Η νέα BMW Σειρά 3 έχει και το όνομα...και τη χάρη. Το γερμανικό μοντέλο αναμένεται σύντομα στην ελληνική αγορά.

Kάποιες αξίες δεν αλλάζουν...η Mercedes C-Class παρουσιάζεται όλο και καλύτερη.

Το Audi A4 προσεγγίζει το άνω άκρο της μεσαίας κατηγορίας με δυναμισμό. Όπλα του η σχεδίαση, τα ισχυρά και οικονομικά μοτέρ και φυσικά η πολυτέλεια.

Κορυφαία ποιότητα και συγκροτημένη και σύγχρονη αισθητική για το εσωτερικό της νέας 3άρας.

Μετά την ανανέωση, το εσωτερικό της C-Class αναβαθμίστηκε θυμίζοντας E-Class σε αισθητική.

Καλοφτιαγμένο, αλλά με κάποια μέτρια σκληρά πλαστικά και αδιάφορη αισθητική το εσωτερικό του Audi.

Το μεγαλύτερο μεταξόνιο της νέας 3άρας είναι και το μεγαλύτερο όλων, δίνοντας προοπτική για τους καλύτερους χώρους.

Το Audi είχε το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, αλλά τώρα πια η BMW το «παίζει στα ίσια».

Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της νέας Σειράς 3 ενσωματώνει όλη την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Η μάχη των πολυτελών μεσαίων

Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/2/2012

Στην πρώτη γραμμή της premium κατηγορίας φουντώνει για τα καλά η μάχη, με την εμφάνιση της νέας BMW Σειρά 3. Επιχειρούμε μια σύγκριση απέναντι στα καθιερωμένα Mercedes C-Class και Audi A4.

 
H νέα μεσαία BMW, η καινούρια Σειρά 3 έρχεται το Μάρτιο φιλοδοξώντας να συνεχίσει να αποτελεί το πιο καλοπουλημένο μοντέλο του μεγαλύτερου premium κατασκευαστή παγκοσμίως, έναντι ενός πολύ σκληρού ανταγωνισμού. Την περιμένουν με επιθετικές διαθέσεις η Mercedes C-Class και το Audi A4. Αμφότερα γνωστά και καθιερωμένα μοντέλα που παραμένουν πλήρως ανταγωνιστικά και σύμφωνα με τις σύγχρονες επιταγές.

Εμφάνιση: Πιο δυναμικές οι BMW και Mercedes
Με τη νέα BMW 3, η βαυαρική εταιρεία αποφάσισε να φανεί γενναιόδωρη με τις εξωτερικές διαστάσεις, με το μήκος να έχει μεγαλώσει κατά 10, σχεδόν, εκατοστά, από την 5η γενιά του μοντέλου, γεγονός που την πλασάρει στη δεύτερη θέση, από πλευράς όγκου, πίσω από το Audi. Η Mercedes παραμένει πιο κοντή και πιο στενή, αλλά πιο ψηλή από τα άλλα μοντέλα. Αυτό, δε στερεί από τη BMW το δυναμισμό στο σχεδιασμό της, με πιο χαρακτηριστική την κοντή και φαρδιά σιλουέτα να «κλείνει» ιδανικά με τα νέα, εντυπωσιακά και πρωτοποριακά (για BMW) μπροστινά φώτα. Εξίσου καλή εντύπωση προκαλούν και οι αναλογίες της Mercedes που πρόσφατα τονίστηκαν περισσότερο με τα νέα μπροστινά φώτα που πλαισιώνονται από LED ημέρας. Ένα χαρακτηριστικό που δίνει το πιο αναγνωρίσιμο στοιχείο και στο Audi, το οποίο είναι και το μόνο που τραβάει την προσοχή στο μεσαίο μοντέλο από το Βόλφσμπουργκ. Αξίζει να σημειωθεί ότι με συντελεστή αεροδυναμικής Cd: 026 η BMW είναι και η πιο προσεγμένη από τα άλλα δύο, των οποίων ο συντελεστής φτάνει το 0,27.

Χώροι: Με καλές προοπτικές έρχεται η BMW
Μετρήσεις χώρων ακόμα δεν έχουμε κάνει στο νέο μοντέλο, οπότε η εξέταση των ικανοτήτων του σε αυτόν το τομέα είναι σχετική. Αν κρίνουμε με βάση τα νούμερα εσωτερικών χώρων της προηγούμενης γενιάς και με βάση τα νέα εξωτερικά μεγέθη της νέας 3άρας, τότε το νέο μοντέλο θα είναι, μάλλον, το πιο ευρύχωρο από όλα. ¶λλωστε, στην 5η γενιά της, η 3άρα ήταν περισσότερο ή το ίδιο άνετη σε όλες τις διαστάσεις σε σχέση με τα άλλα δύο, ενώ τώρα έχει μεταξόνιο μεγαλύτερο του Audi και εξωτερικές διαστάσεις μεγαλύτερες της Mercedes, ενώ ο χώρος αποσκευών της έχει μεγαλώσει στα 480 λίτρα, όσα δηλαδή και του Α4, από το οποίο είχε ήδη περισσότερο χώρο για τα γόνατα πίσω. Όσον αφορά στη θέση οδήγησης όλα τα μοντέλα έχουν να προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, ενώ σε BMW και Mercedes αυτή είναι πιο «πολεμική».

Εσωτερικό: Βασιλεύει η ποιότητα
Θα ήταν άδικο να μην αναγνωρίσει κανείς την πολύ καλή προσπάθεια που έχουν κάνει όλοι οι κατασκευαστές προκειμένου η ποιότητα κατασκευής να κρατηθεί σε υψηλά επίπεδα, τόσο κατασκευαστικά, όσο και σε επίπεδο απτής αντίληψης. Η εικόνα που μας δόθηκε στην επαφή που είχαμε με τη BMW είναι ότι, η ποιότητα είναι από τα δυνατά της σημεία. Ο εσωτερικός διάκοσμος έχει την ίδια συμπαγή αίσθηση με όλα τα βαυαρικά δημιουργήματα, ενώ τα υλικά είναι πολυτελή και άρρηκτα δεμένα μεταξύ τους. Θετικές εντυπώσεις μας άφησε και η εργονομία που βασίζεται στο φρέσκο iDrive και τη νέα κεντρική, έγχρωμη οθόνη πληροφοριών. Εξίσου καλοσμιλεμένο είναι και το εσωτερικό της ανανεωμένης C-Class που δανείζεται πολλά αισθητικά μοτίβα από την E-Class, όπως είναι ο ανάγλυφος πίνακας οργάνων ή η κεντρική κονσόλα. Και εδώ, οι επιφάνειες εμφανίζουν μηδενική ανοχή ανάμεσα στους αρμούς, ενώ τα πλαστικά (μαλακά στην αφή στο μεγαλύτερο μέρος τους) είναι στιλπνά και δείχνουν ανθεκτικά. Το Audi, κυριαρχούν τα μαλακά πλαστικά και παρόλο που η αισθητική του ταμπλό δεν διακρίνεται για την ιδιαίτερη φαντασία τελικά το κάνει να δείχνει αρκετά ενδιαφέρον. Κατά τα λοιπά, η εργονομία είναι καλή, αν και το σύστημα πολυμέσων Audi MMI ίσως θα μπορούσε να είναι λίγο πιο εύχρηστο.

Αναρτήσεις: Σύγχρονες λύσεις και τεχνολογία
Κινητήρες: Turbo rules
Δεν άργησε και η BMW να μπει στο χορό του τούρμπο και όλες οι εκδόσεις της είναι πλέον, υπερτροφοδοτούμενες. Για αρχή η βασική, βενζινοκίνητη, έκδοση της γκάμας είναι η 328i με 4κύλινδρο, 2λιτρο μοτέρ Twin Power Turbo που αποδίδει 245 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο άμεσο μέλλον, η μεσαία BMW θα εξοπλίζεται με τους νέους 1,600άρηδες Twin Power Turbo άμεσου ψεκασμού που ξέρουμε από τη νέα Σειρά 1 καθιστώντας την έτσι το μόνο premium μοντέλο της κατηγορίας με κινητήρα τόσο χαμηλού κυβισμού. Η Μercedes C-Class βασίζεται και αυτή στο τούρμπο και τον άμεσο ψεκασμό των νέων CGI μοτέρ της. Η κατανάλωση είναι και εδώ χαμηλή, τόσο στις χειροκίνητες εκδόσεις, όσο και στις εκδόσεις που εφοδιάζονται με το7άρι αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus. Αξίζει να σημειωθεί ότι, τόσο η νέα BMW, όσο και η Mercedes, εφοδιάζονται με τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, όπως στάνταρ σύστημα Eco Start&Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και δείκτη ιδανικής σχέσης στο κιβώτιο. Στο τούρμπο και στον άμεσο ψεκασμό των κινητήρων TFSI βασίζεται και η γκάμα του Audi A4.Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις είναι ανταγωνιστικές, αλλά η μέση κατανάλωση είναι υψηλότερη από τα άλλα δύο γερμανικά μοντέλα. Το Audi εξοπλίζεται με 6άρι χειροκίνητο και 6άρι αυτόματο κιβώτιο που είναι τύπου CVT .


Στη νέα 3άρα βρίσκουμε, για πρώτη φορά στην κατηγορία, έγχρωμο head up display, κάμερες περιφερειακά που προσφέρουν πανοραμική άποψη του αυτοκινήτου, το BMW Connected Drive που επιτρέπει την online δικτύωση του αυτοκινήτου, ενώ την οδηγική εμπειρία συμπληρώνουν τα συστήματα ειδοποίησης για ακούσια αναχώρηση από τη λωρίδα (Lane Change Warning System), αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (Collision Warning System) και πολλές άλλες χρήσιμες εφαρμογές. Στη Mercedes, βρίσκουμε δέκα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που προστέθηκαν στη γκάμα του μοντέλου στάνταρ ή έξτρα εξοπλισμού. Έτσι, υπάρχουν τα (γνωστά και από μεγαλύτερες Mercedes), Adaptive Highbeam Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, Attention Assist, Distronic Plus, Speed Limit Assist, Parktronic με Parking Guidance, Pre-Safe που φρενάρει ακόμα και εντελώς, Lane Keeping Assist και Βlind Spot Assist. Στο εσωτερικό, υπάρχει νέο σύστημα πλοήγησης αλλά και νέα πλατφόρμα τηλεματικής με δυνατότητα σύνδεσης στο internet (COMAND Online)! Τέλος, το Audi, που είναι και το παλαιότερο της τριάδας, προσφέρει το Audi Lane Assist, ενώ υπάρχει και το Audi Side Assist, συμπληρώνοντας τις πολύ σημαντικές τεχνολογίες ασφαλείας του γερμανικού μοντέλου.