Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/11/2009
Παρουσίαση
Η «μάχη» της οικονομίας!
Στην πράξη
Διαβάστηκε από 19409 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/11/2009
Πόσο κατανάλωσαν στην πόλη
Η επαναλαμβανόμενη αστική διαδρομή (Χαλκίδα) περιελάμβανε συνολικά 140 χιλιόμετρα. Η διαδικασία αυτή αποδείχθηκε αρκετά χρονοβόρα, αφού οι γεμάτοι από αυτοκίνητα αστικοί δρόμοι δυσχέραιναν την κίνηση των δύο Hyundai i10. Βέβαια, τόσο το i10 με τον κινητήρα βενζίνης, όσο και αυτό με τον diesel έδειξαν ότι βρίσκονται στο στοιχείο τους, εντυπωσιάζοντας με την ευελιξία τους. Πιο ξεκούραστο πάντως αναδείχθηκε το diesel, λόγω της διαθέσιμης από πολύ χαμηλά ροπής, που βοηθούσε τον οδηγό στις αλλεπάλληλες εκκινήσεις. Τελικά, μετά το πέρας της διαδικασίας, το πετρελαιοκίνητο i10 ήταν αυτό που απαίτησε το λιγότερο καύσιμο, με τη μέτρηση να δείχνει 7,0 λίτρα ανά 100 χλμ., έναντι 8,1 λτ./100 χλμ. του βενζινοκίνητου.
Μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε στην πόλη
i10 1,1 βενζίνη: 8,1 λτ./100 χλμ.
i10 1,1 diesel: 7,0 λτ./100 χλμ.

Πόσο κατανάλωσαν στην εθνική
Σίγουρα για ένα αυτοκίνητο του είδους η εθνική οδός δεν αποτελεί το κύριο "πεδίο δράσεώς" του. Έστω και έτσι πάντως, τα δύο Hyundai i10 κινήθηκαν με ευκολία σε ταχύτητες 110 - 120 χλμ./ώρα στα συνολικά 142 χιλιόμετρα που διανύσαμε στον αυτοκινητόδρομο, ολοκληρώνοντας με επιτυχία το διήμερο των μετρήσεών μας. Το αποτέλεσμα στο βενζινάδικο, μετά το τέλος της διαδρομής, ανέδειξε και πάλι ως πιο οικονομικό το i10 με τον κινητήρα diesel, στο οποίο καταγράψαμε μέση κατανάλωση 5,9 λτ. πετρελαίου ανά 100 χλμ. διαδρομής στην εθνική οδό. Όσον αφορά στο i10 με το βενζινοκινητήρα, η μέτρησή μας έδειξε 6,8 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. διαδρομής, δηλαδή +0,9 λτ./100 χλμ. σε σχέση με το diesel.
Μέση κατανάλωση καυσίμου στον αυτοκινητόδρομο
i10 1,1 βενζίνη: 6,8 λτ./100 χλμ.
i10 1,1 diesel: 5,9 λτ./100 χλμ.

256,6 ευρώ το χρόνο όφελος με το diesel i10!
Το Hyundai i10 1,1 diesel, λοιπόν, είναι ο άτυπος νικητής των μετρήσεών μας, αφού σε σχέση με το βενζινοκίνητο "αδελφάκι" του καταφέρνει να εξασφαλίσει στον κάτοχό του χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου ακριβώς κατά 1 λίτρο ανά 100 χλμ. Ειδικότερα, 6,4 λτ./100 χλμ. ήταν ο μέσος όρος της μέσης κατανάλωσης των δύο διαδρομών του πετρελαιοκίνητου i10 έναντι 7,4 λτ./100 χλμ. του βενζινοκίνητου. Παίρνοντας λοιπόν ως δεδομένη την πραγματοποίηση 15.000 χιλιομέτρων το χρόνο από ένα μέσο οδηγό, βλέπουμε ότι η επιλογή του diesel i10 εξασφαλίζει 150 λτ. καυσίμου λιγότερα το χρόνο. Παράλληλα, το i10 diesel επωφελείται και από τη χαμηλότερη τιμή του πετρελαίου έναντι της αμόλυβδης βενζίνης. Έτσι λοιπόν, βάσει των μετρήσεών μας, για τα 15.000 χλμ. το χρόνο και με βάση την τωρινή μέση τιμή αμόλυβδης και diesel, το i10 1,1 βενζίνης απαιτεί 1.203,2 ευρώ, ενώ το i10 1,1 πετρελαίου 946,6 ευρώ. Με άλλα λόγια, αυτός που θα επιλέξει το πετρέλαιο, θα κερδίσει 256,6 ευρώ το χρόνο από την κατανάλωση. Όχι κι άσχημα!
i10 1,1 πετρέλαιο
Μέση κατανάλωση καυσίμου 6,4 λτ./100 χλμ.
Πόσο κοστίζει το χιλιόμετρο 0,06 λεπτά*
i10 1,1 βενζίνη
Μέση κατανάλωση καυσίμου7,4 λτ./100 χλμ.
Πόσο κοστίζει το χιλιόμετρο0,08 λεπτά**
* Με τιμή πετρελαίου 0,986 ευρώ/λίτρο
** Με τιμή αμόλυβδης 1,084 ευρώ/λίτρο

 
 Μέτρηση κατανάλωσης βενζίνης VS πετρελαίου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Στην πράξη