ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το ντίζελ καλπάζει με μερίδιο αγοράς πάνω από 25%. Τα υπόλοιπα 3/4 της αγοράς γιατί δεν το διάλεξαν;

Το ντίζελ καλπάζει με μερίδιο αγοράς πάνω από 25%. Τα υπόλοιπα 3/4 της αγοράς γιατί δεν το διάλεξαν;

(11/5/2012)

Το ντίζελ πείθει, όχι όμως όλους. Μπορεί μέσα σε λίγους μόλις μήνες να πήρε ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς, όμως η πλειοψηφία δεν το προτίμησε. Γιατί; Εσείς τι λόγους βρίσκετε για να μην πάρετε ντίζελ;

autotriti team

Τα θετικά του ντίζελ τα εξαντλήσαμε στο Autotriti και φαίνεται πως ένα μεγάλο μέρος της αγοράς, με την κατάλληλη ενημέρωση έκανε επιλογή χωρίς να διστάσει απέναντι στο νεόφερτο ή το καινούργιο. Όμως φαίνεται πως οι περισσότεροι που αγόρασαν αυτοκίνητο φέτος, πάλι το πήραν με κινητήρα βενζίνης. Γιατί;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Υπάρχουν φυσικά μοντέλα όπως το Opel Corsa που οι εκδόσεις ντίζελ έφτασαν και το 60% των πωλήσεων στο πρώτο τετράμηνο. Και είναι φυσικό αφού πρόκειται για αυτοκίνητα που έχουν ως κριτήριο αγοράς την ευκολία, την οικονομία και το συνολικό χαμηλό κόστος (τιμή αγοράς και τέλη).

Για να δούμε όμως κάποιους λόγους που οι περισσότεροι δεν ενέδωσαν. Σίγουρα υπάρχει μια κατηγορία αυτοκινήτων που ακόμη στην Ελλάδα δε μπορούμε να την ταιριάξουμε με τα προσόντα του ντίζελ. Τα κουπέ, τα κάμπριο και γενικά οτιδήποτε έχει μία σπορ χροιά, χρειάζεται αρκετή ωρίμανση για να αγοραστεί ντίζελ. Σε άλλες χώρες θα δεις και τα Audi TT, και τα VW Sciroco, αλλά και τις κουπέ εκδόσεις της BMW και της Mercedes σε εκδόσεις ντίζελ. Ίσως και πιο συχνά από βενζίνη. Εδώ όμως αφαιρούνται προς το παρόν.

Μετά πάμε σε μοντέλα που ακόμη δεν έρχονται με ντίζελ κινητήρες στην Ελλάδα. Κυρίως μοντέλα ασιατών κατασκευαστών, είτε γιατί το απότομο άνοιγμα της Ελληνικής αγοράς στο ντίζελ δεν έδωσε στους εισαγωγείς χρόνο για δέσμευση από το εργοστάσιο τέτοιων εκδόσεων, είτε γιατί οι κινητήρες ντίζελ της στιγμής δεν ταιριάζουν με το ελληνικό φορολογικό κλίμα. Κλασσικό παράδειγμα το Honda Civic το οποίο ενώ απολαμβάνει εκπληκτικές πωλήσεις με τον 2.2 ντίζελ κινητήρα του στο εξωτερικό, στην Ελλάδα θα περιμένουμε το νέο διαμάντι της Honda στα 1,6 λίτρα για να κάνει καριέρα με πετρελαιοκινητήρα.

Κατόπιν είναι το θέμα της τιμής. Μπορεί η οικονομία στη χρήση από χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη να είναι θεμιτή, όμως η διαφορά τιμής σε σχέση με μία έκδοση βενζίνης να μην επιτρέπει το άνοιγμα προς τα πάνω, παρά την υπόσχεση της απόσβεσης σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ειδικά σε μικρά μοντέλα και όπου η διαφορά ξεπερνά ένα όριο, οι εκδόσεις βενζίνης, ειδικά τώρα που έχουν μειωμένη κατανάλωση, υπερτερούν. Και εδώ είναι και το μεγαλύτερο ποσοστό όσων «επιμένουν» βενζίνη, αφού σε αυτά τα αυτοκίνητα περιλαμβάνονται πολλά μικρά και μικρομεσαία, αλλά και όλα σχεδόν τα μίνι μοντέλα.

Φυσικά υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς που δίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα στις επιδόσεις. Αλήθεια είναι πως τώρα που έγινε η θάλασσα γιαούρτι και τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν ένα κουτάλι σε χαμηλή τιμή για να γευθεί κανείς 150 και πλέον ίππους, το δέλεαρ για μία γρήγορη έκδοση είναι μεγάλο. Αν ειδικά συνδυάζεται με χαμηλότερη τιμή, ή ακόμη και με το υγραέριο, σίγουρα υπάρχει μια σημαντική μερίδα οδηγών που θα τα προτιμήσει.

Τέλος υπάρχουν και αυτοί που απλά δεν έχουν πεισθεί για τα καλά της πετρελαιοκίνησης. Αυτοί που συγκρίνουν καταναλώσεις με βάση πίνακες και δε βρίσκουν σημαντική διαφορά, μέχρι να δουν πως στην πράξη το ντίζελ ακολουθεί αυτό που λέει ο πίνακας, ενώ η βενζίνη όχι. Υπάρχουν επίσης ακόμη κλισέ που θεωρούν τα ντίζελ βρόμικα, αργά, ρυπογόνα, ακριβά στο σέρβις και θορυβώδη, τα ταυτίζουν με ταξί περασμένων δεκαετιών και μεταπολεμικά φορτηγά.

Εσείς όμως σε ποια κατηγορία ανήκετε; Σε αυτούς που αγόρασαν ή θα προτιμούσαν ντίζελ ή σε αυτούς που αγόρασαν ή θα προτιμούσαν βενζίνη; Αν λέτε ναι στη βενζίνη, τότε γιατί; Ποια περίπτωση από της παραπάνω σας καλύπτει; Είναι το είδος αυτοκινήτου; Το κόστος αγοράς; Ή έλλειψη έκδοσης στο μοντέλο που σας ενδιαφέρει; Ή το «γκάζι» που δε θέλετε να σας λείψει; Τι λέτε;
Mercedes
poliseis