
Το βέβαιο είναι πως diesel κινητήρας δεν σημαίνει και έλλειψη επιδόσεων. Παράδειγμα η νέα BMW M5 που θα τη δούμε και με πετρελαιοκίνητο μοτέρ.
Εσείς είστε έτοιμοι για «προσγείωση» σε φυσιολογικές ιπποδυνάμες με την απελευθέρωση του ντίζελ; Θα κοιτάτε πλέον και τη ροπή ή θα απορρίψετε τους πετρελαιοκινητήρες ως «αδύναμους»;
(23/9/2011)
Μήπως έχουμε συνηθίσει σε ψηλές ιπποδυνάμεις; Μήπως μάθαμε να θέλουμε πολλά άλογα ακόμη και σε μικρά αυτοκίνητα; Πως θα μας φανούν τώρα τα νούμερα των πετρελαιοκινητήρων που δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη ροπή και λιγότερη στην ιπποδύναμη; Θα τα καταλάβουμε ή θα τα απορρίψουμε και θα τα βαφτίσουμε «ψόφια»;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Οι πετρελαιοκινητήρες δεν αποδίδουν μεγάλες ιπποδυνάμεις για τον απλούστατο λόγο ότι δεν πετυχαίνουν υψηλές στροφές περιστροφής. Και είναι εγγενές του καυσίμου που χρησιμοποιούν, αφού η φλόγα που καίει το ντίζελ στον θάλαμο καύσης κινείται με αργή ταχύτητα. Και έτσι μετά τις 4.000 σ.α.λ τα πράγματα στους πετρελαιοκινητήρες φτάνουν στο όριό τους. ΓιΆαυτό η ιπποδύναμη σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες που φτάνουν τις 6.000 σ.α.λ ή και παραπάνω παραμένει χαμηλή.Με την πετρελαιοκίνηση να επιτρέπεται στις δύο πόλεις όπου πραγματοποιούνται πάνω από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, οι αντιπροσωπίες αντιμετωπίζουν ένα μικρό πρόβλημα. Πως θα πείσουν τους έλληνες οδηγούς πως τα λιγότερα άλογα των πετρελαιοκινητήρων είναι «εντάξει» ακόμη και όταν τα αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από τις ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης;
Γιατί με την στρέβλωση που ζούμε τόσα χρόνια, το μάρκετινγκ εστίασε στην ιπποδύναμη ως το απόλυτο νούμερο που περιγράφει το «καλύτερο» μοτέρ. Τώρα πρέπει να μάθουμε πως υπάρχει και η ροπή.
Αυτό που μάθαμε, δυστυχώς με τον δύσκολο τρόπο, είναι πως η ισχύς στοιχίζει σε καύσιμο. Στο ντίζελ τα πράγματα είναι αλλιώς. Η ισχύς είναι χαμηλότερη, η ροπή όμως είναι υψηλή και η κατανάλωση μειωμένη. Τι μας νοιάζει όμως η ροπή; Μας νοιάζει γιατί η ροπή είναι που επιταχύνει το αυτοκίνητο. Η ιπποδύναμη ενδιαφέρει όσους θέλουν να καίνε λάστιχο ή να πετυχαίνουν υψηλές τελικές ταχύτητες. Αυτό που άλλαξε στα αυτοκίνητα με την έλευση του τούρμπο δεν ήταν η υψηλή ισχύς (που αγοράζαμε) αλλά η ροπή που διπλασιάστηκε στον ίδιο κυβισμό. Αυτό νοιώθουμε, αυτό μας αρέσει.
Πόσο εύκολα όμως το αντιλαμβανόμαστε; Πόσο εύκολα θα αφήσουμε ένα αυτοκίνητο με 160 άλογα για ένα άλλο με 110 με τη μόνη υπόσχεση πως η ροπή του είναι υψηλότερη και η κατανάλωση χαμηλότερη; Πόσο μάλλον όταν είναι και λίγο ακριβότερο;
Εσείς πόσο καλομάθατε στα νούμερα ισχύος των βενζινοκινητήρων; Πόσο θα σας κακοφανούν οι πιο φυσιολογικές ιπποδυνάμεις των πετρελαιοκινητήρων; Θα το ψάξετε παραπάνω να δείτε τι προσφέρουν σε «δύναμη» είτε αυτό το λέμε ισχύ είτε το λέμε ροπή; Ή θα τα απορρίψετε ως «ψόφια» και «αργά»; Τι λέτε;
Kαλησπέρα παιδιά. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να παραβλέπουμε και την κατάσταση της οικονομίας και το τί συμβαίνει γύρω μας. Η καθαρά προσωπική μου άποψη ως κατόχου βενζινοκίνητου αλμέρα μοντέλου του 2000 είναι ότι το ντίζελ πλέον είναι αναγκαίο κακό.Σε ίδια κυβικά μπορείς να εξοικονομήσεις έως και 50 60 τοις εκατο στην κατανάλωση κτλ. Συμφέρει από πολλέςαπόψεις. Συγκεκριμένα τον Μάρτιο θα παραγγείλω πετρελαιοκίνητο τζούκ που και πολύ καλές επιδόσεις έχει και αρκετά χαμηλή κατανάλωση. ¶κόμα όμως και να μην είχα κολλήσει με το θέμα πετρέλαιο π.χ. το αντίστοιχο βενζινοκίνητο τούρμπο δεν θα το έπαιρνα για οικονομία.Σε κάθε περίπτωση η άποψή μου είναι καθαρά προσωπική και λάβετε υπόψη ότι κυρίως για επαγγελματικούς λόγους διανύω 2.000 χλμ το μήνα περίπου. Σας ευχαριστώ.
To Μεγαλύτερο πρόβλημα με τα πετρελαιοκίνητα ΔΕΝ ειναι οι ιπποδυνάμεις. Ειναι η ΤΙΜΗ. Ο κόσμος έχει ήδη προσγειωθεί στο θέμα επιδόσεις γιατί πλέον δεν αγοράζει με βάση "πόσα άλογα βγάζει" αλλα "πόσο καιει". Οπότε το μόνο που έχουν να κάνουν οι εταιρείες είναι να λογικευθούν στο θέμα της τιμής και να μή ζητάνε 16-18 χιλιάρικα για ένα μικρομεσαιο diesel αλλα maximum 12-14 χιλιάρικα.
Πρώτα από όλα ακόμα και αν ανέβει η τιμή του πετρελαίου στα επίπεδα της βενζίνης και πάλι οι κινητήρες πετρελαίου θα είναι πολύ πιο οικονομικοί. Μπορεί με ένα μόνο γέμισμα του ρεζερβουάρ να έχουν αυτονομία πάνω από 1000km. Επίσης, έχουν πολύ μεγαλύτερη αντοχή από τους βενζινοκινητήρες καθώς και φθηνότερη συντήρηση (πχ δεν έχουν μπουζί). Όσον αφορά την οδήγηση, οι ντίζελ κινητήρες είναι ασύγκριτα βελτιωμένοι σε σχέση με το παρελθόν. Η μεγάλη ροπή που έχουν επιτρέπει την αραιή αλλαγή ταχυτήτων. Επίσης έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις σε ενδιάμεσες επιταχύνσεις σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες. Οι πιο πολλοί κοιτώντας ότι στο 0-100 τα βενζινοκίνητα είναι συνήθως ελαφρώς ταχύτερα από τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα, βγάζουν και το συμπέρασμα ότι τα πετρελαιοκίνητα υστερούν. Μεγάλο λάθος. Το μειονέκτημα είναι ότι η αντλία καυσίμου στους ντίζελ είναι πολύ ακριβή (κοστίζει περίπου 1000euro) και ότι το ντίζελ αυτοκίνητο κοστίζει παραπάνω από ένα που καταναλώνει βενζίνη (αν και γίνεται απόσβεση σύντομα).
Στις μερες μας ο λαος,που ανηκουμε οι περισσοτεροι, ειναι παρα πολυ δυσκολο εως ακατορθωτο να δωσουμε το βενζινοκινητο οχημα μας και να παρουμε πετρελαιο.Ναι και ιδια τιμη με την βενζινη να εχει το πετρελαιο συμφερει υπο ορους παντοτε,οπως τα διυλιστηρια πρεπει παση θυσια να εχουνε καλυτερης ποιοτητας πετρελαιο,να απελευθερωθει το κλειστο club των επισκευαστων οχηματων πετρελαιου,να μην φορολογησει πιο βαρια το κρατος τετοιου ειδους οχηματα,αλλιως δωρον αδωρον ειναι.Σιγουρα και στην ιδια ιπποδυναμη η βενζινη υπερτερει εκτος της ροπης.Απο εκει και περα κανουμε τις επιλογες μας και ιεραρχουμε της αναγκες μας την δεδομενη χρονικη στιγμη.Παιζει και στο πετρελαιο μεγαλο ρολο η αξιοπιστια,τα κοστη των ανταλλακτικων που ειναι σαφως μεγαλυτερα σε σχεση με την βενζινη.Αλλο 1300 κυβικα turbo diesel και αλλο 3000 κυβικα turbo diesel εννοειται.Οτι συμβαινει και με τα βενζινοκινητα.Σε συγκριση πετρελαιο-βενζινη προτιμω προσωπικα την βενζινη.Ομως δεν παυει να ειναι μια καλη προταση και τα πετρελαιοκινητα.
Ευτυχώς της επικείμενης απελευθέρωσης του diesel έχουν προηγηθεί οι κινητήρες turbo (Tsi κ.α.) οπότε έχουμε καταλάβει τι θα πεί ροπή (και μάλιστα χαμηλά). Όποιος έχει οδηγήσει αυτοκίνητο με Tsi (απο 85 ώς 170 Hp) καταλαβαίνει πως η ισχύς δεν κάνει τόσο τη διαφορά όσο η ροπή που στους προαναφερόμενους κινητήρες είναι παραπλήσια. Εγώ θα έπαιρνα αυτοκίνητο diesel αν έκανα πολλά χιλιόμετρα και χρειαζόμουν να κινήσω βαρύ αμάξωμα. Δεν είναι όμως πανάκεια. Συνυπολογίζεις το κόστος τη χρήση κ.α. και αποφασίζεις με ανοιχτό μυαλό.
αστοχο το αστειακι περι μπιζινας αν και δε γνωριζω που το ακουσες αγαπητε μου.παντα φιλικα.καλο ειναι να σταματησουμε αυτα τα αστειακια περι επαρχιας μιας και οι περισσοτεροι ¨αθηναιοι"ειναι απο την επαρχια.οσον αφορα την πετρελαιοκινηση ειναι επιτελους μια καλη κινηση αρκει να βελτιωσουνε τη ποιοτητα των καυσιμων.δυστυχως οι συγκεκριμενοι κινητηρες ειναι δυο φορες πιο ευαισθητοι στο χαλια καυσιμο κατι που στη χωρα μας φθονει..φιλικα.....
Δεν ξερω τι λετε εσεις. Εμενα παντως μου αρεσει να βγαζω ανετα 820 χιλιομετρα με ντεποζιτο 45 λιτρων που το γεμιζω με 63.24 ευρω. Και δεν αγορασα και το πιο οικονομικο diesel του μοντελου, Πηρα το corsa 1.7 dts me 130 ιππους(300Nm ροπη) αντι του 1.3 με 95 ιππους που θα ειχε ακομα μικροτερη καταναλωση. Το εχω λιωσει στις βολτες και τα ταξιδια. Diesel η καλυτερη επιλογη πιστευω.Και η τιμη του πετρελαιου να εξισωθει με της βενζινης παλι πιο συμφερον θα ειναι το diesel λογω μικροτερης καταναλωσης.
Το πετρέλαιο μάλλον είναι προτιμότερο για τα SUV με κυβισμό πάνω από 2000cc τα όποια είναι ως επί το πλείστων τετρακίνητα και εκεί φυσικά λογά της χρήσης τους έχει ιδιαίτερο νόημα η ροπή του κινητήρα
Η ροπή που έχουν οι βενζινοκινητήρες επαρκεί.Για ΙΧ μιλάμε,όχι για τρακτέρ η φορτηγά.Και οι κινητήρες βενζίνης έχουν εξελιχθεί (π.χ toyota-honda σε ατμόσφαιρα),ειδικά στο θέμα της κατανάλωσης.Και σιγά-σιγά φαίνεται να περνάμε στα ηλεκτρικά,οπότε το diesel είναι μάλλον αναχρονισμός.Ήρθε λιγο καθυστερημένα...
Προσωπικά το αποφάσισα ήδη παραγγέλνοντας το Νέο Toyota Yaris με τον 1.4 D-4D. Με 110 χιλίομετρα κάθε εργάσιμη μέρα (Σπίτι-Δουλεία-Σπίτι) η απόφαση ήταν πολύ εύκολη!
Γιατί τώρα πια με τη κρίση μπορείς να τρέχεις όπως πριν με τα 250ΗΡ που είχες με τον βενζινοκινητήρα turbo σου;;; Η ιπποδύναμη λοιπόν πέφτει αλλά η ροπή ανεβάινει τρελά κι εκεί είναι τα καλά! Εκτός κι αν θες να επιταχύνεις με το diesel με το ίδιο νεύρο στα 180Km/h. Αυτά θα τα ξεχάσουν, αν δώσουν το παλιό τους βενζινοκίνητο turbo για το TD. Όμως στις περισσότερες περιπτώσεις ατμοσφαιρικών βενζινοκίνητων τα dieselTurbo είναι γρηγορότερα (ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΑ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ)
Το θέμα της μεγαλύτερης ροπής των diesel, πρακτικά, δεν είναι από μόνο του αρκετό, για καλές επιδόσεις, αν δεν συνοδεύεται και από την αναλογη ιπποδύναμη. Για παράδειγμα φέρνω δύο μοντέλα με την ίδια ροπή, αλλά διαφορετική ιπποδύναμη για να δειτε αυτό που λέω: Η Alfa Romeo Mito 1,3 JTD (diesel), έχει την ίδια ροπή (200 Νm) με την Mito 1,4 GPL (αέριο). Η diesel έχει 95 ίππους και η GPL 120. Η ρεπριζ (που εξαρτάται από τη ροπή) της diesel 60-100, με 4η είναι 8,6 δευτερόλεπτα, ενώ της GPL 7,9 δευτ. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες ταχύτητες. Παντού υπερτερεί η GPL έναντι της diesel και ας έχουν την ίδια ροπή.
Θα απορριψουμε τα πετρελαια ως πανακριβα στην κτηση τους και ως πανακριβα στη χρηση τους διοτι τωρα οι "μαγκες" κυβερνωντες θα εξισωσουν την τιμη του πετρελαιου με την τιμη της μπιτζινας που λεν και μερικοι στην επαρχια :):):) για να παρουν τους φορους τους κι απο κει... Και βεβαια αυτο θα το κανουν μετα και επειτα αφου καποια κοροιδα αγορασουν αρκετα πετρελαια! Και μην ακουσω για υγραεριοκινηση διοτι εξισωση θα ρθει κι εκει. Λοιπον μπιτζινα και παλι μπιτζινα, λιγα κυβικα τουρμπατα κι αγιος ο θεος...
Έχει μια λογική ο προβληματισμός του άρθρου,ωστόσο η πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών ενδιαφέρεται προτίστως για τη χαμηλή κατανάλωση και την αξιοπιστία,επομένως λογικά θα στρεφεί αμέσως στο ντίζελ.
Ποιοι ειναι αδυναμοι πετρελαιοκινητηρες;Εκτος απο τους μικρομεσαιους του group vw όλοι οι αλλοι εχουν πραγματικα διαμαντια: lancia delta 1,9 190Hp Alfa Giulietta 2.0 170Hp Renault 1.6 130HP Fiat Bravo 1.6 120Hp και πολλα ακομα με οφελος την30% χαμηλοτερη καταναλωση και τηνν τεραστια ροπη=ενεργητικη ασφάλεια
Πήρα ένα ibiza το 2009 βενζινη 1400 100hp....κοιταζα προχτες στο site της εταιρίας και είδα οτι η πιο πλούσια έκδοση πετρελαιοκινητηρα για το ibiza δεν εχει ουτε τα μισά απο αυτά που έχω στο αυτοκίνητο....ενω το μοτερ βγαίνει μέχρι 1200cc με ροπή βέβαια 1600αρι... οκ για το μοτέρ ειναι μια χαρα και καιει τριχες...αλλά γιατι τέτοια διαφορά στον εξοπλισμο? δεν εχω παρατηρήσει άλλες εταιρίες τι στρατηγική έχουν, το εχει ψάξει κανενας?μου κάνει φοβερη εντύπωση....
Μια παροιμια λέει τωρα που έγινε η θάλασσα γιαουρτι χάσαμε το κουτάλι. Εν μέσω ΔΝΤ και φοροκαταιγίδας το τελευταίο που σκεπτεται ο Έλλην είναι αν θα προτιμήσει ντήζελ αντί βενζινοκίνητου. Αυτο το ερωτημα θα μας απασχολήσει μετα από 10-15 χρόνια όταν ανακάμψουμε και συνέλθουμε από τη χρεοκωπία.