ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
H Toyota επένδυσε σε άλλες τεχνολογίες (π.χ Optimal Drive), και όχι στο τούρμπο, προκειμένου να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων της.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

H Toyota επένδυσε σε άλλες τεχνολογίες (π.χ Optimal Drive), και όχι στο τούρμπο, προκειμένου να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων της.

Αν αρκεί να «πετάξεις» μέσα ένα τούρμπο για να πετύχεις υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση, γιατί τόσοι κατασκευαστές επιμένουν να εξελίσσουν σε υψηλό επίπεδο ατμοσφαιρικούς κινητήρες; Μήπως γιατί δεν είναι το ίδιο;

(24/10/2011)

Αν κοιτάξεις 6 χρόνια πίσω, η τεχνολογία αιχμής ήταν η εκ νέου εισβολή του τούρμπο στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

autotriti team

Για λίγο φάνηκε να ρίχνουμε όλο το βάρος στα άλογα που τόσο απλόχερα δίνει και να θεωρούμε οτιδήποτε χωρίς τούρμπο, παρωχημένο. Μήπως τα πράγματα όμως είναι αλλιώς; Σχεδόν τελείως διαφορετικά;

H VW ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια το παιχνίδι με τους μικρούς τούρμπο κινητήρες. Πολλοί την ακολούθησαν.

H VW ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια το παιχνίδι με τους μικρούς τούρμπο κινητήρες. Πολλοί την ακολούθησαν.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αλήθεια είναι πως από την πρώτη εφαρμογή του τούρμπο σε επιβατικά αυτοκίνητα, όπως το Saab 900 κάποτε, μέχρι σήμερα, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Τόσα ώστε να αξίζει να δούμε την τεχνολογική επιτυχία που έφερε η υπερτροφοδότηση. Γιατί πλέον ένα τούρμπο αυτοκίνητο δεν είναι αυτή η αχαλίνωτη έκρηξη που ήταν κάποτε, που για να την οδηγήσεις με ασφάλεια ήθελες πίστα και κράνος.

Το τούρμπο εκπολιτίστηκε, απέκτησε τρόπους, πέτυχε χαμηλές καταναλώσεις και έγινε τόσο κοινό που αντικατέστησε πολλά ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα, όπως ο ψυγειοκαταψύκτης αντικατέστησε τα κλασσικά ψυγεία.

Και για πολύ μεγάλο διάστημα ακολουθούσαμε αυτή την εξέλιξη μαγεμένοι σα να μη γινόταν τίποτε άλλο στο χώρο των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Γιατί το τούρμπο έδινε την υπόσχεση της υψηλής ισχύος με χαμηλή κατανάλωση και κυβισμό.

Συγχρόνως όμως, και από τη στιγμή που η κατανάλωση και οι ρύποι CO2 έγιναν το πρώτο μέλημα των κατασκευαστών, οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες είχαν τη δική τους μεταμόρφωση, που όμως για αρκετούς πέρασε στο «ντούκου» αφήνοντάς τους να νομίζουν πως έμειναν ίδιοι, επειδή δεν άλλαξαν και αυτοί να γίνουν τούρμπο.

Μισό λεπτό όμως γιατί εδώ υπάρχει ένα μεγάλο λάθος. Πότε άλλοτε είχαμε 1.400άρηδες κινητήρες με πάνω από 100 άλογα; Ή 1.600άρηδες με σχεδόν 140 άλογα; Μοτέρ που αντικατέστησαν τα δίλιτρα και τα 1.800άρια χωρίς να χρειαστούν τουρμπίνες, ιντερκούλερ, και άλλα «υδραυλικά» τερτίπια. Και την ίδια ώρα «σκότωσαν» την κατανάλωση κάτω από οτιδήποτε μπορεί να προσφέρει ένα μοτέρ τούρμπο ίδιας απόδοσης ισχύος.

Η πραγματική επανάσταση των τελευταίων ετών έγινε στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες και είναι αυτοί που δικαιούνται τον όρο «τεχνολογία αιχμής». Μείωσαν την κατανάλωση τους ρύπους, το μέγεθος και το βάρος τους, αύξησαν την απόδοση, την ελαστικότητα και την αξιοπιστία τους και δεν έβαλαν ούτε ένα ευρώ κόστους στην τιμή του αυτοκινήτου.

Αρκεί να οδηγήσει κανείς τα νέα μοτέρ της Honda, της Nissan, της Ford, της Peugeot, της Hyundai ή της Kia και των άλλων κατασκευαστών ατμοσφαιρικών κινητήρων για να δει την εξέλιξη. Δεν υπάρχει λόγος που μπήκαν σε κόπο να εξελίξουν ατμοσφαιρικά μοτέρ, αν απλά μπορούσαν να βάλουν τούρμπο για να πετύχουν το ίδιο; Μήπως λοιπόν δεν είναι το ίδιο; Τι λέτε;
Mercedes
ΜΟΤΟ