Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/5/2008
Θέματα αγοράς mtx
Διαφορές των τιμών αυτοκινήτων μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης
Εμπορικότερα… άρα και φθηνότερα!
Διαβάστηκε από 5324 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/5/2008
Επανερχόμαστε, καθώς τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς, στην πολύ ενδιαφέρουσα έρευνά μας για τις τιμές των αυτοκινήτων της Ελλάδας και της Ευρώπης, παρουσιάζοντάς σας τα νέα στοιχεία και δεδομένα. Ποια είναι, λοιπόν, τα μοντέλα εκείνα, που μπορείτε ν' αποκτήσετε στη χώρα μας σε μια τιμή έως και 30% φθηνότερη, σε σχέση με τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές;
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να είναι φθηνότερη στην κατηγορία μοντέλων με κυβισμό από 1.600 κ.εκ. και κάτω ή, αλλιώς, στις πιο εμπορικές κατηγορίες αυτοκινήτων, όπως μας δείχνει και πάλι η νέα μας έρευνα για τις τιμές των αυτοκινήτων στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Και αυτό συμβαίνει, παρ' ότι στην Ελλάδα οι τιμές λαμβάνουν την επιπλέον επιβάρυνση των τελών ταξινόμησης, η οποία απουσιάζει από τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Βέβαια, στις μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων (στα 2λιτρα και στα πάνω από 2.000 κ.εκ. μοντέλα), η Ελλάδα είναι αρκετά ακριβότερη από την Ευρώπη. Σε κάθε περίπτωση όμως, επειδή ανά μοντέλο το ποσοστό της επιβάρυνσης -ή μη- στην "ελληνική" τιμή αλλάζει, είναι πολύ σημαντικό ο αγοραστής να επιλέξει τις "πράσινες" ευκαιρίες, δηλαδή τα μοντέλα εκείνα, τα οποία στη χώρα μας προσφέρονται φθηνότερα από ό,τι στην Ευρώπη.
Πώς φορολογούνται τα αυτοκίνητα σε Ελλάδα και Ευρώπη
Η τιμή ενός αυτοκινήτου σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή αγορά περιλαμβάνει, όπως είναι φυσικό, και την αντίστοιχη φορολογική του επιβάρυνση. Στη χώρα μας, η τιμή κάθε καινούργιου αυτοκινήτου λοιπόν επιβαρύνεται από το τέλος ταξινόμησης, το οποίο προκύπτει με βάση τον κυβισμό του, αλλά και από το αντίστοιχο Φ.Π.Α. 19%. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, δεν υπάρχει τέλος ταξινόμησης, όμως κάθε αυτοκίνητο φορολογείται με βάση τις εκπομπές ρύπων του (εκτός, βέβαια, από το Φ.Π.Α.). Στον πίνακα που συνοδεύει αυτή την ενότητα, μπορείτε να δείτε με βάση ποια κριτήρια φορολογείται ένα αυτοκίνητο σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης, αλλά παράλληλα και το ποσοστό του Φ.Π.Α. σε κάθε μία από αυτές.
Διαβάζοντας τους πίνακες
Στις σελίδες του θέματος που ακολουθούν, μπορείτε να δείτε σε αναλυτικούς πίνακες και γραφήματα τις τιμές σε Ελλάδα και Ευρώπη πολλών από τα δημοφιλέστερα μοντέλα αυτοκινήτων, χωρισμένα φυσικά σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με τον κυβισμό τους (1.300-1.400 κ.εκ., 1.401-1.600 κ.εκ., 2.000 κ.εκ., 2.001 κ.εκ. και πάνω). Σε κάθε μοντέλο αναφέρεται το ποσοστό της τυχόν επιβάρυνσής του στην "ελληνική" τιμή σε σχέση με τις αγορές της Ευρώπης, ενώ παράλληλα οι φθηνότερες στη χώρα μας περιπτώσεις έχουν σημειωθεί με πράσινο χρώμα και οι ακριβότερες με κόκκινο χρώμα. Για να υπάρξει μια αντιστοιχία τιμών και εκδόσεων, σημειώστε ότι στις ευρωπαϊκές τιμές έχει προστεθεί ή αφαιρεθεί το κόστος των βασικών εξοπλιστικών στοιχείων, που έλειπαν ή προσφέρονταν επιπλέον στην αντίστοιχη έκδοση της ελληνικής αγοράς. Τέλος, τονίζουμε ότι όλες οι τιμές που αναγράφονται είναι τιμές καταλόγου και δεν περιλαμβάνουν τυχόν εκπτώσεις ή προσφορές.
Κριτήρια Φορολόγησης αυτοκινήτων και Φ.Π.Α.
ΧώραΚριτήριο ΦορολόγησηςΠοσοστό Φ.Π.Α.
ΒέλγιοΚυβισμός και ηλικία21%
ΓαλλίαΕκπομπές ρύπων19,6%
Γερμανία-19%
ΔανίαΑξία αυτοκινήτου25%
ΕλλάδαΚυβισμός19%
ΙσπανίαΕκπομπές ρύπων16%
ΙταλίαΜικρός κρατικός φόρος*20%
Λουξεμβούργο-15%
Μεγ. Βρετανία-17,5%
Σουηδία-25%
*1% μόνο για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.εκ.

 
 Διαφορές των τιμών αυτοκινήτων μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης
Αυτοκίνητα 1.300 - 1.400 κ.εκ.
Αυτοκίνητα 1.401-1.600 κ.εκ.
Αυτοκίνητα 2.000 κ.εκ.
Αυτοκίνητα 2.001 κ.εκ. και πάνω