Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/9/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/9/2003
Test mtx
Peugeot 206 RC
Γόνος μιας άλλης εποχής
Ασφαλές αλλά και ευχάριστο είναι στο δρόμο το 206 RC
Τα αυτοκίνητα με σπορ χαρακτήρα της Peugeot ανέκαθεν διακρίνονταν για την οδική συμπεριφορά τους που καθήλωνε τον οδηγό στο τιμόνι, προσφέροντάς του απλόχερα μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης. Το 206 RC δεν απέχει από αυτήν τη λογική, ωστόσο προσεγγίζει διαφορετικά τον όρο "απόλαυση" λόγω της εποχής που εκπροσωπεί.
Η παρουσία της Peugeot στην κατηγορία των μικρών σπορ αυτοκινήτων ήταν πάντα έντονη. Η αρχή έγινε με το 205, αργότερα ακολούθησαν τα 306 και 106 και τώρα πλέον αντιπροσωπεύεται και από το 206. Οι εκδόσεις GTi και GT (περιορισμένης παραγωγής) του 206 έκαναν πολλούς οπαδούς της εταιρείας να στεναχωρηθούν όχι τόσο για τη διάθεσή τους με κινητήρα 2 λίτρων -που τότε αποτελούσε τροχοπέδη λόγω φορολογίας- όσο για την αναιμική σε σχέση με τον ανταγωνισμό ιπποδύναμή τους. Ωστόσο, και οι δύο εκδόσεις κατάφεραν να παρουσιάσουν τον σπορτίφ χαρακτήρα τους μέσω της οδικής τους συμπεριφοράς και του γραμμικής απόδοσης κινητήρα, που αν και δεν είχε τα "άλογα" δεν υστερούσε και σε ψυχή. Η Peugeot ξαναγύρισε στη συγκεκριμένη κατηγορία με το 206 RC. Ένα αυτοκίνητο που εκ πρώτης δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα 206 με περισσότερα άλογα, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι μόνο αυτό. Εμφανισιακά, το 206 RC διαφέρει αρκετά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του αυτοκινήτου με κυριότερη διαφορά τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα. Η δυναμική του αυτοκινήτου τονίζεται από τις 17ιντσες ζάντες των τροχών, την αεροτομή που κοσμεί την πόρτα του χώρου αποσκευών και, τέλος, από τη διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης. Ανάλογα σπορτίφ είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του RC. Εκεί το σπορ στοιχείο εντείνουν εξ αρχής τα μπάκετ καθίσματα με τη δερμάτινη επένδυση, το δερμάτινο κάλυμμα του πίνακα οργάνων, ο χρωμιωμένος επιλογέας και τα πεντάλ και, τέλος, η χρήση απομίμησης ανθρακονήματος που περιβάλλει την κεντρική κονσόλα. Από κει και ύστερα, διαφορές στη συναρμολόγηση, στην ποιότητα κατασκευής και στους χώρους (τρίθυρο) δεν παρουσιάζονται στο RC, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, που σε κάθε περίπτωση ικανοποιούν. Ο αμιγώς σπορ χαρακτήρας του RC προβάλλεται στο δρόμο παρασύροντας τον οδηγό να "ψάξει" για κοινά στοιχεία με τα "παλαιότερα" Peugeot. Αυτός είναι ο λανθασμένος τρόπος για να κρίνεις το 206 RC αφού δεν τίθεται θέμα σύγκρισης λόγω των νέων τάσεων που "διατάσσουν" ολοένα και λιγότερη ικανοποίηση του οδηγού από την επαφή του με το αυτοκίνητο. Ωστόσο, το 206 τα καταφέρνει περίφημα δείχνοντας για άλλη μια φορά τι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο της εποχής μας για να χαρακτηριστεί σπορ, πέρα από την αυξημένη ιπποδύναμη. Η τιμή του 206 RC ανέρχεται στα 24.220 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ABS, ESP, 4 αερόσακους, κλιματισμό και πολλές από τις ηλεκτρικές ευκολίες.





Μας άρεσε
Η γραμμική λειτουργία του κινητήρα. Η σπορτίφ εικόνα του εσωτερικού.
Δε μας άρεσε
Ο βαρύς συμπλέκτης "κουράζει" στις αστικές μετακινήσεις. Η θέση ορισμένων διακοπτών.
Kινητήρας
O δίλιτρος κινητήρας της Peugeot που βρίσκεται κάτω από το εμπρόσθιο καπό του 206 RC βασίζεται στον τύπου ΕW10 που εφοδιάζει όλα τα δίλιτρα Peugeot. Οι επεμβάσεις των μηχανικών της Peugeot για την αύξηση της ισχύος από τους 137 στους 180 ονομαστικούς ίππους αφορούν το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής (αναπνοή κινητήρα), την αλλαγή εκκεντροφόρων με άλλους που έχουν μεγαλύτερο βύθισμα και τέλος τη χρήση συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Η εξαιρετικά γραμμική απόδοση σε συνδυασμό με την άμεση απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του μηχανικού συνόλου. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο αμάξωμα των 1.114 κιλών του RC είναι πολύ καλές ενώ σε αυτό βοηθά και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Τέλος, η σπορτίφ χροιά του -ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές λειτουργίας του- εξιτάρει τον οδηγό.

 
 Peugeot 206 RC
Οδική συμπεριφορά
Εσωτερικό - Χώροι