ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το βέβαιο είναι πως diesel κινητήρας δεν σημαίνει και έλλειψη επιδόσεων. Παράδειγμα η νέα BMW M5 που θα τη δούμε και με πετρελαιοκίνητο μοτέρ.

Το βέβαιο είναι πως diesel κινητήρας δεν σημαίνει και έλλειψη επιδόσεων. Παράδειγμα η νέα BMW M5 που θα τη δούμε και με πετρελαιοκίνητο μοτέρ.

Εσείς είστε έτοιμοι για «προσγείωση» σε φυσιολογικές ιπποδυνάμες με την απελευθέρωση του ντίζελ; Θα κοιτάτε πλέον και τη ροπή ή θα απορρίψετε τους πετρελαιοκινητήρες ως «αδύναμους»;

(23/9/2011)

Μήπως έχουμε συνηθίσει σε ψηλές ιπποδυνάμεις; Μήπως μάθαμε να θέλουμε πολλά άλογα ακόμη και σε μικρά αυτοκίνητα; Πως θα μας φανούν τώρα τα νούμερα των πετρελαιοκινητήρων που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη ροπή και λιγότερη στην ιπποδύναμη; Θα τα καταλάβουμε ή θα τα απορρίψουμε και θα τα βαφτίσουμε «ψόφια»;

autotriti team

Στην εποχή του τούρμπο έχουμε μάθει πλέον πως τα 1,2 λίτρα δίνουν 100 άλογα ενώ τα 2,0 λίτρα δίνουν τουλάχιστον 200. Λοιπόν 200 άλογα από πετρελαιοκινητήρα δε θα δείτε εύκολα, τουλάχιστον σε κυβισμούς που δεν εκτοξεύονται πέρα από κάθε φορολογικά επιτρεπτό επίπεδο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Οι πετρελαιοκινητήρες δεν αποδίδουν μεγάλες ιπποδυνάμεις για τον απλούστατο λόγο ότι δεν πετυχαίνουν υψηλές στροφές περιστροφής. Και είναι εγγενές του καυσίμου που χρησιμοποιούν, αφού η φλόγα που καίει το ντίζελ στον θάλαμο καύσης κινείται με αργή ταχύτητα. Και έτσι μετά τις 4.000 σ.α.λ τα πράγματα στους πετρελαιοκινητήρες φτάνουν στο όριό τους. ΓιΆαυτό η ιπποδύναμη σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες που φτάνουν τις 6.000 σ.α.λ ή και παραπάνω παραμένει χαμηλή.
Με την πετρελαιοκίνηση να επιτρέπεται στις δύο πόλεις όπου πραγματοποιούνται πάνω από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, οι αντιπροσωπίες αντιμετωπίζουν ένα μικρό πρόβλημα. Πως θα πείσουν τους έλληνες οδηγούς πως τα λιγότερα άλογα των πετρελαιοκινητήρων είναι «εντάξει» ακόμη και όταν τα αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από τις ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης;
Γιατί με την στρέβλωση που ζούμε τόσα χρόνια, το μάρκετινγκ εστίασε στην ιπποδύναμη ως το απόλυτο νούμερο που περιγράφει το «καλύτερο» μοτέρ. Τώρα πρέπει να μάθουμε πως υπάρχει και η ροπή.
Αυτό που μάθαμε, δυστυχώς με τον δύσκολο τρόπο, είναι πως η ισχύς στοιχίζει σε καύσιμο. Στο ντίζελ τα πράγματα είναι αλλιώς. Η ισχύς είναι χαμηλότερη, η ροπή όμως είναι υψηλή και η κατανάλωση μειωμένη. Τι μας νοιάζει όμως η ροπή; Μας νοιάζει γιατί η ροπή είναι που επιταχύνει το αυτοκίνητο. Η ιπποδύναμη ενδιαφέρει όσους θέλουν να καίνε λάστιχο ή να πετυχαίνουν υψηλές τελικές ταχύτητες. Αυτό που άλλαξε στα αυτοκίνητα με την έλευση του τούρμπο δεν ήταν η υψηλή ισχύς (που αγοράζαμε) αλλά η ροπή που διπλασιάστηκε στον ίδιο κυβισμό. Αυτό νοιώθουμε, αυτό μας αρέσει.
Πόσο εύκολα όμως το αντιλαμβανόμαστε; Πόσο εύκολα θα αφήσουμε ένα αυτοκίνητο με 160 άλογα για ένα άλλο με 110 με τη μόνη υπόσχεση πως η ροπή του είναι υψηλότερη και η κατανάλωση χαμηλότερη; Πόσο μάλλον όταν είναι και λίγο ακριβότερο;
Εσείς πόσο καλομάθατε στα νούμερα ισχύος των βενζινοκινητήρων; Πόσο θα σας κακοφανούν οι πιο φυσιολογικές ιπποδυνάμεις των πετρελαιοκινητήρων; Θα το ψάξετε παραπάνω να δείτε τι προσφέρουν σε «δύναμη» είτε αυτό το λέμε ισχύ είτε το λέμε ροπή; Ή θα τα απορρίψετε ως «ψόφια» και «αργά»; Τι λέτε;
FORD
elk test