Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/12/2006
Πρώτη επαφή
Καθαρόαιμο…
Oδική συμπεριφορά
Διαβάστηκε από 4320 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/12/2006
Φυσικό του περιβάλλον το… χώμα
Σκοπός της Mitsubishi ήταν να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο, που να συμπεριφέρεται σωστά στην άσφαλτο, με σαφή, όμως, εκτός δρόμου προσανατολισμό. Και τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στο τελευταίο, ο στόχος επιτεύχθηκε στο ακέραιο. Ας δούμε, όμως, πρώτα τις επιδόσεις του νέου Pajero στην άσφαλτο και επανερχόμαστε σε λίγο στα… χαρακώματα! Στους δρόμους της Βαρκελώνης, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο αυτοκίνητο, διαπιστώσαμε πως δε θα κουράσει, αλλά δε θα συναρπάσει κιόλας με την οδική του συμπεριφορά. Στιβαρό, με χωμάτινα ρυθμισμένες αναρτήσεις, προσφέρει πάρα πολύ καλή άνεση στους επιβάτες και ικανοποιητική ποιότητα κύλισης. Γενικά, η ανάρτηση του οχήματος εμπνέει εμπιστοσύνη, κάτι που δε συμβαίνει και με το σύστημα διεύθυνσης (με υδραυλική υποβοήθηση). Όχι ότι είναι κακό, αλλά στην άσφαλτο και έχοντας αρκετά χιλιομετράκια στο κοντέρ, νιώθεις μια "ψιλοασάφεια" στο τιμόνι και μια ψεύτικη αίσθηση. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε βέβαια, πως πρόκειται για ένα μεγάλο σε όγκο και αρκετά βαρύ αμάξωμα, που επηρεάζεται και από πλευρικούς ανέμους.
Στο χώμα
Το Pajero είναι πολύ απλά… ασταμάτητο! Ειδικά δε με τον επιλογέα στη θέση "4LLc" και με κλείδωμα του πίσω διαφορικού, δίχως υπερβολή, πας παντού! Σκαρφαλώνεις σε μέρη δύσβατα, σκληροτράχηλα, με μεγάλες κλίσεις, που αδυνατείς να το πιστέψεις! Για την ακρίβεια, αναρωτιέσαι πόσα ακόμα αυτοκίνητα μπορούν να σε ακολουθήσουν ως αυτό το σημείο. Λίγα… Ίσως να μετριούνται κιόλας στα δάχτυλα του ενός χεριού! Πέρα βέβαια από την τετρακίνηση και τα 4 προγράμματα του επιλογέα, μεγάλο ρόλο στις τεράστιες off-road ικανότητες του Pajero "παίζουν" τόσο το στιβαρό πλαίσιο, οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές, οι κοντοί πρόβολοι, αλλά και το τιμόνι, που "κόβει" αρκετά, διευκολύνοντας τους αναρριχητικούς ελιγμούς. Τα εύσημα, λοιπόν, στους Ιάπωνες, γιατί πραγματικά αποδεικνύουν με πράξεις, πως γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον να κατασκευάζουν εκτός δρόμου αυτοκίνητα.
Τετρακίνηση
Μέσω του επιλογέα (φωτό 1), μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα 4 προγράμματα τετρακίνησης που επιθυμείτε. Για να είστε σίγουροι για το πρόγραμμα που έχετε επιλέξει, μπορείτε να κοιτάξετε στον πίνακα οργάνων (φωτό 2), όπου με πράσινο χρώμα φαίνεται σε πόσους τροχούς θα "δίνεται" η κίνηση στο όχημα. Ο επιλογέας άμεσης εμπλοκής επιτρέπει στον οδηγό αλλαγές προγραμμάτων, μέχρι όμως τα 100 χλμ./ώρα. Τα 4 προγράμματα είναι τα εξής:
• H: Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, για περιορισμό των τριβών και οικονομία καυσίμου.
• H: Η μόνιμη τετρακίνηση κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 33:67 ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα.
• HLc: Με αυτήν την επιλογή, κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό.
• LLc: Κοντές σχέσεις με κλείδωμα κεντρικού διαφορικού Κλείδωμα πίσω διαφορικού: Το κλείδωμα του πίσω διαφορικού γίνεται μέσο ενός μπουτόν, που βρίσκεται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και ο οδηγός μπορεί να το επιλέξει, κινούμενος όμως με ταχύτητα μέχρι 12 χλμ./ώρα.
φωτό 1

φωτό 2

 
  Νέο Mitsubishi Pajero
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κινητήρας
Εσωτερικό
Xώροι
Oδική συμπεριφορά