Όταν αγοράζετε ανταλλακτικά για το αυτοκίνητό σας, τι διαλέγετε; Γνήσια από την αντιπροσωπία, παρόμοια από αλλού, μεταχειρισμένα κοψοχρονιά ή μαϊμού και όποιον πάρει ο χάρος;
(28/12/2011)
Το θέμα της συντήρησης απασχολεί όλο και περισσότερο αφού πρόκειται για ένα κόστος σημαντικό αλλά και αναπόφευκτο. Με τον προϋπολογισμό να πιέζεται από κάθε πιθανή πλευρά, εσείς ενδίδετε σε «εναλλακτικά» ανταλλακτικά προκειμένου να μειώσετε το κόστος; Η προτιμάτε τη σίγουρη λύση κερδίζοντας σε βάθος χρόνου και αποφεύγοντας περιπέτειες;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το δεδομένο είναι το εξής. Οι αντιπροσωπίες θεωρούν απαραίτητη τη χρήση γνήσιων ανταλλακτικών ώστε να ισχύει η εγγύηση. Αυτό θα μπορούσε να μεταφραστεί με τη λογική ότι προσπαθώντας να αποφύγουν κάθε βλάβη και άρα κάθε επισκευή εντός εγγύησης, οι αντιπροσωπίες πιέζουν ώστε τα αυτοκίνητα που καλύπτουν να έχουν τα καλύτερα δυνατά ανταλλακτικά. Και αυτό από μόνο του είναι δυνατό επιχείρημα υπέρ των γνήσιων ανταλλακτικών.Η άλλη οπτική είναι πως βρίσκουν το διάστημα της εγγύησης ως δικαιολογία και πιέζουν ώστε να πουλάνε τα ανταλλακτικά που θέλουν στην τιμή που θέλουν. Αυτό όμως σαν επιχείρημα δε λέει τίποτε για την ποιότητα των γνήσιων ανταλλακτικών. Ακόμη και έτσι να είναι, οι αντιπροσωπίες δε θα ρίσκαραν να βάλουν χαμηλότερης ποιότητας ανταλλακτικά που θα δημιουργούσαν κίνδυνο βλάβης εντός εγγύησης.
Είναι λοιπόν ασφαλές να υποθέσει κανείς πως η καλύτερη ποιότητα ανταλλακτικών είναι αυτή που προσφέρουν τα γνήσια. Και μετά είναι η ελεύθερη αγορά που μπορεί να προσφέρει ανταλλακτικά ίδιας ποιότητας ή ακόμη και ίδιας μάρκας. Από κει και πέρα πρέπει ο καθένας να γνωρίζει τι ανταλλακτικό προσφέρει η αντιπροσωπία, τι μάρκα και ποιότητα είναι, πόσο έχει και μετά να δει αν συμφέρει να το πάρει απΆέξω. Δύσκολο αν και όχι αδύνατο. Και πρέπει πάντα στην τιμή να υπολογίζεται και η εγγύηση του ανταλλακτικού, που στα γνήσια είναι δύο χρόνια από την αγορά τους.
Πέραν αυτών των δύο πηγών ανταλλακτιών έρχονται οι «φτηνές» λύσεις. Από τη μία τα μεταχειρισμένα, που τελευταία έχουν δει μια ανάπτυξη. Πιθανώς σε παλιά αυτοκίνητα ένα μεταχειρισμένο ανταλλακτικό να αρκεί, αφού με μικρό κόστος κλείνει μια «τρύπα». Το αν δίνει λύση όπως ή απλά είναι μπάλωμα είναι άλλη υπόθεση. Αν χάλασε μία φορά, τι λέει πως ένα μεταχειρισμένο δε θα χαλάσει με τη σειρά του και κείνο;
Και τέλος έρχεται η απομίμηση. Η μαϊμού, που εκτός από το ότι μοιάζει με το ανταλλακτικό που αντικαθιστά, έχει λίγα κοινά σε θέμα ποιότητας, αντοχής και εγγύησης. Ίσως χειρότερα από τα μεταχειρισμένα, τα μαιμού κινδυνεύουν όχι απλά να χαλάσουν εκ νέου, αλλά να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα. Είναι όμως πολύ φτηνά.
Τι κάνετε λοιπόν; Πως διαλέγετε ανταλλακτικά; Παίζει ρόλο για εσάς αν το αυτοκίνητό σας είναι εντός ή εκτός εγγύησης; Αν είναι παλιό ή πολύ παλιό; Αλλάζετε από γνήσια σε άλλα όταν το αυτοκίνητο βγει εκτός εγγύησης;
Πόση σημασία έχει για εσάς η εγγύησης του ίδιου του ανταλλακτικού; Σκέφτεστε πως αν ξαναχαλάσει το ίδιο μέρος θα το αντικαταστήσετε εντός εγγύησης εκ νέου; Και η ποιότητα; Πως αξιολογείτε την ποιότητα των ανταλλακτικών; Είναι τα γνήσια τα καλύτερα; Τα προτιμάτε; Δεν τα προτιμάτε λόγω τιμής; Ή δεν τα εμπιστεύεστε;
Και τα άλλα; Θα βάζατε στο αυτοκίνητό σας μεταχειρισμένο ανταλλακτικό; Απομίμηση; Θα το κάνατε για λόγους κόστους αλλά σε βάθος χρόνου; Δεν το φοβάστε;
Αναλόγως για τι ανταλλακτικό μιλάμε. Αν πρόκειται για μηχανικά μέρη, εννοείται παίρνεις γνήσιο.Δεν παίζεις με την ασφάλειά σου. Αν πρόκειται για δευτερεύοντα πχ, φανάρια, διακόπτες κτλ, ή φτερά, προφυλακτήρες, κοκ, μπορείς κάλλιστα να πάρεις και απομιμήσεις.
Πέρα από τα σχόλια που διατυπώσαμε εδώ, θα ήθελα να διατυπώσω ένα παράπονο προς τις εταιρείες κατασκευής ανταλλακτικών. Όταν παλιώνει ένα αυτοκίνητο, που αρχίζει να ζητάει ανταλλακτικά, τότε αρχίζει και η έλλειψη τους. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονικό όριο, πέρα από το οποίο δεν είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν ανταλλακτικά. Όμως για όλους εμάς που μας αρέσουν τα παλιά αυτοκίνητα θα θέλαμε να βρίσκουμε ανταλλακτικά, για πολλά χρόνια, ίσως αν ήταν δυνατό για πάντα. Μια καλή ιδέα θα ήταν οι εταιρείες ανακύκλωσης, να αφαιρούν τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων, και να τα διαθέτουν στο εμπόριο.
-Με κάλυψε πλήρως ο seads.... ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σε ΟΛΟΥΣ, συντάκτες του autotriti & αναγνώστες!!
Πλέον τα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά δεν είναι κοψοχρονιά... Λόγω μειωμένου στοκ καινούριων όλοι αναγκάζονται να καταφεύγουν στη λύση των μεταχειρισμένων, των οποίων η αξία έχει πάρει την ανιούσα για τον παραπάνω λόγο!! Έτσι όπως γράφετε τον τίτλο όμως, είναι σαν να λέτε πως τα μεταχειρισμένα δεν είναι γνήσια!! Εγώ προσωπικά θα τα εμπιστευόμουν, διότι δεν είναι καιρός για καινούρια... Εκτός κι αν υπήρχε στη μέση μεικτή ασφάλιση, όπου θα μπορούσα να βάλω και καινούρια..
"stath... (5/4/2011, 00:59) Ξεκινώ με την επισήμανση ότι τα επώνυμα ανταλλακτικά των κατασκευαστών χρεώνονται εξωφρενικά ακριβά. Μας πουλάνε φθηνά τα αυτοκίνητα και μας τα παίρνουν χοντρά στα σέρβις. Πράγματι υπάρχουν τα γνήσια και τα ιμιτασιόν ανταλλακτικά. Και με τον όρο ιμιτασιόν εννοούμε τα κατώτερης ποιότητας ανταλλακτικά, αντίγραφα των γνήσιων. Όμως κάθε ανταλλακτικό, που δεν γράφει το όνομα της μάρκας του αυτοκινήτου, δεν σημαίνει ότι οπωσδήποτε είναι και ιμιτασιόν. Υπάρχουν και άλλα ανταλλακτικά, που είναι της ίδιας ποιότητας ή ακόμη και ανώτερης, από αυτά που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής του κάθε αυτοκινήτου και συνήθως είναι και φθηνότερα. Έτσι λοιπόν το να μην χρησιμοποιεί κανείς τα ανταλλακτικά του κατασκευαστή, δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι χρησιμοποιεί ιμιτασιόν. Π.χ. πολλά ανταλλακτικά, όπως τα τακάκια των φρένων ή άλλα αναλώσιμα, όπως φίλτρα, μπουζί κ.λ.π., υπάρχουν σε διάφορες ποιότητες. Αυτά που χρησιμοποιεί ο κατασκευαστής, τα ίδια ακριβώς, μπορεί να διατίθενται στο εμπόριο, απευθείας από την εταιρεία που τα φτιάχνει, σε χαμηλότερη τιμή. Π.χ. αν ένας κατασκευαστής αγοράζει τα τακάκια φρένων, ας πούμε, από τη Ferodo και τα διαθέτει από τα εξουσιοδοτημένα καταστήματα με το δικό του όνομα, αυτά είναι τα ίδια με εκείνα που πουλάει η Ferodo, με το δικό της όνομα, στο εμπόριο και μάλιστα φθηνότερα. Για να συνεχίσω με τα φρένα, υπάρχουν και άλλες πολλές εταιρείες ανταλλακτικών φρένων όπως π.χ. η EBC, η Galfer, και άλλες, που εκτός από τα απλά τακάκια και δίσκους, προσφέρουν και άλλα ανώτερης ποιότητας από αυτά του κατασκευαστή. Έτσι μπορούμε να βρούμε ανώτερης ποιότητας δίσκους και τακάκια με τα ίδια ή και λιγότερα χρήματα από αυτά του κατασκευαστή. Πέρα από τα παραπάνω, υπάρχουν περιπτώσεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και ιμιτασιόν ανταλλακτικά, ή μεταχειρισμένα γνήσια, όταν πρόκειται για ανταλλακτικά που δεν είναι ζωτικής σημασίας για το αυτοκίνητο, όπως π.χ. ανταλλακτικά φανοποιίας (φτερό, καπώ κ.λ.π.). Ιδιαίτερα π.χ. αν έχουμε παλιό αυτοκίνητο και χτυπήσουμε το φτερό, αν τοποθετήσουμε ένα μεταχειρισμένο, ή ιμιτασιόν, δε χάλασε ο κόσμος. Αυτό είναι πιο σημαντικό για όσους ζουν και κινούνται καθημερινά μέσα στην πόλη, που η συχνότητα των μικροτρακαρισμάτων είναι πολύ μεγάλη. Οπωσδήποτε δεν συμφωνώ να χρησιμοποιούμε ιμιτασιόν ανταλλακτικά σε ζωτικά όργανα, όπως τα φρένα, ή γενικά τα μηχανικά μέρη." ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σε ΟΛΟΥΣ, συντάκτες του autotriti & αναγνώστες!!
Ο,τι να ναι φυσικα, αρκει να κανει τη δουλεια του...
Το κόστος και η επάρκεια των ανταλλακτικών είναι ένα θέμα που δεν έχει τύχει της προσοχής κυβερνητικών οργανισμών και μηχανισμών ελέγχου του εμπορίου στην Ευρωπαική Ένωση και φυσικά στην Ελλάδα, αντίθετα με άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες (π.χ. τηλεφωνία). Το γιατί το υποψιάζεται κανείς, αλλά οι ενώσεις καταναλωτών γιατί αδρανούν! Ειδικά αυτό αφορά την δική μας χώρας που εισάγει τεχνολογικά προϊόντα (κι ακόμα χειρότερα με την κρίση). Θα έπρεπε να έχουν θεσμοθετηθεί μέτρα που προστατεύουν τον καταναλωτή αλλά και το περιβάλλον. Η "ανακύκλωση" είναι κοροϊδία, η λύση είναι η επισκευή και διατήρηση σε λειτουργία των αυτοκινήτων και διαφόρων τεχνολογικών συσκευών μας. Η επισκευή θα παράγει οικονομική αξία μέσα στη χώρα, θα προσφέρει εργασία στους τεχνίτες και θα συμβάλλει στην προαγωγή της τεχνολογικής εκπαίδευσης που αποτελεί προϋπόθεση για υγιή ανάπτυξη σήμερα. Το Υπουργείο Εμπορίου πρέπει να περάσει νόμο που να περιορίζει την τιμολόγηση των ανταλλακτικών μεγάλων συσκευών σε κάποιο λογικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα, αν αγοράσεις σαν ανταλλακτικά όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου δεν θα πρέπει το κόστος να ξεπερνά την συνολική του αξία του αυτοκινήτου σαν καινούργιο! Επίσης θα πρέπει να είναι υποχρεωμένοι να έχουν ανταλλακτικά για οτιδήποτε παρουσιάζει γρήγορη φθορά και να μην πρέπει να αλλάξεις ένα πολύ μεγαλύτερο εξάρτημα που το περιέχει. Παράδειγμα ένα λαστιχάκι/τσιμούχα που στεγανοποιεί στη οροφή την κεραία στα τελευταία Corolla hatchback. Δεν υπάρχει σαν ανταλλακτικό ανεξάρτητα από την κεραία των περίπου 100 Ευρώ!!!
Οι οικονομικές συγκυρίες για τους πολλούς είναι άστα βράστα,οπότε προέχει το να φας να ζήσεις βιολογικά από το να έχεις όχημα,η/υ/κινητό και να πεθαίνεις από την πείνα αλλά να σε λένε ΚΑΡΟΛΙΝΑ.¶νάλογα με την δυνατότητα του καθένα.3 είναι η ποιότητες των ανταλλακτικών ΠΑΝΤΩΣ ΕΙΔΟΥΣ του εργοστασίου,που είναι και το ΓΝΗΣΙΟΤΑΤΟ,της αντιπροσωπείας που είναι ναί μεν γνήσιο αλλά ΟΧΙ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ,τα μην γνήσια στα υπόλοιπα μαγαζιά.Έχουμε και μια νέα κατηγορία ανταλλακτικών των μη γνήσιων ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΠΑΡΕΙ ΧΑΜΠΑΡΙ,ΑΛΛΙΩΣ ΜΑΓΚΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ.Έτυχα σε έπισημο έμπορο του δικτύου να πουλάει 3ης κατηγορίας ανταλλακτικό για δεύτερο αντιπροσωπείας,βέβαια τώρα δεν ανήκει στο επίσημο δίκτυο,αλλά είναι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ,ΚΑΝΕΙ ΤΖΙΡΟ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΔΗΛΑΔΗ. Τα ανταλλάκτικα του εργοστασίου κατά την κατασκευή του οχήματος μας είναι τα ΓΝΗΣΙΟΤΑΤΑ καθότι τίθεται θέμα χρόνου σε συνάρτηση με το κόστος παραγωγής.Π.χ.το μπαρμπριζ πρέπει να μπει σε 5 λεπτά δεν γίνεται να μπει σε 6 γιατί είναι κόστος και καθυστέρηση στην παραγωγικλη διαδικασία.Η αντιπροσωπεία ναι μεν έχει καλής ποιότητος ανταλλακτικά γιαύτο και δίνει εγγύηση,αλλά δεν είναι σε ποιότητα ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.Τώρα πάμε και στα 3ης διαλογής σε μη τύπου ιαπωνέζικα,κορεάτικα οχήματα είναι ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΠΑΙΡΝΕΙΣ,δεν κάνεις επιλογή του καλού και θα αντέξει,παίζεις με την αντοχή των υλικών κατασκευής στο κάθε ένα ανταλλακτικό. Σίγουρα καλύτερα γνήσιο και μεταχειρισμένο,όχι τελειωμένο,παρά καινούργιο και 3ης διαλογής.Και εδώ ελέο οικονομικών και άλλων κάνουμε την επιλογή μας.Όσον αφορά ανταλλάκτικα ΔΗΘΕΝ ΓΝΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ΣΕ ΦΤΗΝΕΣ ΤΙΜΕΣ χρειάζονται προσοχή μεγάλη,άλλα είναι λίγο καλά,άλλο λίγο κακά,σε γενικές γραμμές δεν είναι καλής ποιότητας τα ανταλλάκτικά αυτά.