Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/11/2006
Πρώτη επαφή
Sport... über Alles!* (*= Σπορ ... πάνω απ’ όλα)
Οδική συμπεριφορά
Διαβάστηκε από 6278 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:14/11/2006
Με σπορτίφ… DNA
Εάν, με μια μόνο λέξη, μας ζητούσαν να χαρακτηρίσουμε την οδική συμπεριφορά της νέας X5, θα λέγαμε -χωρίς πολλή σκέψη- ότι είναι απλά… "εξαιρετική". Η παρουσία τόσο πολλών προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων στο όχημα, σε συνδυασμό με το άψογο στήσιμο του μοντέλου, σου δίνουν την αίσθηση, ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα σπορ -καθαρά- αυτοκίνητο, το οποίο όμως, μπορεί εύκολα να μετατραπεί από GTi σε όχημα "τουρισμού"! Επιταχύνει αστραπιαία, στρίβει, ακόμα και σε κλειστά κομμάτια του οδικού δικτύου, με χιλιόμετρα, που πραγματικά "αρνείσαι" να πιστέψεις, ενώ καταπίνει τις μεγάλες αποστάσεις, πέρα από γρήγορα και με εξαιρετικά άνετο τρόπο. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης, ο καλός (για την κατηγορία φυσικά) χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής τριβής (συντελεστής οπισθέλκουσας cd: 0,33) και η πολύ καλή ηχομόνωση συνθέτουν ένα σύνολο, που μόνο θετικά σχόλια μπορεί να αποσπάσει. Βέβαια, για να αποκομίσεις αυτή την αίσθηση, συμβάλλουν τα μέγιστα τόσο ο κινητήρας - κιβώτιο - πλαίσιο - τιμόνι, όσο και το σύστημα τετρακίνησης του μοντέλου. Εν κατακλείδι πάντως, αυτό που συμπεραίνεις, οδηγώντας τη νέα X5, είναι ότι σε καμία περίπτωση δε βρίσκεσαι στο κοκ - πιτ ενός μεγάλου -τόσο από πλευράς όγκου και βάρους- αυτοκινήτου…
Κινητήρες
Η νέα X5 εφοδιάζεται με δύο αναβαθμισμένους κινητήρες βενζίνης (έναν 3,0 λτ., 6κύλινδρο σε σειρά με 272 ίππους και ένα V8, 4,8 λτ. με 355 ίππους) και ένα μηχανικό σύνολο πετρελαίου (3,0 λτ., 6κύλινδρο, με εξαιρετική λειτουργία, χαμηλή κατανάλωση και σχεδόν καθόλου θόρυβο). Όσον αφορά, τώρα, στα δύο βενζινοκίνητα μοτέρ, συνεργάζονται αμφότερα με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, διαθέτουν όμως διαφορετικό set - up, ανάλογα με τον κυβισμό. Η λειτουργία και των δύο κινητήρων είναι υποδειγματική, αλλά αξίζει να σταθούμε λίγο στο 8κύλινδρο μοτέρ των 4.799 κ.εκ. Πέρα από τις εκρηκτικές επιδόσεις που προσδίδει στο βαρύ αμάξωμα, προσφέρει ακόμα καλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, ενώ εμφανίζεται και πιο οικονομικός (σε σχέση με το παρελθόν), απαιτώντας 12,5 λτ./100 χλμ. Επίσης, ο ήχος που παράγει, το βαρύ αυτό "γουργουρητό", είναι… όλα τα λεφτά!
Μη νομίζετε, όμως, ότι η νέα X5 δεν κινείται το ίδιο άνετα και στο χώμα. Το ύψος του αμαξώματος είναι αρκετά καλό, διευκολύνοντας έτσι την πρόσβαση σε χωμάτινες διαδρομές. Βέβαια, όλη τη "δουλειά" την κάνει το σύστημα τετρακίνησης xDrive. Υπό κανονικές συνθήκες, η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς, σε ποσοστό 40:60 εμπρός - πίσω. Ανάλογα όμως με τις συνθήκες πρόσφυσης, το xDrive διασφαλίζει μεταβλητή κατανομή ισχύος, τόσο στον εμπρός, όσο και στον πίσω άξονα. Για τη λειτουργία αυτή χρησιμοποιείται ένας διαχωριστής ισχύος, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος κατανέμει τη ροπή εκεί όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη.

 
 Νέα BMW X5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Xώροι
Οδική συμπεριφορά
Τεχνολογια