Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/4/2010
Συγκριτικό Test
Τρία πολυτελή εισαγόμενα μεταχειρισμένα 3ετίας χωρίς φόρο πολυτελείας
Έξυπνη επιλογή!
Διαβάστηκε από 38252 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/4/2010
Επιλέξτε σωστά και έξυπνα το εισαγόμενο πολυτελές μεταχειρισμένο που σας ενδιαφέρει, ώστε να παρακάμψετε το φόρο πολυτελείας και να μην επιβαρυνθείτε από το νέο δημοσιονομικό "χαράτσι"!
Τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης προβλέπουν την επιβολή ενός νέου φόρου πολυτελείας στα αυτοκίνητα. 
Ο φόρος αυτός επιβάλλεται τόσο στα καινούρια, όσο και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, αυξάνοντας τις τιμές τους. 
Στα δεύτερα τώρα, συνήθως οι πολυτελείς επιλογές αφορούν σε μοντέλα που εισάγονται από το εξωτερικό. Εδώ, την πρωτιά των πωλήσεων έχουν οι γερμανικές φίρμες, δηλαδή οι Audi, BMW και Mercedes, με τα μεσαία τους μοντέλα A4, Σειρά 3 και C-Class αντίστοιχα να προτιμώνται από τους περισσότερους…
Πολυτέλεια χωρίς έξτρα χρέωση!
Θέλοντας λοιπόν να δούμε το πόσο επηρεάζει τελικά η νέα φορολόγηση τις τιμές των πολυτελών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, επιλέξαμε να ερευνήσουμε το πώς διαμορφώνεται η αξία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Audi A4 1,8 Turbo, BMW 320i και Mercedes C180 Kompressor. Ως χρονολογία πρώτης αδείας επιλέξαμε τον Ιανουάριο του 2007 (μιλάμε δηλαδή για μεταχειρισμένα τριετίας), με τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί να είναι συνολικά 65.000 (20.000 χλμ. κάθε χρόνο + 5.000 χλμ. για το τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου). 
Με βάση λοιπόν την εργοστασιακή αξία του κάθε μοντέλου, έχουμε την εξής διαμόρφωση της φορολογητέας τους αξίας:
Audi A4 1,8 Turbo (εργοστασιακή αξία: περίπου 17.220 ευρώ): 17.220-33,4% (31,2% από τους συνολικά 39 μήνες απομείωσης + 2,2% από τα χιλιόμετρα) = 11.469 ευρώ
BMW 320i 4d (εργ. αξία: περίπου 16.454 ευρώ): 16.454-33,4% = 10.958 ευρώ
Mercedes C180 Kompressor (εργ. αξία: περίπου 18.000 ευρώ): 18.000-33,4% = 11.988 ευρώ
Όπως λοιπόν γίνεται κατανοητό, κανένα από τα παραπάνω τρία μοντέλα δεν επιβαρύνεται με τον ειδικό φόρο πολυτελείας, αφού βάσει της απομείωσής τους, η φορολογητέα τους αξία βρίσκεται κάτω από το όριο των 12.000 ευρώ, το οποίο, σύμφωνα με τη νομοθεσία, είναι η χαμηλότερη αξία μεταχειρισμένου οχήματος, που μπορεί να λάβει τον ειδικό φόρο πολυτελείας.
Έτσι, κάθε ένα από αυτά αποτελεί, ειδικά σήμερα, μια πολύ καλή επιλογή για κάποιον που ενδιαφέρεται για ένα πολυτελές μεταχειρισμένο αυτοκίνητο τριετίας.
Ποσοστά φόρου πολυτελείας εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων 
Φορολογητέα αξία (ευρώ) Φόρος πολυτέλειας (ποσοστό)
12.000 - 15.000 10%
15.001 - 20.000  20%
¶νω των 20.001  30%
Η ταυτότητα των μοντέλων
Audi A4 1,8 T
Τιμή καινούριου Ιαν. 2007: 33.900 ευρώ
Τιμή αγοράς 2007: 19.200 ευρώ
Τιμή πώλησης 2007: 21.900 ευρώ
+ Επιδόσεις, εμφάνιση, ποιότητα
- Σχετικά ελαφριά αίσθηση από το τιμόνι
Οι συχνότερες βλάβες
Στα μηχανικά μέρη του κινητήρα, στις ηλεκτρικές λειτουργίες (παράθυρα, καθρέφτες, κ.λπ.).
BMW 320i 4d
Τιμή καινούριου Ιαν. 2007: 34.950 ευρώ
Τιμή αγοράς 2007: 20.600 ευρώ
Τιμή πώλησης 2007: 22.900 ευρώ
+ Αίσθηση στο δρόμο, ποιότητα, ασφάλεια
- Σχετικά περιορισμένη άνεση, τιμή
Οι συχνότερες βλάβες
Στα μηχανικά μέρη του κινητήρα, στο τιμόνι

Mercedes C180 Kompressor
Τιμή καινούριου Ιαν. 2007: 36.700 ευρώ
Τιμή αγοράς 2007: 20.750 ευρώ
Τιμή πώλησης 2007: 23.000 ευρώ
+ Άνεση, πολυτέλεια, χώροι
- Αίσθηση από το τιμόνι, τιμή
Οι συχνότερες βλάβες
Στον "εγκέφαλο", στο κιβώτιο και στον επιλογέα

 
 Τρία πολυτελή εισαγόμενα μεταχειρισμένα 3ετίας χωρίς φόρο πολυτελείας
Εσωτερικό
Χώροι
Οδική συμπεριφορά - ¶νεση
Παθητική ασφάλεια
Κινητήρας - Επιδόσεις
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα
Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: «Κατάφορη αδικία κατά του μεταχειρισμένου»