Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/6/2011
Αφιέρωμα
Μικρά GTI πέρα από τα όρια
Skoda Fabia RS
Διαβάστηκε από 17968 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/6/2011
Πρόκειται για τέσσερις μικρούς πυραύλους που σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζουν με τις ικανότητες τους. Τα Renault Clio RS, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza Cupra και Mini Cooper S, ικανοποιούν απόλυτα τόσο σε ρυθμούς «ειδικής» όσο και σε καθημερινή χρήση!
Εφοδιασμένη με τον 1,4 TSI των 180 ίππων και το κιβώτιο DSG η Fabia RS έχει αποκτήσει νέα υπόσταση...
Εμφανισιακά, η κορυφαία έκδοση στην γκάμα της Fabia ξεχωρίζει σε αρκετά μέρη του αποκλειστικά 5θυρου αμαξώματός της σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Αρχικά, στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνεται ο πιο δυναμικός προφυλακτήρας, ο οποίος μάλιστα δεν περιλαμβάνει προβολείς ομίχλης (στη θέση τους βρίσκονται τα φώτα ημέρας). Στο πλάι οι όμορφες λευκές ζάντες 17 ιντσών διατηρούν χρωματική συνέχεια με τη λευκή οροφή, στο τελείωμα της οποίας βρίσκεται μια μικρή αεροτομή.
Πρόκειται για τέσσερις μικρούς πυραύλους που σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζουν με τις ικανότητες τους. Τα Renault Clio RS, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza Cupra και Mini Cooper S, ικανοποιούν απόλυτα τόσο σε ρυθμούς «ειδικής» όσο και σε καθημερινή χρήση!
Η έκδοση RS διατηρεί την πολύ καλή ποιότητα των υπολοίπων Fabia
Στο εσωτερικό έχουμε ημι-μπάκετ μπροστινά καθίσματα με λογότυπα "RS", πίνακα οργάνων με διαφορετικές ενδείξεις στα αναλογικά όργανα, αλλά και paddles για την αλλαγή των ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι. Ο χώρος των αποσκευών είναι τα 315 λίτρα.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ισχυρότερος κινητήρας στην ιστορία του μοντέλου. Πρόκειται για το διπλά υπερτροφοδοτούμενο (κομπρέσσορας και τουρμπίνα) μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων (TSI), το οποίο αποδίδει 180 ίππους (όπως και στο Ibiza). Το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την άπλετη δύναμη που διαθέτει και κυρίως για τη γραμμική του λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Συνδυάζεται δε αποκλειστικά με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο έχει αποθηκευμένα δύο προγράμματα λειτουργίας, το κανονικό (D) και το Sport, όμως σε κάθε περίπτωση στον κόφτη το κιβώτιο είναι προγραμματισμένο να μην κρατά τη σχέση. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 7,3 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 224 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων σε 148 γρ./χιλιόμετρο.
Στο δρόμο
Η Fabia RS εξασφαλίζει σταθερότητα στην ευθεία, ακόμη και στις πλέον υψηλές ταχύτητες, ενώ και η άνεση είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Στις στροφές εμφανίζει υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης, αφού το XDS μαζί με το (όχι πλήρως απενεργοποιούμενο) ESP φροντίζουν ώστε να αποτρέπονται υποστροφικά ή και υπερστροφικά φαινόμενα. Έτσι, θα μείνουν ανικανοποίητοι όσοι αρέσκονται στο παιχνίδισμα με το πίσω μέρος, αφού αυτό απλώς δε συμβαίνει! Όσον αφορά στο σύστημα διεύθυνσης, το βάρος του είναι σωστό όπως και η αίσθηση.
Τιμές
Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 18.990 ευρώ, η έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας ανέρχεται σε 1.000 ευρώ και το επιπλέον όφελος της απόσυρσης σε 1.200 ευρώ.
Πρόκειται για τέσσερις μικρούς πυραύλους που σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζουν με τις ικανότητες τους. Τα Renault Clio RS, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza Cupra και Mini Cooper S, ικανοποιούν απόλυτα τόσο σε ρυθμούς «ειδικής» όσο και σε καθημερινή χρήση!

 
 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Mini Cooper S
Renault Clio RS
Seat Ibiza Cupra
Skoda Fabia RS