Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/7/2008
TEST
Saab 9-3 Sport Hatch Aero V6 XWD
Aero-θούμενο
Διαβάστηκε από 2861 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:29/7/2008
Με 280 ίππους, 4κίνηση και στέισον βάγκον αμάξωμα, το 9-3 Sport Hatch Aero V6 XWD συνδυάζει τις υψηλές επιδόσεις με την αυξημένη ενεργητική ασφάλεια και την πρακτικότητα.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Saab εφοδιάζει με 4κίνηση το 9-3, στο οποίο παράλληλα ο V6 κινητήρας στην έκδοση Aero αποδίδει 30 ίππους περισσότερους (280 έναντι 250). Εξωτερικά το μόνο στοιχείο που μαρτυρά το για ποια έκδοση πρόκειται, είναι το λογότυπο "XWD" στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Με υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης
Η ύπαρξη της τετρακίνησης με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς οι 280 ίπποι του κινητήρα περνούν με πιο ομαλό τρόπο στο δρόμο, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μεσαίου Saab με την κίνηση εμπρός. Έτσι, σε μια βίαιη επιτάχυνση ή σε διαδρομή με στροφές οι τροχοί εμφανίζουν αυξημένη πρόσφυση, γεγονός που έχει ανάλογα θετικό αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά. Ωστόσο, το 9-3 Sport Hatch Aero V6 XWD δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ, αφού η ανάρτησή του είναι προσανατολισμένη στην παροχή ανέσεων, ενώ το όχι και τόσο συμπαγές πλαίσιο και το ελαφρύ τιμόνι μετριάζουν την οδηγική αίσθηση.
Πολυτελές εσωτερικό
Στο θάλαμο των επιβατών κυριαρχεί η υψηλή ποιότητα των υλικών, γεγονός που ενισχύεται από την ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού, όπως είναι στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες, σε συνδυασμό με τις δερμάτινες επενδύσεις. Παράλληλα, το διάκοσμο αναβαθμίζουν οι επενδύσεις σε ασημί χρώμα, ενώ η εργονομία και η θέση οδήγησης ικανοποιούν, αλλά αυτό που ξενίζει είναι το μεγάλο σε διάμετρο τιμόνι. Σε επίπεδο χώρων, 4 ή και 5 επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις και για τις αποσκευές ο αντίστοιχος χώρος είναι εκμεταλλεύσιμος και με χωρητικότητα 419 λτ.
Σύστημα 4κίνησης
Η μετάδοση της κίνησης και στους 4 τροχούς γίνεται μέσω ενός συμπλέκτη Haldex, ο οποίος συνεχώς κατανέμει τη ροπή του κινητήρα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, αλλά και ανάμεσα στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση. Η μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου της τετρακίνησης λαμβάνει 100 φορές το λεπτό -από περισσότερους από 20 αισθητήρες- δεδομένα για την ταχύτητα, τη θέση και γωνία των τροχών, την πλευρική επιτάχυνση κ.ά. Έτσι, για παράδειγμα, μπορεί να μεταφερθεί στους πίσω τροχούς από το 5% έως το 80% της ροπής.
Κινητήρας: Με 280 ίππους
Για την κίνηση της εν λόγω έκδοσης φροντίζει το V6 υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 2,8 λτ., ισχύος 280 ονομαστικών ίππων, το οποίο προσφέρει υψηλές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Στις χαμηλές στροφές, το μοτέρ αυτό παρουσιάζει μια σχετική υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού, όμως από τις 2.500 περίπου σ.α.λ. "απογειώνει" το βαρύ αμάξωμα, παράγοντας ένα βαθύ "γουργούρισμα", που διαπερνά διακριτικά την καμπίνα των επιβατών. Η ισχύς περνάει σε όλους τους τροχούς μέσω του 6τάχυτου κιβωτίου, με την όχι και τόσο καλή αίσθηση στις εναλλαγές των ταχυτήτων και τις μακριές σχέσεις μετάδοσης, οι οποίες, ωστόσο, "γεμίζουν" χιλιόμετρα με ευκολία.