• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/11/2009
Παρουσίαση
Μέτρηση κατανάλωσης βενζίνης VS πετρελαίου
Η «μάχη» της οικονομίας!
Διαβάστηκε από 19409 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/11/2009
256,6 ευρώ το χρόνο όφελος με το diesel i10!
Επιχειρώντας να απαντήσουμε στο ερώτημα κατά πόσο τελικά πιο οικονομικός είναι ένας πετρελαιοκινητήρας έναντι ενός βενζινοκινητήρα, πραγματοποιούμε μέτρηση κατανάλωσης υπό πραγματικές συνθήκες ενός Hyundai i10 1,1 βενζίνης και ενός Hyundai i10 1,1 diesel.
Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα ενός κινητήρα πετρελαίου σε σχέση με έναν κινητήρα βενζίνης αντίστοιχης χωρητικότητας και απόδοσης, είναι το γεγονός, ότι συνήθως ο diesel εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (ανάλογα με το μοντέλο έως και 30%). Έχοντας, λοιπόν, ως βάση αυτό, προσπαθήσαμε να δούμε στην πράξη και πέρα από τη θεωρία των τιμών καταναλώσεων που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, πόσο τελικά πιο χαμηλή είναι η κατανάλωση καυσίμου που προσφέρει ένα επιβατικό αυτοκίνητο με diesel κινητήρα, έναντι ενός ίδιου μοντέλου με κινητήρα βενζίνης. Τα συμπεράσματά μας είναι άκρως ενδιαφέροντα.
Τα μοντέλα που επιλέχθηκαν
Το Hyundai i10 αποτέλεσε το ιδανικό αυτοκίνητο για τη μέτρησή μας, αφού διαθέτει στην γκάμα του ικανότατους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με ίδιο κυβισμό (1,1 λτ.) και παραπλήσια απόδοση (68 ίππων ο βενζινοκινητήρας, 75 ίππων ο πετρελαιοκινητήρας). Επιπλέον, λόγω της προσιτής τιμής αγοράς του, η μέτρηση κατανάλωσης σε ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, αφού συνήθως για τους αγοραστές του δημοφιλούς μίνι η κατανάλωση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τομείς, που λαμβάνουν υπ’ όψιν πριν την αγορά.
Σε ποιες συνθήκες μετρήσαμε
Έχοντας λοιπόν στα χέρια μας τα κλειδιά των δύο Hyundai i10 (με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων), αποφασίσαμε να διανύσουμε συνολικά 282 χιλιόμετρα σε προκαθορισμένη διαδρομή εντός και εκτός πόλεως. Ύστερα από το πέρας κάθε διαδρομής, καταγράψαμε τα λίτρα που απαίτησαν τα δύο αυτοκίνητα. Για να είμαστε μάλιστα πιο κοντά στον όρο "κανονικές συνθήκες", αποφασίσαμε να κινηθούμε όπως ακριβώς ένας οδηγός στην καθημερινότητά του και όχι με "ήπιους" ρυθμούς ώστε να επιτύχουμε τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Για παράδειγμα, στον αυτοκινητόδρομο διατηρήσαμε ταχύτητα 110-120 χλμ./ώρα (σύμφωνα με τα όρια του Κ.Ο.Κ.), ενώ στην πόλη επιλέξαμε όσο το δυνατόν πιο επιβαρημένους από την κίνηση δρόμους.
Τιμή αγοράς
Hyundai i10 1,1 βενζίνη: από 9.250 ευρώ*
Hyundai i10 1,1 πετρέλαιο: από 11.200 ευρώ**
*Με έκπτωση 470 ευρώ
** Με έκπτωση 620 ευρώ
Σωστές μετρήσεις - προσεκτικό «φουλάρισμα»
Για να εξάγεις όσο το δυνατόν πιο σωστά αποτελέσματα, χρειάζεται μεγάλη προσοχή κατά το γέμισμα των αυτοκινήτων. Το πρόβλημα έχει να κάνει κυρίως με τον αέρα που βρίσκεται μέσα στα ρεζερβουάρ και ο οποίος πρέπει να εξέλθει ολοκληρωτικά, έτσι ώστε να γεμίσει μέχρι το χείλος το ρεζερβουάρ με καύσιμο. Οπότε απαιτείται αρκετή υπομονή και "λεπτές" κινήσεις κατά το χειρισμό της αντλίας, γεγονός που στην περίπτωσή μας είχε ως αποτέλεσμα να χρειαστεί αρκετός χρόνος στα τρία γεμίσματά μας, ώστε να εξαγάγουμε σωστά συμπεράσματα.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των πετρελαιοκινητήρων είναι ότι "δουλεύουν" σε χαμηλότερες στροφές σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, προσφέροντας παράλληλα περισσότερη ροπή από χαμηλά. Έτσι, στο Hyundai i10 1,1 diesel η κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου ξεκινά από τις 4.500 στροφές (φωτό δεξιά), έναντι των 6.000 στροφών στο i10 1,1 βενζίνης (φωτό αριστερά).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Μοντέλοi10 1,1 (βενζίνη)i10 1,1 (πετρέλαιο)
Κυβισμός (κ.εκ.)1.0861.120
Κύλινδροι/Βαλβίδες4/123/12
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)69/5.49075/4.000*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)100/2.930153/1.900*
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)14,613,9
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)14,511,2
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)24,519,1
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα)152165
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)*119114
Βάρος (κιλά)9721.078
Μέσος όρος θορύβου (db)68,769,7
*Εργοστασιακές τιμές
Τα (+) και (-) ενός diesel κινητήρα έναντι ενός κινητήρα βενζίνης
Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου
Αρκετά υψηλότερη ροπή, από χαμηλές στροφές διαθέσιμη
Καλύτερες επιδόσεις εν κινήσει
Χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 20%
Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και διαστήματα συντήρησης
Κραδασμοί και θορυβώδης λειτουργία
Υψηλότερη τιμή αγοράς
Αυξημένο βάρος
Μεγαλύτερη ευαισθησία σε νοθευμένα καύσιμα
Εκπομπές βλαβερών μικροσωματιδίων

 
 Μέτρηση κατανάλωσης βενζίνης VS πετρελαίου
Στην πράξη