
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
H Toyota επένδυσε σε άλλες τεχνολογίες (π.χ Optimal Drive), και όχι στο τούρμπο, προκειμένου να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων της.
Αν αρκεί να «πετάξεις» μέσα ένα τούρμπο για να πετύχεις υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση, γιατί τόσοι κατασκευαστές επιμένουν να εξελίσσουν σε υψηλό επίπεδο ατμοσφαιρικούς κινητήρες; Μήπως γιατί δεν είναι το ίδιο;
(24/10/2011)
Αν κοιτάξεις 6 χρόνια πίσω, η τεχνολογία αιχμής ήταν η εκ νέου εισβολή του τούρμπο στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

H VW ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια το παιχνίδι με τους μικρούς τούρμπο κινητήρες. Πολλοί την ακολούθησαν.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Αλήθεια είναι πως από την πρώτη εφαρμογή του τούρμπο σε επιβατικά αυτοκίνητα, όπως το Saab 900 κάποτε, μέχρι σήμερα, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Τόσα ώστε να αξίζει να δούμε την τεχνολογική επιτυχία που έφερε η υπερτροφοδότηση. Γιατί πλέον ένα τούρμπο αυτοκίνητο δεν είναι αυτή η αχαλίνωτη έκρηξη που ήταν κάποτε, που για να την οδηγήσεις με ασφάλεια ήθελες πίστα και κράνος.Το τούρμπο εκπολιτίστηκε, απέκτησε τρόπους, πέτυχε χαμηλές καταναλώσεις και έγινε τόσο κοινό που αντικατέστησε πολλά ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα, όπως ο ψυγειοκαταψύκτης αντικατέστησε τα κλασσικά ψυγεία.
Και για πολύ μεγάλο διάστημα ακολουθούσαμε αυτή την εξέλιξη μαγεμένοι σα να μη γινόταν τίποτε άλλο στο χώρο των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Γιατί το τούρμπο έδινε την υπόσχεση της υψηλής ισχύος με χαμηλή κατανάλωση και κυβισμό.
Συγχρόνως όμως, και από τη στιγμή που η κατανάλωση και οι ρύποι CO2 έγιναν το πρώτο μέλημα των κατασκευαστών, οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες είχαν τη δική τους μεταμόρφωση, που όμως για αρκετούς πέρασε στο «ντούκου» αφήνοντάς τους να νομίζουν πως έμειναν ίδιοι, επειδή δεν άλλαξαν και αυτοί να γίνουν τούρμπο.
Μισό λεπτό όμως γιατί εδώ υπάρχει ένα μεγάλο λάθος. Πότε άλλοτε είχαμε 1.400άρηδες κινητήρες με πάνω από 100 άλογα; Ή 1.600άρηδες με σχεδόν 140 άλογα; Μοτέρ που αντικατέστησαν τα δίλιτρα και τα 1.800άρια χωρίς να χρειαστούν τουρμπίνες, ιντερκούλερ, και άλλα «υδραυλικά» τερτίπια. Και την ίδια ώρα «σκότωσαν» την κατανάλωση κάτω από οτιδήποτε μπορεί να προσφέρει ένα μοτέρ τούρμπο ίδιας απόδοσης ισχύος.
Η πραγματική επανάσταση των τελευταίων ετών έγινε στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες και είναι αυτοί που δικαιούνται τον όρο «τεχνολογία αιχμής». Μείωσαν την κατανάλωση τους ρύπους, το μέγεθος και το βάρος τους, αύξησαν την απόδοση, την ελαστικότητα και την αξιοπιστία τους και δεν έβαλαν ούτε ένα ευρώ κόστους στην τιμή του αυτοκινήτου.
Αρκεί να οδηγήσει κανείς τα νέα μοτέρ της Honda, της Nissan, της Ford, της Peugeot, της Hyundai ή της Kia και των άλλων κατασκευαστών ατμοσφαιρικών κινητήρων για να δει την εξέλιξη. Δεν υπάρχει λόγος που μπήκαν σε κόπο να εξελίξουν ατμοσφαιρικά μοτέρ, αν απλά μπορούσαν να βάλουν τούρμπο για να πετύχουν το ίδιο; Μήπως λοιπόν δεν είναι το ίδιο; Τι λέτε;
Πιστευω οτι πραγματική εξέλιξη στούς κινητήρες δεν είναι το τούρμπο πού είναι παλιά ιστορία αλλά οι καινούργιες τεχνολογίες στούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες.φυσικά και υπάρχουν λόγοι πού κατασκευαστές δεν βάζουν τούρμπο, πράγμα εύκολο,αλλά εξελίσσουν ατμοσφαιρικούς κινητήρες.Ο κυριότερος λόγος πιστεύω είναι η αξιοπιστία και η αντοχή στο χρόνο. Βλέπουν εξάλλου ότι υπάρχουν ακόμη περιθώρια εξέλιξης στούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες.Είναι φως φανάρι ότι δέν είναι τυχαίο ότι εταιρίες όπως η TOYOTA,HONDA MAZDA κ.λ.π δέν υιοθετούν το τούρμπο.
Δεν υπαρχει διαφορα,ειναι ο ιδιος κινητηρας ατμοσφαιρα απλως τοποθετησαν τουρμπο αλλαξαν το κιβωτιο σε πιο αραιαη κλιμακωσηεβαλαν ελαστικα χαμηλης αντιστασης,βελτιωσαν την αεροδυναμικη,τοποθετησαν πιο ελαφρια εξαρτηματα και στη τελικη πετυχανε αυτο που θελανε χαμηλη καταναλωση και ρυπους.Απλως το τουρμπο σου δινει +ιππους και ισως στα χαρτια καταναλώση ιδια με ατμοσφαιρα,στη πραξη ομως απεχει πολυ.Μερικους επιμενουν ατμοσφαιρα αλλες προσανατολιζονται σε τουρμπο,ο καθενας εχει δικη του επιλογη και οι εταιρειες το δικο τους κοστος.Ετσι οπως κοστολογητε η βενζινη φετος,δε νομιζω οτι χρειαζομαστε εξτρα ροπη,εκτος αν εισαι καγκουρας και σου αρεσει το καραγκιοζιλικη.Στα 100-140 ειτε τουρμπο ειτε ατμοσφαιρα,ολα κυλανε ρολοι.Στη προσπεραση θελει μυαλο και ματια τεωτα και οχι αν προλαβεις σε 8,5 δλ η 15 !
Μονο διχρονους κινητηρες να μην εξελιξουν :):):) Ολα τ αλλα ευπροσδεκτα και τουρμπα και ατμοσφαιρα και ντιζελ και ηλεκτρικα και υβριδικα και αμεσους ψεκασμοι και ψεκασμοι μεσω λαρισης και μονοκυλινδρα αμα λαχει... Ολα δεκτα
ακομα και η BMW, στην νεα σειρα 3, παρατησε τα ατμοσφαιρικα και την εβγαλε με τουρμπο... και αυτοι αλλαξοπιστησαν, ή κατι καταλαβαν;;
τα turbo αυτοκίνητα, είναι οικονομικά και "τραβάνε", αλλά αν κινείσαι συχνά σε δρόμους με ανωφέρειες(και αναγκαστικά στην ωφέλιμη περιοχή του turbo) οι καταναλώσεις, ανεβαίνουν πολύ, συγκριτικά με ένα ατμοσφαιρικό, σε βαθμό που δεν συμφέρουν.
Δεν διαφωνω ότι και οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες εξελίχθηκαν αλλά και πάλι οι ΤURBO εξακολουθούν να κατέχουν τα πρωτεία σε σχέση με την απόδοση, την οικονομία, την κατανάλωση κλπ
Κανείς κατασκευαστης δεν θα μείνει χωρις κινητηρα turbo.Απλως αργήσανε να ακολουθήσουν.....