
Έχει σημασία η εθνικότητα του κατασκευαστή ή, η χώρα κατασκευής του μοντέλου;
(9/4/2012)
Τι εθνικότητας είναι το αυτοκίνητό σας; Πιθανότατα η απάντηση να μην είναι τόσο απλή. Γιατί πέρα από το με ποια χώρα ταυτίζετε τον κατασκευαστή, η χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου σχεδόν σίγουρα διαφέρει από αυτή.
autotriti team
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η Ford όμως από νωρίς βγήκε από την Αμερική δημιουργώντας κέντρα σχεδίασης και εξέλιξης σε δύο ευρωπαικές χώρες με μεγάλη παράδοση στο αυτοκίνητο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Γερμανία. Αν ρωτήσεις σήμερα την εντύπωση για τα μοντέλα της Ford οι περισσότεροι θα τα «βαφτίσουν» γερμανικά. Και όχι άδικα, αφού μάθαμε πως τα μοντέλα που απευθύνονται σε εμάς έχουν δημιουργηθεί στη Γερμανία. Μάλλον, γιατί πλέον τα πράγματα μπλέκουν αρκετά, με διάφορα υποσυστήματα πλέον να είναι προιόντα άλλων τομέων σε άλλες χώρες.Και φυσικά δεν είναι μόνο η Ford. Φέτος η Hyundai έγινε μέλλος του ευρωπαϊκού συνδέσμου κατασκευαστών, του ACEA. Μαζί με την Κia, δύο νοτιοκορεάτες κατασκευαστές πλέον είναι δεδομένα ευρωπαίοι. Και πώς να μην είναι όταν σχεδιάζουν, εξελίσσουν και παράγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Ποια η εθνικότητα λοιπόν; Ειδικά όταν στην Ευρώπη τα κέντρα σχεδίασης και εξέλιξης και τα εργοστάσια παραγωγής είναι σκορπισμένα σε τέσσερις χώρες.
Και αυτά είναι μόνο δύο παραδείγματα. Περιπτώσεις όπως του Beetle της VW που παράγεται στο Μεξικό, ή της ML-Class της Mercedes που έρχεται “made in USA” δείχνουν τη διάσταση της παγκοσμιοποίησης που έχει λάβει η παραγωγή αυτοκινήτου σήμερα.
Μπορείτε λοιπόν εσείς και διαλέγετε ακόμη με κριτήριο την εθνικότητα του κατασκευαστή;
Υπάρχει εδώ μία τροποποίηση. Πλέον αν μία εθνικότητα ταιριάζει σε κάποιον κατασκευαστή είναι αυτή της μεγαλύτερης αγοράς στην οποία απευθύνεται. Στην Ευρώπη η μεγαλύτερη αγορά είναι η γερμανική και γι αυτό βλέπουμε όλο και περισσότερα μοντέλα να έχουν μια «γερμανική» ας πούμε «χροιά» στη σχεδίαση και την ποιότητα. Θετική εξέλιξη για το δεύτερο, όχι όμως και τόσο για το πρώτο. Αν η BMW έφτιαχνε αυτοκίνητα για να αρέσουν στους ιταλούς, ίσως να απολαμβάναμε και εμείς κάτι πιο χαριτωμένο σχεδιαστικά.
Με αυτή τη ματιά λοιπόν ξεχωρίζουν όσοι κατασκευαστές τυχαίνει να επιδιώκουν πωλήσεις στις τοπικές τους αγορές. Οι Γάλλοι για παράδειγμα έχουν πρώτη προτεραιότητα τη Γαλλία και μετά τις άλλες χώρες. Το ίδιο και οι Ιταλοί. Και αυτό φαίνεται στο ότι διαφέρουν και παραμένουν πιστοί σε αρχές που ακολουθούν οι δύο αυτές αγορές. ¶λλη σχεδίαση, άλλη φιλοσοφία στον τρόπο οδήγησης.
Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, υπάρχει ακόμη μια διαφοροποίηση ανάμεσα στις μάρκες που έχει να κάνει με «εθνικές» σχολές. Βρίσκετε όμως εσείς τον εαυτό σας να ακολουθεί τη μία ή την άλλη «εθνική» σχολή στο αυτοκίνητο;
Και στο θέμα της κατασκευής; Κοιτάτε τι εθνικότητας είναι τα χέρια που έφτιαξαν το μοντέλο που αγοράσατε; Φτιάχνουν οι Ισπανοί καλύτερα αυτοκίνητα από τους Βέλγους; Έχετε άποψη για τέτοια ζητήματα; Ή μήπως για το ποιος παίρνει τα λεφτά που πληρώνετε; Αυτό; Σας απασχολεί περισσότερο;
Τι λέτε λοιπόν; Υπάρχει σήμερα εθνικότητα στους κατασκευαστές; Έχει σημασία; Και αν ναι, έχει περισσότερη σημασία από τη χώρα κατασκευής του μοντέλου που τελικά διαλέγετε;
Ο πατέρας μου έχει φανοποιείο αυτοκινήτων και έτυχε πριν κάμποσους μήνες να βρίσκονται προς επισκευή 2 αυτοκίνητα παρόμοιου τύπου. Ενα Suzuki Swift Sport 1.6 κατασκευασμένο στην Ουγγαρία, με την κεραία μπροστά και την μαύρη σφραγίδα στα τζάμια, μαύρη οθόνη trip computer με κόκκινα γράμματα και ασημί εσωτερικά φιλέτα στις πόρτες, και ένα Suzuki Swift 1.3 5πορτο Ιαπωνικής κατασκευής, με την κεραία πίσω και την λευκή σφραγίδα στα τζάμια, κίτρινη οθόνη trip computer και μαύρα εσωτερικά φιλέτα στις πόρτες. Τα στοιχεία στις παρενθέσεις είναι αυτά που προδίδουν τις διαφορές των αυτοκινήτων, και συνεπώς... το εργοστάσιο κατασκευής τους.. Δοκίμασα να μπω και στα δύο μοντέλα από 3 λεπτά περίπου και να κάνω ένα σχετικό review το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση δίνει απάντηση στο ερώτημα του περιοδικού. Και η απάντηση είναι θετική... Καμία σχέση η συναρμολόγηση του εσωτερικού, π.χ. η τριάδα διακοπτών που βρίσκεται αριστερά από τον οδηγό, στο Γιαπωνέζικο ήταν καλοβαλμένη και μου έδινε την εντύπωση της στιβαρότητας κατασκευής, ενώ στο Ουγγρικό Sport κουνιόταν και ήταν σαν έτοιμη να φύγει. Βρήκα και άλλα θεματάκια αλλά μάλλον θα γίνω κουραστικός αν γράψω περισσότερα... Το ουσιαστικότερο θέμα είναι πως έχουν βγει πάμπολλες ανακλήσεις για τα Magyar Ουγγρικά Swift, ενώ για το ιαπωνικό μοντέλο απολύτως καμία.. Προσωπικά έχω ζαχαρώσει ένα Swift ως το πρώτο μου αυτοκίνητο, ως γιος ευχαριστημένου ιδιοκτήτη Suzuki Baleno 1.3 με μόνα προβλήματα έναν μπιλιοφόρο και ένα μικρό κλώτσημα στην 4η του σασμάν. Οπότε καταλαβαίνω τι θα πει ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ιαπωνική αξιοπιστία. Είμαι μόλις 16 και σε 2 χρόνια θεωρώ πως θα έχουν πέσει κάπως και οι τιμές των μεταχειρισμένων. Όμως το πρώτο πράγμα που θα κοιτάξω σε κάθε Swift θα είναι... η θέση της κεραίας.. Εμπρός στα Ουγγρικά, πίσω στα Ιαπωνικά. Υπ όψην, μόνο 5πορτα Swift 1.3 έρχονταν από Ιαπωνία...
Και τα δυο, με πιο σημαντικό τη χώρα κατασκευής. Εκείνο το VW fox... το Βραζιλιάνικο ή κατι τέτοιο, ποσοι κακομοιροι την πατησαν! Η πρώτη γενια Mercedes ΜL με φινιρισμα μικρομεσαίας κατηγορίας! Και μη ξεχνάμε οτι η Toyota τα τελευταία χρόνια έχει χασει το θρόνο της κορυφαίας κατασκευάστριας εταιρείας. Ο ίδιος ο προεδρος ζήτησε συγνώμη. Μήπως πολλα απο τα "προβληματικά" Toyota δεν ειναι "made in Japan" αλλά Τουρκίας, Μεξικό ή οτι άλλο?
εχει σημασια η χωρα οπου φτιαχνεται το μοντελο.αλλος ο ποιοτικος ελεγχος της ιαπωνιας...αλλος της τουρκιας....ο νοων νοειτω!
Ακόμα και τα αυτοκίνητα, που "φτιάχνονται" σε ένα εργοστάσιο/χώρα, περιέχουν δεκάδες επί μέρους τμήματα που έχουν φτιαχτεί ήδη σε άλλα εργοστάσια/χώρες, από σημαντικά και σύνθετα όπως ολόκληρα κιβώτια ταχυτήτων μέχρι απλούστερα όπως το σύστημα λειτουργίας των ηλεκτρονικών παραθύρων. Συνεπώς, ακόμα και τα μοντέλα που φτιάχνονται στην αρχική χώρα κατασκευής, στην πραγματικότητα είναι εξίσου πολυεθνικά. Οι εταιρείες αυτές λειτουργούν πια ανεξάρτητα από τα κράτη καταγωγής τους και συνεπώς εμπιστεύεσαι ή όχι την κάθε εταιρεία χωριστά και όχι τη χώρα καταγωγής, που πλέον δεν έχει καμία σχέση με την ίδια την παραγωγή του αυτοκινήτου σου. Αγοράζεις και πληρώνεις το σηματάκι, που δεν κουβαλάει καμία εθνικότητα πλέον. Από εκεί και πέρα όποιος θέλει μπορεί να κοιτάζει π.χ. αν η ΤΟΥΟΤΑ έχει εργοστάσιο στην Τουρκία αλλά η παγκοσμιοποίηση των συμφερόντων αυτών στην πραγματικότητα αναιρεί αυτό το σκεπτικό. Ας μην παραβλέπουμε ότι και εδώ θα έρθει η ΤΟΥΟΤΑ όταν φτάσουμε να έχουμε μισθούς Τουρκίας αλλά αυτό δεν θα είναι απαραίτητα καλό για την Ελλάδα και τους Έλληνες... Σίγουρα θα είναι καλό για την ΤΟΥΟΤΑ... Όποιος το θεωρεί καλό και για τον ίδιο ας απέχει από την ΤΟΥΟΤΑ που ...ευνοεί τους Τούρκους! Στην πράξη όλες αυτές οι εταιρείες είναι σημαντικότατοι εκπρόσωποι του Κεφαλαίου και εδώ και χρόνια πλουτίζουν σε βάρος μας χωρίς να τους νοιάζουν ούτε εθνότητες ούτε ιδεολογίες. Όσο λιγότερα δίνουμε σε αυτούς τόσο καλύτερα, άσχετα αν βλέπουμε δίπλα τους κάποιες σημαίες ή όχι.
Ειναι γνωστο οτι εδω και πολλα χρονια οι εταιριες δεν εχουν ποια εθνικη ταυτοτητα οταν μπενουν σε ομιλους και φοραει ο ενας το κινητηρα,το πατωμα (και οχι μονο!) του αλλου!!Οποτε τι διαφορα εχει για μενα να παρω το Citroen μου (συγκεκριμενα ειμαι κατοχος του DS3 156Hp) κατασκευασμενο στη Γαλλια με γερμανικο κινητηρα(ΒΜW) απο το να το παρω κατασκευασμενο στη Γερμανια ή σε οποιαδηποτε αλλη χωρα??Θεωρω οτι απο τη στιγμη που μια εταιρια αγοραζει τη ψυχη του αυτοκινητου της,που ειναι ο κινητηρας,απο μια αλλη εταιρια χανει και τη ταυτοτητα της.Τωρα το που θα το φτιαξει νομιζω οτι ειναι για τα ματια του κοσμου και σιγουρα για τις τσεπες της εταιριας!!
Οποια και αν ειναι η χωρα κατασκευησ τον μοντελων σιγουρα θα συναρμολογουντε με τα πρωτυπα και την ποιοτικη εναρμονυση του κατασκευαστη τουσ.Αρα πιστευω οτι το που κατασκευαστηκαι το αυτοκινητο μασ δεν εχει και τοσο μεγαλη σημασια οσο εχει το ποσο προηγμενο τεχνολογικα ειναι το εργοστασιο που τα συναρμολογη. Εξαλου διαβαστε τη χωρα προελευσησ του ακριβοπληρωμενου σασ λαπτοτ,κινητου και πολλων αλλων αντικειμενων του νοικοκυριου σασ και θα καταλαβεται.Δυστηχωσ για μερικουσ μπορει το κινητο με το αυτοκινητο τουσ να τα χωριζουν χιλιαδεσ ευρω ομωσ για τησ εταιρειεσ κατασκευησ ειναι ακριβωσ το ιδιο, ενα εμπορικο προιον με οτι συνεπαγεται αυτο σε θεματα οικονομιασ φορων κτλ.
Η εθνικότητα του κατασκευαστή, σίγουρα παίζει ρόλο, καθώς αντιπροσωπεύει (όπως λέτε και στο άρθρο σας), μια συγκεκριμένη φιλοσοφία που επιλέγει ο καθένας μας, σύμφωνα με τα γούστα και τις ανάγκες του. Τώρα πάλι η χώρα κατασκευής, δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία για μένα. Σίγουρα υπάρχει η θεωρία ότι ένας καλοπληρωμένος και χορτάτος Γερμανός-Γάλλος-Ιάπωνας κτλ, εργάτης, έχει μεγαλύτερη τεχνογνωσία και θα δουλεύει με μεγαλύτερο κέφι και μεράκι από έναν πεινασμένο Κινέζο-Φιλιππινέζο κοκ, αλλά αυτό δεν είναι κανόνας από την μία και από την άλλη οι προδιαγραφές είναι προδιαγραφές. ¶λλωστε συνήθως οι διευθυντές, οι υπεύθυνοι παραγωγής κτλ, ανεξάρτητα με το που βρίσκεται το εργοστάσιο, προέρχονται από την χώρα εθνικότητας του κατασκευαστή, ώστε να σιγουρέψουν ότι το προϊόν θα ανταποκρίνεται στα στάνταρ που έχει θέσει ή εταιρία. Επομένως αν ένα μοντέλο ταιριάζει στην φιλοσοφία μας, κατά την ταπεινή γνώμη μου, δεν πρέπει να μας απασχολεί και τόσο η χώρα κατασκευής του.
Στις μέρες μας.αλλά και καιρό ισχύει το ρητό ένα χαρμάνι γίναμε ούλοι.Ναί μετράει ποιός εργαζόμενος κάνει μία εργασία,από τον εργάτη μέχρι τον επιθεωρητή,άλλα,άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας,και ας ομιλούνε όλοι περί ποιοτικού ελέγχου,επειδή ο ελεγκτής προέρχεται από την χώρα που έχει την έδρα της.Όποιοι έχουνε εργαστεί σε τέτοια εργοστάσια,καταλαβαίνουνε πολύ καλά τι λέω. Οι περισσότεροι κατασκευαστές και όχι μόνο για οχήματα θέλουνε να βγάλουνε την παραγωγή σε ποιό φθηνές χώρες μισθολογικές,για το κέρδος,αλλά για τα πάντα η φύση προνόησε να υπάρχουνε δικλείδες ασφαλείας και όρια.Αν δούμε τις ίδιες εταιρείες πριν 30+χρόνια που είχανε την παραγωγή στην χώρα που είχανε την έδρα τους,με τώρα που η παραγωγή τους έχει πάει σε φθηνές χώρες,η ποιότητα,η αξιοπιστία,η κλασσικότητα έχει χαθεί απτά σε μεγάλο βαθμό.Δεν γίνεται τον βοσκό να τον κάνεις βιομηχανικό εργάτη δίχως κανένα υπόβαθρο και ας λένε οι ματαιόδοξοι ότι θέλουνε.Δεν γίνεται το 5χρονο παιδάκι να πεθαίνει στον όνομα της ποιότητας.Όταν το καταλάβουνε οι περισσότεροι τότε θα έχουμε καλύτερα προιόντα και ευχαριστημένους ανθρώπους.Εώς τότε να σκεφτόμαστε ότι δεν είμαστε μόνον εμείς οι έχοντες άνθρωποι και οι φτωχοί αποπαίδια.