Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/12/2006
Πρώτη επαφή
Καθαρόαιμο…
Κινητήρας
Διαβάστηκε από 4320 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/12/2006
Με δυο μηχανικά σύνολα, ένα πετρελαίου και ένα βενζίνης, θα εφοδιάζεται το νέο Pajero. Αναλυτικά, ο 4κύλινδρος 16βάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου των 3,2 λτ. -τεχνολογίας common rail- αποδίδει 160-170 ίππους (με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο) και 381-373 Nm ροπής. Συνδυάζεται με δύο τύπους κιβωτίου ταχυτήτων (ένα 5άρι μηχανικό και ένα 5άρι αυτόματο) και φυσικά πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 4. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κρίνονται ικανοποιητικά, οι επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα -δεδομένου του χαρακτήρα του- είναι καλές, ενώ αποδεικνύεται και ιδιαίτερα οικονομικός, καθώς απαιτεί μόλις 9,3 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. Όσον αφορά στη βενζινοκίνητη έκδοση, η Mitsubishi παρέμεινε πιστή στη διάταξη V6, αλλά αντί για το παλαιό κινητήρα των 3,2 λτ. με τους 202 ίππους, επέλεξε στη νέα γενιά το κινητήρα MIVEC των 3,8 λτ. (του Eclipse), με τους 250 ίππους και τα 329 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιεί δύο διαφορετικά προφίλ εκκεντροφόρων, για μεταβολή της βύθισης και του χρονισμού των βαλβίδων στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, επιτρέποντας με τον τρόπο αυτό στον κινητήρα να προσφέρει πλούσια αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας. Το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται, επιτυγχάνει ταχύτερη και πιο ομαλή αλλαγή σχέσεων, καθώς ο επιλογέας έχει κοντύνει κατά 25 χλστ., η διαδρομή εμπρός-πίσω κατά 12% και η πλαϊνή διαδρομή κατά 27%. Σίγουρα, στις εκτός δρόμου διαδρομές οι αλλαγές αυτές είναι εμφανείς, σε ασφάλτινα κομμάτια όμως η αίσθηση που αποκομίζεις δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Με πιο απλά λόγια, περιθώρια βελτίωσης σίγουρα υπήρχαν.

 
  Νέο Mitsubishi Pajero
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρας
Εσωτερικό
Xώροι
Oδική συμπεριφορά