Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/4/2009
TEST
Νέο Renault Laguna Coupe 2,0 GT
Très chic!
Διαβάστηκε από 8214 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/4/2009
Ιδιαίτερα σταθερό και άνετο είναι το Laguna Coupe σε κάθε διαδρομή, χωρίς ωστόσο να διαθέτει σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Το μεσαίο Renault στην κουπέ έκδοσή του ξεχωρίζει κυρίως για την ιδιαίτερα κομψή "σιλουέτα" του, ενώ με το 2λιτρο turbo κινητήρα των 205 ονομαστικών ίππων προσφέρεται για ξεκούραστα και σβέλτα ταξίδια.
Mετά τη χάτσμπακ και τη στέισον βάγκον (Sport Tourer) έκδοση, η γκάμα του Laguna εμπλουτίζεται και με το κουπέ μοντέλο, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά ένα Grand Tourismo αυτοκίνητο. Σε σχέση με το 5θυρο, εκτός από τη σχεδίαση, διαφοροποιείται και σε διαστάσεις, αφού το Laguna Coupe με μήκος 4.643 χλστ., πλάτος 1.812 χλστ., ύψος 1.398 χλστ. και μεταξόνιο 2.694 χλστ., είναι πιο κοντό, φαρδύ και χαμηλό κατά 52, 1 και 47 χλστ. αντίστοιχα, ενώ έχει και μικρότερο μεταξόνιο κατά 62 χλστ.
Αμάξωμα με υψηλή φινέτσα
Δύσκολα θα αφήσει κάποιον αδιάφορο η σχεδίαση του νέου Laguna Coupe, το οποίο διακρίνεται για τις χυτές και καλλίγραμμες φόρμες του αμαξώματός του. Από μπροστά υπάρχουν κάποια συγγενή στοιχεία με τις υπόλοιπες εκδόσεις Laguna, ωστόσο από το πλάι και πίσω είναι εντελώς διαφορετικό, με το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την υπερυψωμένη "ουρά" με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα.
Στο δρόμο: Για άνετα και ασφαλή ταξίδια
Οδηγώντας το κουπέ Laguna, άμεσα αντιλαμβάνεται κανείς την αυξημένη άνεση που προσφέρει, γεγονός στο οποίο συμβάλλουν η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση, τα ιδιαίτερα αναπαυτικά καθίσματα και η μελετημένη ηχομόνωση. Στοιχεία τα οποία εκτιμώνται ιδιαίτερα σε μακρινές αποστάσεις, σε συνδυασμό και με την πολύ καλή σταθερότητα που παρουσιάζει το αμάξωμα τόσο στις ανοιχτές ευθείες, όσο και στις στροφές. Βέβαια, δεν πρόκειται για το αυτοκίνητο που θα ενθουσιάσει με τα οδηγικά του χαρίσματα, αφού προσανατολίζεται -όπως προαναφέραμε- στην άνεση παρά στα όποια σπορτίφ στοιχεία. Επιπλέον η έκδοση "GT" εφοδιάζεται στάνταρ με το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης 4Control Chassis, μέσω της οποίας σε ταχύτητες κάτω των 60 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την αντίθετη πλευρά από τους εμπρός, μειώνοντας την ακτίνα στροφής, ενώ σε υψηλότερες ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια πλευρά με τους μπροστινούς, σε συνδυασμό πάντα με το μη απενεργοποιούμενο ESP. Τέλος, το τιμόνι με την υδραυλική μεταβλητή υποβοήθηση ικανοποιεί σε αμεσότητα όχι όμως και σε βάρος, ενώ τα φρένα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά.
Κινητήρας: Με υψηλές επιδόσεις και γραμμική απόδοση
Το 2λιτρο μοτέρ με το turbo μεταβλητής γεωμετρίας (twin scroll) διαθέτει αυξημένη δύναμη με 213 ίππους και 315 Nm ροπής στο δυναμόμετρο (έναντι 205 ονομαστικών ίππων και 300 Nm ροπής). Το τράβηγμα που εμφανίζει και η ελαστικότητα ικανοποιούν ακόμα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., πάνω και από τις οποίες αποδίδει γραμμικά, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Έτσι, στο 6τάχυτο κιβώτιο με τον απλά καλό σε αίσθηση επιλογέα, οι μακριές σχέσεις μετάδοσης (π.χ. με 6η ταχύτητα και 4.000 σ.α.λ. το κοντέρ έχει περάσει τα 170 χλμ./ώρα) "γεμίζουν" εύκολα και χωρίς δισταγμούς με το πάτημα του δεξιού πεντάλ.
Εξοπλισμός - τιμή:
Εξοπλισμός: ABS με EBV και AFU, ESP + ASR, 6 αερόσακοι, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, cruise control, ράδιο CD, προβολείς bi-XENON και αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων.
Τιμή: 35.360 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)1.998
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)213/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)315/3.900
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)7,6
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) 6,3
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) 8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)232
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 8,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)194
100-0 χλμ./ώρα (μ.)36,2
Βάρος (κιλά)1.553
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Βαθμολογία
Κινητήρας - επιδόσεις10
Ενεργ. ασφάλεια - οδ. συμπεριφορά9
Παθητική ασφάλεια10
Εικόνα - Ποιότητα - Τεχνολογία9
Άνεση9
Χώροι8
Αξιοπιστία8
Κατανάλωση8
Μεταπωλητική αξία8
Σχέση τιμής - αξίας8
Τελική βαθμολογία8,70
Στο πίσω τμήμα της καμπίνας οι διαθέσιμοι χώροι επαρκούν οριακά για 2 ενήλικους επιβάτες, οι οποίοι κάθονται χαμηλά στο αναπαυτικό κάθισμα.

Το εσωτερικό εμφανίζει μοντέρνα σχεδίαση και πολύ καλή ποιότητα υλικών, αλλά δε λείπουν ορισμένες μικροατέλειες στο φινίρισμα.