ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Έχει σημασία η εθνικότητα του κατασκευαστή ή, η χώρα κατασκευής του μοντέλου;

Έχει σημασία η εθνικότητα του κατασκευαστή ή, η χώρα κατασκευής του μοντέλου;

(9/4/2012)

Τι εθνικότητας είναι το αυτοκίνητό σας; Πιθανότατα η απάντηση να μην είναι τόσο απλή. Γιατί πέρα από το με ποια χώρα ταυτίζετε τον κατασκευαστή, η χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου σχεδόν σίγουρα διαφέρει από αυτή.

autotriti team

Ερώτηση κουίζ: Όταν ακούτε τη μάρκα Ford, τι εθνικότητα της δίνετε; Και ξεκινάμε με τη Ford γιατί είναι η πρώτη πραγματικά παγκόσμια μάρκα. Όχι μόνο γιατί πουλάει αυτοκίνητα σε όλες τις χώρες του κόσμου, αλλά γιατί πολύ νωρίτερα από κάθε άλλη μάρκα είχε κέντρα σχεδίασης και εργοστάσια παντού. Η Ford είναι αμερικανική μάρκα, με πλούσια ιστορία και τον τίτλο του πρώτου κατασκευαστή ευρείας παραγωγής. Η Ford έφερε την επανάσταση στο αυτοκίνητο και το μετέτρεψε από παιχνίδι των πλουσίων στο μέσο όλων μας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η Ford όμως από νωρίς βγήκε από την Αμερική δημιουργώντας κέντρα σχεδίασης και εξέλιξης σε δύο ευρωπαικές χώρες με μεγάλη παράδοση στο αυτοκίνητο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Γερμανία. Αν ρωτήσεις σήμερα την εντύπωση για τα μοντέλα της Ford οι περισσότεροι θα τα «βαφτίσουν» γερμανικά. Και όχι άδικα, αφού μάθαμε πως τα μοντέλα που απευθύνονται σε εμάς έχουν δημιουργηθεί στη Γερμανία. Μάλλον, γιατί πλέον τα πράγματα μπλέκουν αρκετά, με διάφορα υποσυστήματα πλέον να είναι προιόντα άλλων τομέων σε άλλες χώρες.

Και φυσικά δεν είναι μόνο η Ford. Φέτος η Hyundai έγινε μέλλος του ευρωπαϊκού συνδέσμου κατασκευαστών, του ACEA. Μαζί με την Κia, δύο νοτιοκορεάτες κατασκευαστές πλέον είναι δεδομένα ευρωπαίοι. Και πώς να μην είναι όταν σχεδιάζουν, εξελίσσουν και παράγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Ποια η εθνικότητα λοιπόν; Ειδικά όταν στην Ευρώπη τα κέντρα σχεδίασης και εξέλιξης και τα εργοστάσια παραγωγής είναι σκορπισμένα σε τέσσερις χώρες.

Και αυτά είναι μόνο δύο παραδείγματα. Περιπτώσεις όπως του Beetle της VW που παράγεται στο Μεξικό, ή της ML-Class της Mercedes που έρχεται “made in USA” δείχνουν τη διάσταση της παγκοσμιοποίησης που έχει λάβει η παραγωγή αυτοκινήτου σήμερα.

Μπορείτε λοιπόν εσείς και διαλέγετε ακόμη με κριτήριο την εθνικότητα του κατασκευαστή;

Υπάρχει εδώ μία τροποποίηση. Πλέον αν μία εθνικότητα ταιριάζει σε κάποιον κατασκευαστή είναι αυτή της μεγαλύτερης αγοράς στην οποία απευθύνεται. Στην Ευρώπη η μεγαλύτερη αγορά είναι η γερμανική και γι αυτό βλέπουμε όλο και περισσότερα μοντέλα να έχουν μια «γερμανική» ας πούμε «χροιά» στη σχεδίαση και την ποιότητα. Θετική εξέλιξη για το δεύτερο, όχι όμως και τόσο για το πρώτο. Αν η BMW έφτιαχνε αυτοκίνητα για να αρέσουν στους ιταλούς, ίσως να απολαμβάναμε και εμείς κάτι πιο χαριτωμένο σχεδιαστικά.

Με αυτή τη ματιά λοιπόν ξεχωρίζουν όσοι κατασκευαστές τυχαίνει να επιδιώκουν πωλήσεις στις τοπικές τους αγορές. Οι Γάλλοι για παράδειγμα έχουν πρώτη προτεραιότητα τη Γαλλία και μετά τις άλλες χώρες. Το ίδιο και οι Ιταλοί. Και αυτό φαίνεται στο ότι διαφέρουν και παραμένουν πιστοί σε αρχές που ακολουθούν οι δύο αυτές αγορές. ¶λλη σχεδίαση, άλλη φιλοσοφία στον τρόπο οδήγησης.

Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, υπάρχει ακόμη μια διαφοροποίηση ανάμεσα στις μάρκες που έχει να κάνει με «εθνικές» σχολές. Βρίσκετε όμως εσείς τον εαυτό σας να ακολουθεί τη μία ή την άλλη «εθνική» σχολή στο αυτοκίνητο;

Και στο θέμα της κατασκευής; Κοιτάτε τι εθνικότητας είναι τα χέρια που έφτιαξαν το μοντέλο που αγοράσατε; Φτιάχνουν οι Ισπανοί καλύτερα αυτοκίνητα από τους Βέλγους; Έχετε άποψη για τέτοια ζητήματα; Ή μήπως για το ποιος παίρνει τα λεφτά που πληρώνετε; Αυτό; Σας απασχολεί περισσότερο;

Τι λέτε λοιπόν; Υπάρχει σήμερα εθνικότητα στους κατασκευαστές; Έχει σημασία; Και αν ναι, έχει περισσότερη σημασία από τη χώρα κατασκευής του μοντέλου που τελικά διαλέγετε;
Mercedes
fiat doblo