Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/11/2006
Πρώτη επαφή
Sport... über Alles!* (*= Σπορ ... πάνω απ’ όλα)
Τεχνολογια
Διαβάστηκε από 6278 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:14/11/2006
Κάμερα υποστήριξης
Η κάμερα υποστήριξης προβάλλει εικόνες στην κεντρική οθόνη του iDrive, από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Στην ουσία διευκολύνει τα μέγιστα τον οδηγό, κατά τη διάρκεια του παρκαρίσματος. Βέβαια, η BMW "προχώρησε" το σύστημα λίγο παραπάνω, προσθέτοντας μια ακόμα λειτουργία, η οποία επισημαίνει τα εμπόδια που ανιχνεύει το PDC, με χρώμα στην αληθινή εικόνα της κάμερας, με τη μορφή ενός τρισδιάστατου εικονιδίου, γεγονός που γίνεται εφικτό, χάρη στη χρήση αισθητήρων.
Ελαστικά runflat
H νέα X5 θα εφοδιάζεται -από τη βασική έκδοση- με στάνταρ τα ελαστικά runflat. Τα ελαστικά runflat (με ζάντες αλουμινίου στάνταρ 18 ιντσών) επιτρέπουν τη συνέχιση της οδήγησης ακόμη και στην περίπτωση, όπου το ελαστικό έχει πλήρη απώλεια πίεσης. Σε αυτή την περίπτωση, το αυτοκίνητο μπορεί να συνεχίσει τη πορεία του για 150 χιλιόμετρα, ακόμα και με μέγιστη ταχύτητα μάλιστα 80 χλμ./ώρα.
Adaptivedrive & Active Steering
Το σύστημα active steering προσφέρει το σωστό λόγο υποπολλαπλασιασμού σε όλες τις ταχύτητες. Αν, π.χ, η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι περίπου 90 χλμ./ώρα, το τιμόνι είναι πιο άμεσο, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες, ο λόγος αυτός είναι πιο έμμεσος, προσφέροντας μάλιστα ένα σημαντικό πλεονέκτημα στον οδηγό, να γυρνάει το τιμόνι απ' άκρη σε άκρη μόνο δύο φορές. Επίσης, το active steering εκτελεί και διορθωτικές κινήσεις (ανάποδο τιμόνι), σε περίπτωση που αντιληφθεί πως το όχημα εκτρέπεται της πορείας του. Όσον αφορά στο σύστημα adaptive drive, συντονίζει τη συνεργασία των αντιστρεπτικών δοκών και των αποσβεστήρων του οχήματος. Με τη βοήθεια αισθητήρων, το σύστημα υπολογίζει δεδομένα -βάσει της ταχύτητας του αυτοκινήτου, της γωνίας διεύθυνσης- τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, αλλά και το ύψος. Ανάλογα λοιπόν με τις εκάστοτε συνθήκες, συντονίζει και τους περιστρεφόμενους ηλεκτροκινητήρες των αντιστρεπτικών δοκών, αλλά και τις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες των αποσβεστήρων, προσφέροντας κορυφαία αίσθηση σε κάθε οδόστρωμα.
Head-up Display
Το εν λόγω σύστημα θα διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας X5. Το Head-up Display προβάλλει στο παρμπρίζ, μπροστά ακριβώς από τον οδηγό, τα δεδομένα ελέγχου ταχύτητας, τις οδηγίες πλοήγησης και τις προειδοποιήσεις που εμφανίζει το σύστημα Check/Control της BMW.
Προβολείς xenon - High Beam Assist
Σε συνδυασμό με τα φώτα xenon, η BMW εφοδίασε τη νέα X5 και με το σύστημα High Beam Assist. Το σύστημα αυτό (στον extra εξοπλισμό) "αυξάνει" την άνεση κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης. Αλλάζει, δηλαδή, τα φώτα αυτόματα, στη μεσαία σκάλα, μόλις αντιληφθεί πως κάποιο αυτοκίνητο πλησιάζει από το αντίθετο ρεύμα ή η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα είναι μικρότερη από ένα ορισμένο όριο. Επίσης, σε συνεργασία με τα φώτα ομίχλης, εκτελεί μια ακόμα λειτουργία. Κάθε φορά που ο οδηγός στρίβει, η δέσμη φωτός από τους προβολείς ομίχλης κατευθύνεται στο πλάι, φωτίζοντας το δρόμο και μπροστά, αλλά και στο πλάι.
iDrive με 8 μπουτόν
Το σύστημα πλοήγησης της BMW, γνωστό και ως iDrive, στη νέα X5 εμφανίζεται σημαντικά αναβαθμισμένο. Παραμένει φυσικά ο κεντρικός πιεζοπεριστροφικός διακόπτης για τον έλεγχο όλων των ρυθμίσεων, προστίθενται όμως στην κεντρική κονσόλα και 8 μπουτόν, μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις λειτουργίες που επιθυμεί, διευκολύνοντας την όλη διαδικασία.
Ηλεκτρονικός επιλογέας - κιβώτιο
Η νέα X5 θα διατίθεται στάνταρ με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Όπως ανακοίνωσαν οι τεχνικοί της εταιρείας, το νέο αυτό κιβώτιο αλλάζει τις ταχύτητες πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με το παρελθόν (έως και 50%), με εξαιρετική ακρίβεια και απόδοση. Για πρώτη φορά όμως, στη 2η γενιά του γερμανικού SAV θα συναντήσουμε και ηλεκτρονικό επιλογέα ταχυτήτων. Ενώ το σχέδιο αλλαγής ταχυτήτων είναι το ίδιο με ενός συμβατικού αυτόματου κιβωτίου, ο επιλογέας επιστρέφει στη θέση εκκίνησής του μετά από κάθε χρήση. Αυτό σημαίνει, πως η διαχείριση της μετάδοσης δε γίνεται πλέον μηχανικά, αλλά επιτυγχάνεται μέσω ηλεκτρικών σημάτων. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σειριακά τις ταχύτητες και με το χέρι, μέσω του ηλεκτρονικού επιλογέα (για ανέβασμα πίσω, για κατέβασμα μπροστά).
Πλαίσιο
Παρ' ότι οι συνολικές διαστάσεις της νέας X5 είναι μεγαλύτερες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, οι τεχνικοί της εταιρείας κατάφεραν να διατηρήσουν το βάρος στα ίδια σχεδόν επίπεδα. Εφοδίασαν, λοιπόν, τη νέα γενιά με ατσάλινο πλαίσιο, η στρεπτική ακαμψία του οποίου αυξήθηκε περίπου κατά 15% (από 23.500 σε 27.000 Nm/μοίρα). Βέβαια, τόσο η επιλογή των υλικών όσο και η διάταξη - γεωμετρία των δοκών υποστήριξης, των βραχιόνων και των ενισχυτικών στοιχείων βασίζονται σε μια γενικότερη φιλοσοφία, που επικεντρώνεται όχι μόνο στον περιορισμό του βάρους, αλλά και στην επίτευξη υψηλών στάνταρ, στον τομέα της παθητικής ασφάλειας.

 
 Νέα BMW X5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Xώροι
Οδική συμπεριφορά
Τεχνολογια