Πόσο έχετε κακομάθει στα πολλά άλογα του τούρμπο; Τόσο ώστε να σνομπάρετε τα ατμοσφαιρικά; Και πως θα σας φανούν αργότερα τα λιγότερα άλογα του ντίζελ;
(3/8/2011)
Πόσα άλογα θέλετε στο αυτοκίνητο που θα αγοράσετε; Όσα περισσότερα τόσο το καλύτερο; Πόσα περισσότερα όμως; Διακόσια; Τρακόσια; Πεντακόσια; Υπάρχει κάτι που σας «φρενάρει» ή μόνο το κόστος, η κατανάλωση και η εφορία; Μήπως κακομάθαμε;
Ας το πάρουμε ανά κατηγορία και κυβισμό. Στα μικρά με 1,2 λίτρα πόσα άλογα θέλετε; 100 φτάνουν; Στα 1,4 λίτρα; Κοντά 140 είναι καλά; Στα 1,6 λίτρα; 150 με 180 άλογα; Μετά από εκεί τα λέμε GTI;Στα μικρομεσαία τι κάνουμε; Με 100 άλογα τα βαφτίζουμε όλα «ψόφια»; Θέλουμε 1,6 λίτρα και τουλάχιστον 150 με 180 άλογα για να προσπερνάμε στο επαρχιακό δίκτυο με ασφάλεια; Και πόσα άλογα θα έχει ένα μικρομεσαίο για να το πούμε πλέον GTI; Γιατί μερικά φτάνουν και τα 300!Υπάρχει η εντύπωση πως η ιπποδύναμη έχει ξεφύγει. Σαφώς τα αυτοκίνητα είναι βαρύτερα από ποτέ και θέλουν άλογα. ¶λλο όμως αυτό και άλλο να απαιτούμε 8 δλ. στα 0-100 για να θεωρούμε πως ένα αυτοκίνητο είναι απλά «σβέλτο». Γιατί μπορεί οι κινητήρες να πήραν άλογα ώστε να ανταπεξέλθουν στο βάρος, όμως όλη αυτή η ιπποδύναμη φαίνεται πως περίσσεψε τελικά, αρκεί να δει κανείς και τις επιδόσεις. Ναι η ενεργητική ασφάλεια είναι σημαντική, αναμφισβήτητα, όμως αυτό δε σημαίνει πως θέλεις σώνει και καλά 160 ίππους για να την έχεις.Καλο (ή κακο) μάθαμε στην πολύ ισχύ με το τούρμπο και αρκετοί σνομπάρουν τις φυσιολογικές ιπποδυνάμεις των ατμοσφαιρικών. Δηλαδή 120 άλογα από έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη είναι λίγα; Εννοείται πως με τούρμπο αν πας στα 150 είναι περισσότερα, δε θέλει φαντασία, μήπως όμως είναι απλά θέμα απληστίας;Μήπως πεισθήκαμε λίγο εύκολα πως ένα ατμοσφαιρικό και ένα (νέας τεχνολογίας) τούρμπο, καίνε το ίδιο στον ίδιο κυβισμό, ακόμη και αν το δεύτερο έχει 30 άλογα παραπάνω;Τώρα που θα έρθει το ντίζελ, αυτοί οι κινητήρες πως θα μας φανούν; Από 1,6 λίτρα ντίζελ τα 100 άλογα είναι άριστα, και για τα 150 και πλέον χρειάζονται κυβισμοί πάνω από 2,2 λίτρα. Υπάρχει η ροπή που αναπληρώνει σαφώς τη διαφορά, όμως πως θα σας φανούν αυτές οι ιπποδυνάμεις όταν έχετε εθιστεί στα νούμερα που ακούμε συνέχεια γύρω μας;Τι λέτε λοιπόν; Πόσο υπερβολικοί έχουμε γίνει με την ιπποδύναμη; Μήπως έχουμε ξεφύγει λίγο προς τα πάνω και οι απαιτήσεις μας σε ισχύ και επιδόσεις είναι εξωπραγματικές; Πως βλέπετε τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις, ειδικά στα νέα μοτέρ που δίνουν και αυτά υψηλές ιπποδυνάμεις σε σχέση με το παρελθόν; Και τέλος πως θα σας φανούν οι ιπποδυνάμεις των κινητήρων ντίζελ που είναι σαφώς χαμηλότερες; Λίγες; Ή θα προσαρμοστείτε τότε;
Η υπερβολη παει και μεχρι εκει που πανε και τα οικονομικα.Δεν πιστευω πλεον να τιθεται τετοιο διλλημα οταν καποιοι συνανθρωποι μας ειναι ανεργοι,αστεγοι,πενειτες,και λοιπα.Τωρα που αρχιζουνε οι επισκευες και οι εχοντες μικρου κυβισμου turbo οχηματα θα καταλαβουνε το δια ταυτα και τι σημαινει υπερβολη.Δεν γινεται να εχεις αλογα και να μην θελεις να καει βενζινη,να εχει φτηνο κοστος συντηρησης,και λοιπα.Σαφως και το diesel με λιγοτερη ιπποδυμανη ειναι καλυτερο ως κοστος αν αλλαξουνε καποια κεραια θεματα προς το καλυτερο.Το ιδιο θα ισχυει και στους βενζινοκινητηρες διχως turbo.Το θεμα ειναι αν εμεις θελουμε ακομα και στις παχιες αγελαδες να κανουμε τους υπερβολικους και στις ισχνες ουτε οχημα να εχουμε.Τελικα μια μεση οδος ειναι πιο πρεπον.
η επαρχια δεν εχει ντιζελ γιατι μεχρι τωρα όπως ολοι μας δεν ειχαμε θεμα με την καταναλωση βενζινης ....οποτε δια λεγαμε τη πιο φθηνη λυση δηλαδη την βενζινη....τωρα ομως τα πραγματα αλλαξαν και αν κανεις χλμ συμφερει πετρελαιο γιατι εχεις καλυτερη ροπη και ελαχιστη καταναλωση σε συκγριση με εναν βενζινοκινητηρα....μετανιωσα που πριν 2 χρονια δεν πηρα πετρελαιο αλλα τοτε η βενζινη ειχε 85 λεπτα και δεν το ειχα ψαξει...
Αν είναι έτσι όπως τα λέτε φίλοι μου, και οι diesel κινητήρες είναι τόσο καλοί και προσοδοφόροι, θα έπρεπε όλη η Ελλάδα, εκτός από Αθήνα-Θεσσαλονίκη, να έχει γεμίσει από δαύτους. Γιατί λοιπόν ακόμα και στην επαρχία που δεν απαγορεύεται οι περισσότεροι παίρνουν βενζινοκίνητα? Μήπως γιατί το έχουν ψάξει και βλέπουν ότι στην τελική δεν συμφέρει? Μήπως γιατί αν σκεφτούμε ότι ένα diesel το πληρώνεις ακριβότερα για αγορά και με δεδομένο ότι θες από δίλιτρο και πάνω για να τσουλάει αξιοπρεπώς (αυτά τα περί ροπής τα ακούω βερεσέ.Όλοι οι τουρμπάτοι κινητήρες έχουν ροπή ), θες 660 ευρώ για σήμα και άλλα 600 τουλάχιστον τον χρόνο για ασφάλεια? Συν 10.000 ευρώ τεκμήριο στην εφορία. Και με αυτά τα δεδομένα πότε θα κάνεις δηλαδή απόσβεση, αν την κάνεις? Σε 10 χρόνια? Ας είμαστε λοιπόν σοβαροί και ας περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Το σίγουρο είναι ότι αυτοί που θα βιαστούν να πάρουν diesel, μόλις (αν) γίνει απελευθέρωση, θα την πατήσουν άσχημα.
Κλασσικη απαντηση Ελληνα. Που να φανταστει οτι μια συγχρονη μηχανη diesel αφηνει χιλιομετρα πισω τα βενζινοκινητα υπερτροφοδοτουμενα ή οχι σε ρεπριζ...
αν δεις ομως οτι το 1200 πετρελαιο εχει ροπη 1600 ή 1200αρι με τουρμπο τοτε αλλαζουν τα πραγματα...ειδικα αν εχεις 1800ή 2000 πετρελαιο κολας μια χαρα στο καθισμα και δεν δίνεις ενα καρο λεφτα στα βενζιναδικα....
Mην ξεχναμε οτι ηδη στο le man χρησιμοποιουν diesel κινητηρες σε αγωνιστικά.
Η audi με τα R8 & R10 , η peugeot με το αγωνιστικό 908hdi.
Ενας κινητηρας turbodiesel με σωστό setup , και δεδομένη την υψηλή αξιοπιστία και ΡΟΠΗ (αντε γιατι ολο για αλογα λεμε εδω) ειναι για μένα απείρως καλυτερος απο οποιοδήποτε βενζινοκινητήρα.
Α! και φυσικά χαμηλότερη κατανάλωση...
Oσο για το Feeling και ήχου κινητήρα νομιζω οτι σε τετοια αυτοκίνητα δεν θα υπάρχει θέμα.
Μην τα μπερδεύουμε με ταξί και επαγγελματικά.
(Τουλάχιστον στο Gran turismo 5 και τα 2 προτότυπα αγωνιστικά le man μια χαρά ακούγονται...) χε χε
Εκτός απο τους αναιμικους diesel της vw υπάρχουν πραγματικά διαμάντια απο άλλες εταιρίες πχ 1,6 multijet 120 απο group fiat ή ο twinturbo 1,9 της lancia με 190 ή ακόμα ο 1,8 της mitsubishi με τους 150.ακόμα ο 1,3 multijet με τα 95 που κάνει άριστα την δουλειά ακόμα και στο Opel astra.Οπότε τέτοιο ανησυχία δεν πρέπει να υπάρχει.Υπάρχουν και άλλες πολλές και καλύτερες επιλογές απο τους diesel του vw group
Πολυ απλα οι σοβαρες εταιρειες αυτοκινητων εχουν κατι παραπανω απο σβελτους diesel κινητηρες ακομα και σε λιγα κυβικα. Μερικα παραδειγματα : fiat group 1.6 mjet 120 αλογα,vw group 1.6 tdi 105,opel 1.7 126,psa group 1.6 hdi 112 hp,και πολλα αλλα.Αυτα τα αλογα ειναι αρκετα για οποιονδηποτε δεν ζηταει κατι sport. Απο εκει και περα στα 2 λιτρα υπαρχουν οι πολλοι καλοι tdi 140/170 hp. Καλες υποδυναμεις βγαζει παλι και η opel καθως και το fiat group σ αυτα τα κυβικα αλλα κορυφαια με διαφορα ειναι η bmw(ναι στους diesel κινητηρες) με ιπποδυναμεις απο 143 μεχρι 204.Με λιγο μεγαλυτερη χωρητικοτητα αλλα ηδη αρχιζουν να γινονται απαγορευτικα για την χωρα μας πολυ καλοι ειναι της mercedez-benz στα 2.2 και ιπποδυναμεις μεχρι 204 hp. Επομενως οποιος θελει πανω απο 120-130 αλογα(υπαρχουν φυσικα και εξαιρεσεις)πρεπει να παει στα 2-2.2 λιτρα.Κριμα γιατι σε αλλες ευρωπαικες χωρες οι περισσοτεροι προτιμουν τους κινητηρες που σας ειπα(tdi 140,bmw 120d,320d κλπ)Ευχαριστω
Συμφωνώ με τον stath. Στην οδήγηση εκτός από την προφανή πρακτικότητα, υπάρχει και κάτι που λέγεται απόλαυση και διασκέδαση ξέρετε. Αφού μπορείς λοιπόν σε προσιτές τιμές να έχεις περισσότερα, γιατί να πας στα λιγότερα? Όσο για το diesel...δεν νομίζω πως θα ακουμπήσω. Προτιμώ να μειώσω την χρήση του αυτοκινήτου γενικότερα, παρά να πάω σε οικονομικότερο, αλλά ψόφιο κινητήρα. Και τι ερωτήσεις είναι αυτές? Εννοείται πως στην εποχή μας τα 100 άλογα είναι ανεπαρκέστατα για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Εκτός αν είσαι συνταξιούχος, με όλο τον χρόνο του κόσμου δικό σου και δεν σε νοιάζει να πηγαίνεις πίσω από την νταλίκα σε μονή λωρίδα με 80.
Πράγματι τώρα που συνήθισα το turbo και τα πολλά άλογα δεν γυρίζω πίσω με τίποτα. Θα ανεβάζω την ιπποδύναμη (με βελτιώσεις), όλο και περισσότερο, όσο μπορώ. Στο Diesel δεν υπάρχει περίπτωση να πάω. Δεν υπάρχει πιό ωραία αίσθηση, στην οδήγηση, όσο αυτή της δυνατής επιτάχυνσης. Όταν έχεις μικρά περιθώρια απόστασης, για ένα προσπέρασμα, αλλά και κάθε προσπέρασμα, οπουδήποτε το επιχειρείς, πρέπει να γίνεται όσο το δυνατό συντομότερα, ώστε ο χρόνος που παραμένεις στο αντίθετο ρεύμα να είναι ο μικρότερος δυνατός. Για να το επιτύχεις αυτό χρειάζεσαι τη μεγαλύτερη δυνατή ιπποδύναμη, (ενδεχομένως να κατεβάσεις σχέση) ανάλογα με την ταχύτητα που κινείσαι και τις στροφές όπου έχεις τη μέγιστη ροπή και να πατήσεις τέρμα το γκάζι.
Η υπερβολη παει και μεχρι εκει που πανε και τα οικονομικα.Δεν πιστευω πλεον να τιθεται τετοιο διλλημα οταν καποιοι συνανθρωποι μας ειναι ανεργοι,αστεγοι,πενειτες,και λοιπα.Τωρα που αρχιζουνε οι επισκευες και οι εχοντες μικρου κυβισμου turbo οχηματα θα καταλαβουνε το δια ταυτα και τι σημαινει υπερβολη.Δεν γινεται να εχεις αλογα και να μην θελεις να καει βενζινη,να εχει φτηνο κοστος συντηρησης,και λοιπα.Σαφως και το diesel με λιγοτερη ιπποδυμανη ειναι καλυτερο ως κοστος αν αλλαξουνε καποια κεραια θεματα προς το καλυτερο.Το ιδιο θα ισχυει και στους βενζινοκινητηρες διχως turbo.Το θεμα ειναι αν εμεις θελουμε ακομα και στις παχιες αγελαδες να κανουμε τους υπερβολικους και στις ισχνες ουτε οχημα να εχουμε.Τελικα μια μεση οδος ειναι πιο πρεπον.
γιατι το grand cherokee το τριλιτρο crd δεν ειναι ισαξιο με το 4.7 βενζινη?
η επαρχια δεν εχει ντιζελ γιατι μεχρι τωρα όπως ολοι μας δεν ειχαμε θεμα με την καταναλωση βενζινης ....οποτε δια λεγαμε τη πιο φθηνη λυση δηλαδη την βενζινη....τωρα ομως τα πραγματα αλλαξαν και αν κανεις χλμ συμφερει πετρελαιο γιατι εχεις καλυτερη ροπη και ελαχιστη καταναλωση σε συκγριση με εναν βενζινοκινητηρα....μετανιωσα που πριν 2 χρονια δεν πηρα πετρελαιο αλλα τοτε η βενζινη ειχε 85 λεπτα και δεν το ειχα ψαξει...
kalo einai na proxorame brosta kai se oti synepagete auto.Einai epilogh kapoiou na parei auto me turbo den einai ypoxrewtiko!!!
Αν είναι έτσι όπως τα λέτε φίλοι μου, και οι diesel κινητήρες είναι τόσο καλοί και προσοδοφόροι, θα έπρεπε όλη η Ελλάδα, εκτός από Αθήνα-Θεσσαλονίκη, να έχει γεμίσει από δαύτους. Γιατί λοιπόν ακόμα και στην επαρχία που δεν απαγορεύεται οι περισσότεροι παίρνουν βενζινοκίνητα? Μήπως γιατί το έχουν ψάξει και βλέπουν ότι στην τελική δεν συμφέρει? Μήπως γιατί αν σκεφτούμε ότι ένα diesel το πληρώνεις ακριβότερα για αγορά και με δεδομένο ότι θες από δίλιτρο και πάνω για να τσουλάει αξιοπρεπώς (αυτά τα περί ροπής τα ακούω βερεσέ.Όλοι οι τουρμπάτοι κινητήρες έχουν ροπή ), θες 660 ευρώ για σήμα και άλλα 600 τουλάχιστον τον χρόνο για ασφάλεια? Συν 10.000 ευρώ τεκμήριο στην εφορία. Και με αυτά τα δεδομένα πότε θα κάνεις δηλαδή απόσβεση, αν την κάνεις? Σε 10 χρόνια? Ας είμαστε λοιπόν σοβαροί και ας περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Το σίγουρο είναι ότι αυτοί που θα βιαστούν να πάρουν diesel, μόλις (αν) γίνει απελευθέρωση, θα την πατήσουν άσχημα.
Πετρελαιοκίνητο με τίποτα.Δεν αλλάζω με τίποτα έναν βενζινοκίνητο V8 με πολλά κυβικά που έχω συνηθίσει εδώ και χρόνια.....
Κλασσικη απαντηση Ελληνα. Που να φανταστει οτι μια συγχρονη μηχανη diesel αφηνει χιλιομετρα πισω τα βενζινοκινητα υπερτροφοδοτουμενα ή οχι σε ρεπριζ...
αν δεις ομως οτι το 1200 πετρελαιο εχει ροπη 1600 ή 1200αρι με τουρμπο τοτε αλλαζουν τα πραγματα...ειδικα αν εχεις 1800ή 2000 πετρελαιο κολας μια χαρα στο καθισμα και δεν δίνεις ενα καρο λεφτα στα βενζιναδικα....
Mην ξεχναμε οτι ηδη στο le man χρησιμοποιουν diesel κινητηρες σε αγωνιστικά. Η audi με τα R8 & R10 , η peugeot με το αγωνιστικό 908hdi. Ενας κινητηρας turbodiesel με σωστό setup , και δεδομένη την υψηλή αξιοπιστία και ΡΟΠΗ (αντε γιατι ολο για αλογα λεμε εδω) ειναι για μένα απείρως καλυτερος απο οποιοδήποτε βενζινοκινητήρα. Α! και φυσικά χαμηλότερη κατανάλωση... Oσο για το Feeling και ήχου κινητήρα νομιζω οτι σε τετοια αυτοκίνητα δεν θα υπάρχει θέμα. Μην τα μπερδεύουμε με ταξί και επαγγελματικά. (Τουλάχιστον στο Gran turismo 5 και τα 2 προτότυπα αγωνιστικά le man μια χαρά ακούγονται...) χε χε
Η απάντηση είναι giulietta 2.0 jtdm (diesel) με 170 άλογα και κατανάλωση 4,7 λ/100km. Κινητήρας διαμάντι και δεν καίει τίποτα.
Εκτός απο τους αναιμικους diesel της vw υπάρχουν πραγματικά διαμάντια απο άλλες εταιρίες πχ 1,6 multijet 120 απο group fiat ή ο twinturbo 1,9 της lancia με 190 ή ακόμα ο 1,8 της mitsubishi με τους 150.ακόμα ο 1,3 multijet με τα 95 που κάνει άριστα την δουλειά ακόμα και στο Opel astra.Οπότε τέτοιο ανησυχία δεν πρέπει να υπάρχει.Υπάρχουν και άλλες πολλές και καλύτερες επιλογές απο τους diesel του vw group
Πολυ απλα οι σοβαρες εταιρειες αυτοκινητων εχουν κατι παραπανω απο σβελτους diesel κινητηρες ακομα και σε λιγα κυβικα. Μερικα παραδειγματα : fiat group 1.6 mjet 120 αλογα,vw group 1.6 tdi 105,opel 1.7 126,psa group 1.6 hdi 112 hp,και πολλα αλλα.Αυτα τα αλογα ειναι αρκετα για οποιονδηποτε δεν ζηταει κατι sport. Απο εκει και περα στα 2 λιτρα υπαρχουν οι πολλοι καλοι tdi 140/170 hp. Καλες υποδυναμεις βγαζει παλι και η opel καθως και το fiat group σ αυτα τα κυβικα αλλα κορυφαια με διαφορα ειναι η bmw(ναι στους diesel κινητηρες) με ιπποδυναμεις απο 143 μεχρι 204.Με λιγο μεγαλυτερη χωρητικοτητα αλλα ηδη αρχιζουν να γινονται απαγορευτικα για την χωρα μας πολυ καλοι ειναι της mercedez-benz στα 2.2 και ιπποδυναμεις μεχρι 204 hp. Επομενως οποιος θελει πανω απο 120-130 αλογα(υπαρχουν φυσικα και εξαιρεσεις)πρεπει να παει στα 2-2.2 λιτρα.Κριμα γιατι σε αλλες ευρωπαικες χωρες οι περισσοτεροι προτιμουν τους κινητηρες που σας ειπα(tdi 140,bmw 120d,320d κλπ)Ευχαριστω
Συμφωνώ με τον stath. Στην οδήγηση εκτός από την προφανή πρακτικότητα, υπάρχει και κάτι που λέγεται απόλαυση και διασκέδαση ξέρετε. Αφού μπορείς λοιπόν σε προσιτές τιμές να έχεις περισσότερα, γιατί να πας στα λιγότερα? Όσο για το diesel...δεν νομίζω πως θα ακουμπήσω. Προτιμώ να μειώσω την χρήση του αυτοκινήτου γενικότερα, παρά να πάω σε οικονομικότερο, αλλά ψόφιο κινητήρα. Και τι ερωτήσεις είναι αυτές? Εννοείται πως στην εποχή μας τα 100 άλογα είναι ανεπαρκέστατα για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Εκτός αν είσαι συνταξιούχος, με όλο τον χρόνο του κόσμου δικό σου και δεν σε νοιάζει να πηγαίνεις πίσω από την νταλίκα σε μονή λωρίδα με 80.
Πράγματι τώρα που συνήθισα το turbo και τα πολλά άλογα δεν γυρίζω πίσω με τίποτα. Θα ανεβάζω την ιπποδύναμη (με βελτιώσεις), όλο και περισσότερο, όσο μπορώ. Στο Diesel δεν υπάρχει περίπτωση να πάω. Δεν υπάρχει πιό ωραία αίσθηση, στην οδήγηση, όσο αυτή της δυνατής επιτάχυνσης. Όταν έχεις μικρά περιθώρια απόστασης, για ένα προσπέρασμα, αλλά και κάθε προσπέρασμα, οπουδήποτε το επιχειρείς, πρέπει να γίνεται όσο το δυνατό συντομότερα, ώστε ο χρόνος που παραμένεις στο αντίθετο ρεύμα να είναι ο μικρότερος δυνατός. Για να το επιτύχεις αυτό χρειάζεσαι τη μεγαλύτερη δυνατή ιπποδύναμη, (ενδεχομένως να κατεβάσεις σχέση) ανάλογα με την ταχύτητα που κινείσαι και τις στροφές όπου έχεις τη μέγιστη ροπή και να πατήσεις τέρμα το γκάζι.