 2,3 δλ. με 4η
Ταχύτερο κατά 6,4 δλ. στο 80-120 χλμ./ώρα (με 6η) και κατά 4,0 δλ. με 5η
Μικρότερη κατανάλωση κατά 0,5 λτ./100 χλμ.
Πιο φθηνό κατά 9.910 ευρώ (βασικές εκδόσεις)
Φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας κατά 204 ευρώ
TSI' είπες τώρα!
Το εν λόγω μοτέρ, που εφοδιάζει πλέον και το Touran (1,4 λτ.), το γνωρίσαμε αρχικά στο Golf GT (στην πιο ισχυρή έκδοση των 170 ίππων βέβαια) και στο Golf TSI (140 ίππων). Πρόκειται για έναν κινητήρα που χρησιμοποιεί ένα μηχανικό υπερσυμπιεστή (Compressor) και έναν κλασικό υπερτροφοδότη (turbo). Οι δύο συμπιεστές είναι συνδεδεμένοι εν σειρά και όταν σταματά να λειτουργεί ο πρώτος, ξεκινά ο άλλος. Τι σημαίνει αυτό; Πως, αρχικά λειτουργεί με τον κομπρέσσορα, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη ροπή από χαμηλά και, μέσω ενός κλαπέτου που τίθεται σε λειτουργία στις 2.500 σ.α.λ., αναλαμβάνει η τουρμπίνα μέχρι τον κόφτη (7.000 σ.α.λ.). Το αποτέλεσμα είναι ιδανικό, καθώς το μοτέρ εμφανίζει γραμμική λειτουργία και δύναμη σε ολόκληρο το φάσμα.
Η εικόνα στο εσωτερικό, αν και συντηρητική, δεν ενοχλεί. Ανταμείβεσαι άλλωστε από τα πολύ καλά υλικά κατασκευής και τη σωστή εργονομία. Όσον αφορά τώρα στους χώρους, δεν υπάρχουν αλλαγές. Παραμένουν πολύ καλοί για 5 επιβάτες και με μικρούς συμβιβασμούς για 7 (στην 7θέσια έκδοση). Ο χώρος φόρτωσης είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και ανέρχεται στα 695 λτ. (5θέσια διάταξη).