Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/2/2011
Αφιέρωμα
43% μείωση των θανατηφόρων τροχαίων!
Bάσω Δανέλλη - Μυλωνά: «Το Ινστιτούτο σκοπεύει να κάνει προτάσεις στους αρμόδιους χρησιμοποιώντας σαν βάση τα παραδείγματα από το πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στην Ανατολική Αττική»
Διαβάστηκε από 3028 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/2/2011
Το ζήτημα του υψηλού αριθμού τροχαίων ατυχημάτων ταλανίζει εδώ και πάρα πολλά χρόνια τη χώρα μας, αποτελώντας ένα πρόβλημα με πάρα πολλές απώλειες σε όλα τα επίπεδα. Ωστόσο, το πρόσφατο παράδειγμα της από κοινού συνέργειας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς και της Τροχαίας Αγίας Παρασκευής, αποδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ότι, στις περιπτώσεις που υπάρχει θέληση, μπορούν να επιτευχθούν θεαματικά αποτελέσματα. Στη συγκεκριμένη περιοχή, εφαρμόστηκε ένα πιλοτικό πρόγραμμα ηλεκτρονικής 
καταγραφής παραβάσεων στους οδικούς άξονες όπου εμφανίζονταν τα περισσότερα τροχαία. Όπως θα 
μπορέσετε να διαπιστώσετε και εσείς, μέσω των στοιχείων που ακολουθούν, η προσπάθεια αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να σωθούν 18 ανθρώπινες ζωές μέσα στο 2010!
H κ. Βάσω Δανέλλη Μυλωνά είναι πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς.
Παρακάτω, η κα. Βάσω Δανέλλη Μυλωνά, πρόεδρος του Ινστιτούτου, μας εξηγεί αρκετά στοιχεία σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στην Ανατολική Αττική, αλλά και τις μελλοντικές δράσεις που πρόκειται να δούμε άμεσα.
Α.Τ.: Πείτε μας ορισμένα στοιχεία για την υποστήριξη που παρείχε το Ινστιτούτο στην Τροχαία Αγίας Παρασκευής;
Β.Δ.Μ.: To Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας "Πάνος Μυλωνάς", σε άριστη συνεργασία με το Τμήμα Τροχαίας Αγίας Παρασκευής, τον Διοικητή κ. Παπακωνσταντίνου και τους συνεργάτες του που εποπτεύουν την περιοχή της Ανατολικής Αττικής, ανέλαβαν την πρωτοβουλία της διεξαγωγής του πιλοτικού προγράμματος παρακολούθησης της ταχύτητας οχημάτων που κινούνται στην εν λόγω περιοχή.
Στόχος του προγράμματος είναι, μέσω της παρακολούθησης των οχημάτων, η καταγραφή, επεξεργασία και στατιστική ανάλυση των παραβάσεων ταχύτητας προκειμένου να εξάγουμε συμπεράσματα και στοιχεία που θα οδηγήσουν σε μείωση των τροχαίων συμβάντων.
Το Ινστιτούτο, στα πλαίσια του προγράμματος, προσέφερε το τελευταίας τεχνολογίας κινητό σύστημα καταγραφής της ταχύτητας. Το εν λόγω σύστημα, αφού μετρήσει και αναλύσει την ταχύτητα έως και τριών διερχόμενων οχημάτων, με δύο διαφορετικές μεθόδους, περισσότερες από 20 φορές το δευτερόλεπτο, καταγράφει και αποστέλλει στην Τροχαία τις φωτογραφίες των οχημάτων που υπέπεσαν σε παράβαση.
Το πιλοτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε από την Τροχαία Αγίας Παρασκευής με την καθοδήγηση αντίστοιχου προγράμματος που εκπονήθηκε από τον έγκριτο διεθνή επιστημονικό φορέα και σύμβουλο της Βρετανικής Αστυνομίας ΤRL (Τransport Research Laboratory) .
Α.Τ.: Πρόκειται να κάνετε στα συναρμόδια υπουργεία συγκεκριμένες προτάσεις, με βάση το πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στη συγκεκριμένη περιοχή;
Β.Δ.Μ.: Είναι διαπιστωμένο από την εμπειρία και στον διεθνή χώρο, ότι η ενημέρωση-εκπαίδευση και η αστυνόμευση ανήκουν στους παράγοντες που συμβάλλουν αποτελεσματικά στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων συμβάντων. Αυτό μπορεί να φέρει αποτελέσματα και στην χώρα μας, όταν εφαρμοστεί μεθοδικά και συστηματικά. Ανάλογα προγράμματα έχουν αναδειχθεί άκρως αποτελεσματικά σε άλλες χώρες. Το Ινστιτούτο ως εκ τούτου, σκοπεύει να κάνει προτάσεις στους αρμόδιους χρησιμοποιώντας σαν βάση τα παραδείγματα από το πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στην Ανατολική Αττική παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του που είναι άκρως ενθαρρυντικά.

 
 ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Συνέργεια Τροχαίας και Ι.Ο.ΑΣ. για τα ατυχήματα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Το σχέδιο μείωσης των ατυχημάτων
Bάσω Δανέλλη - Μυλωνά: «Το Ινστιτούτο σκοπεύει να κάνει προτάσεις στους αρμόδιους χρησιμοποιώντας σαν βάση τα παραδείγματα από το πιλοτικό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στην Ανατολική Αττική»
Ζω-Λειτουργώ-Επιχειρώ ΥΠΕΥΘΥΝΑ