Διαβάστηκε από 13405αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/5/2011
Σε πιεσμένους ρυθμούς στις στροφές η υποστροφή είναι περιορισμένη, ενώ μόνο με άφημα του γκαζιού θα υποστρέψει ελαφρώς, χωρίς να τρομάξει τον οδηγό του
Το Fiesta μετράει ήδη 32 χρόνια παρουσίας και 12 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1976, όταν παρουσιάστηκε, για να φτάσουμε σήμερα στην 7η κατά σειρά γενιά. Εξωτερικά το μικρό Ford δεν έχει καμία απολύτως σχέση τις προηγούμενες γενιές, από τις οποίες μάλιστα είναι συνολικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Η άλλοτε συντηρητική σχεδίαση έδωσε τη θέση της σε μια πιο νεανική και δυναμική, σύμφωνα με το Kinetic Design, που είδαμε για πρώτη φορά στο τελευταίας γενιάς Mondeo. Με αυτό, άλλωστε, το Fiesta εμφανίζει συγγενικά στοιχεία ως προς τη σχεδίαση του εμπρόσθιου και του πλαϊνού τμήματος, ενώ όπως και στο πίσω, κυριαρχούν τα έντονα νεύρα και οι καμπύλες επιφάνειες.
Το ταμπλό προσελκύει τα βλέμματα με τη σύγχρονη εικόνα του, ενώ, ποιοτικά, το μαλακό πλαστικό που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος, παραπέμπει σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας
Ο θάλαμος επιβατών του Fiesta συγκεντρώνει πρώτα απ´ όλα το ενδιαφέρον με την ξεχωριστή του εικόνα, η οποία είναι σύμφωνη με τη σχεδιαστική φιλοσοφία "Kinetic Design" του αμαξώματος. Το βλέμμα εστιάζει κυρίως στην κεντρική κονσόλα και στον πίνακα οργάνων με την ιδιόμορφη αισθητική, που πλαισιώνονται από επενδύσεις ασημί χρώματος, στοιχείο που συναντάται ακόμα στο τιμόνι, στον επιλογέα των ταχυτήτων και στις χειρολαβές των εμπρός θυρών.
Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας το μεγάλο βάθος του ταμπλό εντείνει το αίσθημα της ευρυχωρίας, ωστόσο, πίσω, το διαθέσιμο πλάτος είναι μικρό για τη μετακίνηση ενός τρίτου ατόμου, ενώ τα στενά πλευρικά παράθυρα μειώνουν την ορατότητα. Τέλος, το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 281 λτ. (ή 295 λτ. με κιτ επισκευής ελαστικού) και το σχήμα του είναι εκμεταλλεύσιμο.
Κινητήρας
Ο μικρότερος κινητήρας στην περίπτωση του Fiesta είναι ο 1.242 κ.εκ. με τους 82 ίππους. Αυτός επιταχύνει το μοντέλο από τα 0 έως τα 100 χ.α.ω. σε 13,3 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα του είναι τα 168 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση του είναι τα 5,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 129 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Στις ευθείες το αυτοκίνητο είναι σε θέση να κινηθεί με υψηλές ταχύτητες, παρουσιάζοντας πολύ καλή σταθερότητα, ενώ εξίσου ασφαλές είναι και σε μια διαδρομή με στροφές. Σε αυτή την περίπτωση, το νέο Fiesta παραμένει ευλαβικά στην προεπιλεγμένη πορεία και δύσκολα θα ανοίξει την τροχιά του, ακόμα και με το πόδι βαθιά στο γκάζι. Σε ενδεχόμενο που ο οδηγός για οποιοδήποτε λόγο αφήσει απότομα το δεξί πεντάλ πάνω σε μια κλειστή στροφή, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει την τάση να "γυρίσει", αφού πρώτα έχει προειδοποιήσει και έχει δώσει το περιθώριο για να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις, μέσω του άμεσου τιμονιού και των αποτελεσματικών φρένων.
Τιμές
Το Fiesta, σύμφωνα με τις τελευταίες προσφορές τις Ford, μπορεί να αποκτηθεί στην έκδοση Ambiente με πλούσιο εξοπλισμό και τιμή με απόσυρση
10.730 ευρώ