ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πως θα σωθούν τα μικρά αυτοκίνητα από την υψηλή κατανάλωση; Υγραέριο; Πετρέλαιο; Υβριδικό; Εσείς τι μικρό θα αγοράσετε για οικονομία;

(14/12/2011)

Δε μπορεί να έμεινε κανείς αδιάφορος στην απελευθέρωση του ντίζελ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα νέα σημαίνουν πως μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο με πραγματικά χαμηλό κόστος χρήσης, σε τέλη, που τσούζουν τώρα, και καύσιμο που τσούζει πάντα. Τα μικρά όμως; Σώζονται με το πετρέλαιο; Αν όχι, με τι σώζονται;

autotriti team

Το πρόβλημα με τα μικρά είναι η τιμή τους. Για καλό βέβαια, αφού είναι η πιο προσιτή κατηγορία που μπορεί και τα κάνει όλα, χωρίς σημαντικούς περιορισμούς σε χώρους αλλά και χωρίς να τινάζει τη μπάνκα στον αέρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η χαμηλή τους τιμή σημαίνει πως ακόμη και τα 1.000 ευρώ μπορεί να μεταφράζονται σε σημαντικό ποσοστό επιβάρυνσης. Και τα 1.000 ευρώ σήμερα είναι πιο πολλά από ποτέ. Είναι όμως το κόστος που περιμένει κανείς να πληρώσει για να σωθεί από την ακριβή βενζίνη. Τουλάχιστον αν κοιτάξει προς το υγραέριο, το χιλιάρικο είναι το ελάχιστον που θα ξοδέψει.

Αν τώρα πάει σε ντίζελ μικρό, το χιλιάρικο ακόμη είναι μάλλον λίγο. Οι διαφορά στην τιμή αγοράς είναι σημαντική όταν μιλάμε για 2.000 ευρώ σε αυτοκίνητα που με κινητήρες βενζίνης στοιχίζουν κάτι περισσότερο από δέκα χιλιάδες.

Και αξίζει; Αν τα βάλει κανείς κάτω, τα νούμερα είναι μικρά. Ένα Punto Evo για παράδειγμα με τον 77άρη κινητήρα βενζίνης και τον 75άρη κινητήρα πετρελαίου (1,4 και 1,3 λίτρα αντίστοιχα) έχει 1750 ευρώ διαφορά στην αγορά. Στην κατανάλωση μπορεί να απέχουν 1,5 λίτρα τα 100χλμ. όμως αν λάβει κανείς και τη διαφορά στην τιμή των καυσίμων, το όφελος κάθε χρόνο είναι σχεδόν 550 ευρώ, μαζί με τα χαμηλότερα τέλη του ντίζελ.

Θες δηλαδή τρία χρόνια και τρεις μήνες για να κάνεις την απόσβεση της διαφοράς τιμής και να αρχίσεις να απολαμβάνεις το χαμηλότερο κόστος χρήσης. Αξίζει τον κόπο;

Αξίζει. Αξίζει για δύο λόγους. Πρώτον αυτό που δεν έχει ληφθεί υπόψη στον παραπάνω υπολογισμό είναι ο παράγων «πραγματική χρήση». Τα νούμερα είναι δουλεμένα με βάση ότι ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Και όποιος έχει αυτοκίνητο ξέρει πως η πραγματική κατανάλωση από τη θεωρητική απέχει. Αυτό όμως ισχύει βασικά στη βενζίνη. Ο πετρελαιοκινητήρας έχει δείξει πως μπορεί και πετυχαίνει τα νούμερα που υπόσχεται ο κατασκευαστής και στην πράξη, με ελάχιστη προσπάθεια για ελαφρύ πόδι στο γκάζι.

Αυτό από μόνο του είναι συνήθως αρκετό για να μειώσει το χρόνο απόσεβεσης στα 2 χρόνια, όμως δε μπορεί να εμπεριστατωθεί έτσι απλά. Γι αυτό ίσως αξίζει περισσότερο το δεύτερο στοιχείο που δεν λήφθηκε εδώ υπόψη. Η καθημερινή χρήση.

Η καθημερινή εκταμίευση χρημάτων στο βενζινάδικο. ¶λλο είναι να βάζεις 20 ευρώ την εβδομάδα, και άλλο 20 ευρώ κάθε 11 ή δώδεκα μέρες. Το νοιώθεις. Όσο και να κρατήσει η απόσβεση νοιώθεις το όφελος του ντίζελ στην τσέπη σου κάθε μέρα.

Τι σκέφτεστε εσείς για να σωθείτε στα μικρά; Μικρό βενζίνης και μετατροπή σε υγραέριο; Συμφέρει το κόστος μετατροπής; Με τι διαβεβαιώσεις για τη διατήρηση της τιμής του καυσίμου χαμηλά; Αν ακριβύνει; Αν φορολογηθεί; Τα αξίζει τότε τα λεφτά η μετατροπή;

Το πετρέλαιο; Είναι πολύ ακριβότερο στο μοντέλο που θέλετε; Σας στερεί επιδόσεις; Μήπως σας προσθέτει παραπανίσιες που δε θέλετε; Και η απόσβεση; Τη σκέφτεστε ή σκέφτεστε την καθημερινή αφαίμαξη στο πρατήριο; Πως τα μετράτε τα χρήματά σας και τι θα κάνετε τελικά;
Smart
Honda