Διαβάστηκε από 32363αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/2/2010
Ελαφρώς γρηγορότερο το Punto Evo και πιο οικολογικό και οικονομικό το Yaris
Τα μηχανικά σύνολα τεχνολογίας MultiAir της Fiat και φιλοσοφίας Optimal Drive της Toyota εξελίχθηκαν με κοινά κριτήρια την αύξηση της ισχύος, με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Συγκρίνοντάς τα, παρατηρούμε ότι το μοτέρ των 1,4 λτ. του Punto Evo αποδίδει περισσότερη ισχύ αλλά λιγότερη ροπή, σε υψηλότερες όμως στροφές και στις δύο περιπτώσεις -έναντι του κινητήρα των 1,33 λτ. του Yaris.
Τα συστήματα start&stop των κινητήρων (πάνω του Punto Evo) λειτουργούν ομαλά κατά την αυτόματη παύση και επανεκκίνηση στο σταμάτα - ξεκίνα.
Χαρακτηριστικό που στο μικρό ιαπωνικό μοντέλο και σε συνδυασμό με την καλύτερη αμεσότητα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, εκτιμάται κατά τις αστικές μετακινήσεις. Αντιθέτως, στο Punto Evo, το μηχανικό του σύνολο εμφανίζει μέτρια απόκριση, όπως και το δεξί πεντάλ κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. Ωστόσο ο κινητήρας του Fiat σημειώνει ένα μικρό προβάδισμα σε επιδόσεις στις περισσότερες μετρήσεις και έχει περισσότερο "νεύρο" σε πιο υψηλές στροφές, ενώ, όπως και αυτός του Yaris, συνδυάζεται με αραιής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο. Εκεί όμως που το Toyota υπερέχει αισθητά, είναι στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2. Τέλος, δε θα πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός, ότι αμφότερα τα μοντέλα εφοδιάζονται με συστήματα αυτόματης παύσης και επανεκκίνησης του κινητήρα (start&stop), τα οποία διαθέτουν ομαλή λειτουργία.
Θόρυβος (db)
Mοντέλο
Punto Evo 1,4 MultiAir 105hp
Yaris 1,33 5d
5η ταχ. 100 χλμ./ώρα
70,2
70,2
6η ταχ. 100 χλμ./ώρα
69,4
69,5
6η ταχ. 120 χλμ./ώρα
71,8
71,9
6η ταχ. 140 χλμ./ώρα
74,7
73,8
2α max
78,3
78,1
Ρελαντί
46,7
45,6
Κατανάλωση - εκπομπές CO2*
Mοντέλο
Punto Evo 1,4 MultiAir 105hp
Yaris 1,33 5d
Πόλη
7,5
6,2
Εκτός πόλης
4,7
4,5
Μεικτή
5,7
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*
134
120
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Fiat Punto Evo 1,4 MultiAir 105hp VS Toyota Yaris 1,33 2010