Πως θα σωθούν τα μικρά αυτοκίνητα από την υψηλή κατανάλωση; Υγραέριο; Πετρέλαιο; Υβριδικό; Εσείς τι μικρό θα αγοράσετε για οικονομία;
(14/12/2011)
Δε μπορεί να έμεινε κανείς αδιάφορος στην απελευθέρωση του ντίζελ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα νέα σημαίνουν πως μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο με πραγματικά χαμηλό κόστος χρήσης, σε τέλη, που τσούζουν τώρα, και καύσιμο που τσούζει πάντα. Τα μικρά όμως; Σώζονται με το πετρέλαιο; Αν όχι, με τι σώζονται;
autotriti team
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η χαμηλή τους τιμή σημαίνει πως ακόμη και τα 1.000 ευρώ μπορεί να μεταφράζονται σε σημαντικό ποσοστό επιβάρυνσης. Και τα 1.000 ευρώ σήμερα είναι πιο πολλά από ποτέ. Είναι όμως το κόστος που περιμένει κανείς να πληρώσει για να σωθεί από την ακριβή βενζίνη. Τουλάχιστον αν κοιτάξει προς το υγραέριο, το χιλιάρικο είναι το ελάχιστον που θα ξοδέψει.Αν τώρα πάει σε ντίζελ μικρό, το χιλιάρικο ακόμη είναι μάλλον λίγο. Οι διαφορά στην τιμή αγοράς είναι σημαντική όταν μιλάμε για 2.000 ευρώ σε αυτοκίνητα που με κινητήρες βενζίνης στοιχίζουν κάτι περισσότερο από δέκα χιλιάδες.
Και αξίζει; Αν τα βάλει κανείς κάτω, τα νούμερα είναι μικρά. Ένα Punto Evo για παράδειγμα με τον 77άρη κινητήρα βενζίνης και τον 75άρη κινητήρα πετρελαίου (1,4 και 1,3 λίτρα αντίστοιχα) έχει 1750 ευρώ διαφορά στην αγορά. Στην κατανάλωση μπορεί να απέχουν 1,5 λίτρα τα 100χλμ. όμως αν λάβει κανείς και τη διαφορά στην τιμή των καυσίμων, το όφελος κάθε χρόνο είναι σχεδόν 550 ευρώ, μαζί με τα χαμηλότερα τέλη του ντίζελ.
Θες δηλαδή τρία χρόνια και τρεις μήνες για να κάνεις την απόσβεση της διαφοράς τιμής και να αρχίσεις να απολαμβάνεις το χαμηλότερο κόστος χρήσης. Αξίζει τον κόπο;
Αξίζει. Αξίζει για δύο λόγους. Πρώτον αυτό που δεν έχει ληφθεί υπόψη στον παραπάνω υπολογισμό είναι ο παράγων «πραγματική χρήση». Τα νούμερα είναι δουλεμένα με βάση ότι ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Και όποιος έχει αυτοκίνητο ξέρει πως η πραγματική κατανάλωση από τη θεωρητική απέχει. Αυτό όμως ισχύει βασικά στη βενζίνη. Ο πετρελαιοκινητήρας έχει δείξει πως μπορεί και πετυχαίνει τα νούμερα που υπόσχεται ο κατασκευαστής και στην πράξη, με ελάχιστη προσπάθεια για ελαφρύ πόδι στο γκάζι.
Αυτό από μόνο του είναι συνήθως αρκετό για να μειώσει το χρόνο απόσεβεσης στα 2 χρόνια, όμως δε μπορεί να εμπεριστατωθεί έτσι απλά. Γι αυτό ίσως αξίζει περισσότερο το δεύτερο στοιχείο που δεν λήφθηκε εδώ υπόψη. Η καθημερινή χρήση.
Η καθημερινή εκταμίευση χρημάτων στο βενζινάδικο. ¶λλο είναι να βάζεις 20 ευρώ την εβδομάδα, και άλλο 20 ευρώ κάθε 11 ή δώδεκα μέρες. Το νοιώθεις. Όσο και να κρατήσει η απόσβεση νοιώθεις το όφελος του ντίζελ στην τσέπη σου κάθε μέρα.
Τι σκέφτεστε εσείς για να σωθείτε στα μικρά; Μικρό βενζίνης και μετατροπή σε υγραέριο; Συμφέρει το κόστος μετατροπής; Με τι διαβεβαιώσεις για τη διατήρηση της τιμής του καυσίμου χαμηλά; Αν ακριβύνει; Αν φορολογηθεί; Τα αξίζει τότε τα λεφτά η μετατροπή;
Το πετρέλαιο; Είναι πολύ ακριβότερο στο μοντέλο που θέλετε; Σας στερεί επιδόσεις; Μήπως σας προσθέτει παραπανίσιες που δε θέλετε; Και η απόσβεση; Τη σκέφτεστε ή σκέφτεστε την καθημερινή αφαίμαξη στο πρατήριο; Πως τα μετράτε τα χρήματά σας και τι θα κάνετε τελικά;
Εσείς που προτιμάτε μικρά diesel, διαβάστε λίγο περί φίλτρου DPF που έχουν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα diesel euro 5 (opel, fiat, ford, seat, audi κτλ) και μετά πάρτε τις αποφάσεις σας. Εγώ για αυτό και μόνο το λόγο ανέβαλα την αγορά του opel corsa 1.3 ecoflex και περιμένω την εξέλιξη της τεχνολογίας σχετικά με το φίλτρο DPF...
Τα μικρα αυτοκινητα δεν εχουν καμια αναγκη απο υγραερια, κυροζινες, πετρελαια κλπ κλπ. Τα μικρα αυτοκινητα Δεν καταναλωνουν και οποτε δεν υπαρχει προβλημα. Το μονο που χρειαζονται ειναι οι ιδιοκτητες γενικως των αυτοκινητων ηρεμιστικα χαπια. Για τ αμαξια ανεκουφισθη η φορβας εν τη αλω
Όλα εξαρτώνται από τα χιλιόμετρα που κάνεις κάθε χρόνο. Εάν αγοράσεις ένα μικρό που καίει 6 lt/100km μέσα στην πόλη και κάνεις έως 10.000 km το χρόνο τότε η βενζίνη είναι μονόδρομος γιατί τα αυτοκίνητα πετρελαίου συνήθως το λιγότερο που καίνε είναι 4,5 lt /100, μετά έχεις την αυξημένη τιμή αγοράς, (γύρω στα 2000 ευρώ στα μικρά) τα ακριβά service, τα ακριβά ανταλλακτικά και τις ακριβές ζημιές από νοθευμένο πετρέλαιο οπότε χονδρικά 1,5 λίτρο διαφορά στην κατανάλωση έχουμε 150 λίτρα στα 10.000 επί 1,6 η μέση τιμή βενζίνης ίσον 240 ευρώ, 960 ευρώ τα έξοδα κίνησης με βενζίνα για 10000km ενώ του πετρελαίου 660 ευρώ με 1,45 μέση τιμή πετρελαίου η διαφορά ανέρχεται στα 300 ευρώ, συν τα 240 μας κάνουν 540 ευρώ διαφορά το χρόνο για τα ιδία χιλιόμετρα. Δηλαδή σε τέσσερα χρόνια θα έχουμε μηδενισμό της διαφοράς τιμής αγοράς , χώρια τα πιο ακριβά πετρέλαιο-service. Όσο για το υγραέριο αυτά που γράφετε στο site είναι ανακρίβειες και ελπίζω ότι τις γράφετε γιατί δεν το έχετε ψάξει καλά το θέμα. Στις συμβουλές 5 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το υγραέριο οι τρεις τελευταίοι λόγοι είναι λάθος. Το υγραέριο νοθεύεται βλέπε το σκάνδαλο AGIP στην Ιταλία πριν από λίγο καιρό (http://www.motori.it/attualita/5478/agip-partita-di-gpl-sporco-blocca-centinaia-di-auto.html ) και τέλος αλλά και σημαντικότερο το LPG ή GPL καταστρέφει τον κινητήρα του αυτοκινήτου λόγω αύξησης της θερμοκρασίας στα περισσότερα μέρη του http://www.ijest.info/docs/IJEST10-02-10-063.pdf ενώ δεν μπαίνει και σε όλα τα αυτοκίνητα (δείτε την λίστα του Quattroruote.it http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/pdf/tabella_gas.pdf ή τις λίστες σοβαρών εταιριών LPG πχ Vialle http://vdmotorsport.gr/osc/1.pdf LANDI http://www.landi.it/ita/configura-la-tua-auto.jsp και όχι τους δικούς μας όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω) Η διάρκεια ζωής του κινητήρα είναι συνήθως κοντά στα 160.000 km ρωτήστε και τους ταξιτζήδες που γύρισαν όλοι σε πετρέλαιο και όσο για την κατανάλωση είναι 15 με 20% περισσότερη από ότι στην βενζίνα άρα ρυπαίνει και περισσότερο. Δείτε τα manual LANDI RENZO, VIALLE, BRC οπότε τα θριαμβευτικά άρθρα που κατά καιρούς βγάζετε περί υγραερίου καλό θα ήταν να σταματήσουν και να αποδώσετε ορθά τα πράγματα για το LPG γιατί οι αναγνώστες σε εσάς στηρίζονται για τις αγορές τους.
Η πλέον συμφέρουσα επιλογή είναι μικρό ντίζελ, αλλά σε τιμή που δεν ξεπερνάει το αντίστοιχο ατμοσφαιρικό τα 1300 ευρώ. Η απόσβεσή του θα είναι μικρότερη από 2 χρόνια, και επιπλέον η οδήγηση είναι πολύ πιο ευχάριστη και εύκολη (και για τις γυναίκες) διότι έχουν πολύ ροπή χαμηλά. Αν όμως η απόσταση της τιμής αγοράς σε σχέση με βενζινοκίνητο είναι μεγαλύτερη από 1300 ευρώ, τότε δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο.
προσοχη 1 στα 3 πρατηρια καυσημων εχει νοθευμονο diezel. ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΒΑΛΚΑΝΙΑ
εχω στην κατοχη μου yaris 1.3 tou 2004 πθ εχει καταναλωση 0.13 ευρω το χλμ και scoda octavia 1.6 tdi tou 2010 με 0.8 ευρω το χλμ και διαφορετικη οδηγιση με ταχθτητεσ 140+ ενω στο μικρο 110-120 .επισης Αθηνα - θεσσαλονικη-Aθηνα με scoda 70 ευρω με το yaris 120 ευρω ιδια διαδρομη.τα συμπερασματα δικα σας
Όποιος έχει δουλέψει υγραέριο δεν το αλλάζει. Αυτόματο αυτοκίνητο με υγραέριο είναι η μόνη συμφέρουσα λύση για τον σύγχρονο οδηγό. Τσέπη και πόδια ανακουφισμένα. Τί άλλο να ζητήσει κανείς;
Στην πράξη όντως το πετρέλαιο συμφέρει πολύ περισσότερο,από ότι φαίνεται θεωρητικά.Να κυνηγάμε τις τυχόν προσφορές στα καινούρια diesel
Διαλέγω το Opel Corsa 1,3 Diesel το δημοφιλέστερο μικρό με πετρελαιοκινητήρα. Τα μικρά diesel αυτή τη στιγμή είναι οι καλύτερες προτάσεις. Στο μέλλον θα είναι τα ηλεκτρικά.
Αν λάβουμε υπόψη ότι ένα μικρό αμάξι το θέλουμε για τις καθημερινές μας μετακινήσεις από το σπίτι στη δουλέιά και τούμπαλιν (πραγμα που σημαίνει πως θα διανύουμε περι τα 15-20 χλμ ημερησίως), θεωρώ πως το πετρέλαιο είναι η πλέον συμφέρουσα λύση.
Το να σωθούνε τα ΠΑΝΤΑ ακόμα και το μικρό όχημα είναι πολύ υποκειμενικό και όχι θέμα αλχημειών και κουτοπονηρίας.Αν δεν αλλάξει Η ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΓΗΣ τότε και τζάμπα όχημα να δώσουνε στους περισσότερους χωρίς εργασία και με 1σέντς ΟΛΑ τα καύσιμα,δώρον άδωρον είναι.Στις μέρες μας έχει επιλογή και για τα μικρά οχήματα.Έχει πολλά αξιόλογα ατμοσφαιρικά,turbo με το να είσαι αιμοδότης για επισκευές είτε βενζινοκίνητα,είτε πετρελαιοκίνητα,το υγραέριο είναι ΑΠΑΤΗ,γιατί και εδώ τα χρήματα που γλιτώνεις από την διαφορά καυσίμων θα πάνε σε γενναίες επισκευές μέσα στην 3ετία,μαθηματικώς σίγουρο ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ.Όποτε και εδώ κάνεις κατόπιν μελέτης την επιλογή σου.Μαγικές λύσεις και άλλα τέτοια δεν υπάρχουνε καλώς η κακώς.Προσωπικά στην μικρή κατηγορία είμαι υπέρ των ατμοσφαιρικών βενζινοκινητήρων και κάποιων συγκεκριμένων πετρελαιοκινητήρων ελέο αξιοπιστίας.