ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μπορεί το αυτοκόλλητο για τα ελαστικά να μειώσει την κατανάλωση, στην ελληνική πραγματικότητα;

(17/7/2012)

Ένα αυτοκόλλητο θα συνοδεύει όλα τα ελαστικά αυτοκινήτου από 1η Νοεμβρίου, που θα αξιολογεί το ελαστικό σε τρεις τομείς: κατανάλωση, φρενάρισμα στο βρεγμένο και θόρυβο. Μπορεί αυτό να βοηθήσει στη σωστή επιλογή ή απλά δεν έχει σχέση με την Ελλάδα;

autotriti team

Τι ξέρετε για την κατανάλωση και τα ελαστικά; Όταν έχουν λάθος πίεση το αυτοκίνητο καίει παραπάνω. Αυτό, σίγουρα, αλλά το ότι τα λάστιχα υψηλών επιδόσεων «καίνε» συνήθως και περισσότερο, το ξέρατε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Δεν πέφτει κανείς από τα σύννεφα στο χώρο του αυτοκινήτου αν μάθει ότι υψηλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση δεν πάνε ποτέ παρέα. Το ίδιο ισχύει και για τα ελαστικά. Αν λοιπόν φροντίσατε στην πρόσφατη αλλαγή να βάλετε τα «καλύτερα», ή μάλλον αυτά που είναι σχεδιασμένα για την τελευταία Porsche 911 Turbo, μήπως η κατανάλωση δεν είναι η πρώτη προτεραιότητα;

Το αυτοκόλλητο λοιπόν θα σας λέει πόσο καύσιμο θα σας σώσει το λάστιχο.  Η διαφορά ανάμεσα στην πρώτη κατάταξη και στην έβδομη, όπως τη διαμορφώνει το αυτοκόλλητο, είναι τέτοια που καλύπτει περίπου 7,5% απόσταση στην κατανάλωση. Σε ελεύθερη μετάφραση, αν βγάλεις από μια οικονομική BMW 320d τα λάστιχα χαμηλής τριβής και της περάσεις ένα σετ σούπερ-σπορ, την έχεις μετατρέψει, από πλευράς κατανάλωσης, σε μία βενζινοκίνητη 320i.

Εδώ βέβαια έρχεται ο παράγων της ελληνικής ιδιαιτερότητας. Γιατί δρόμους σαν τους ελληνικούς, με χαριτωμένους χαρακτηρισμούς όπως «σαπούνι», «καθρέφτης», «γυαλί» και άλλα, δεν έχουν πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οπότε ίσως η ένδειξη για το φρενάρισμα στο βρεγμένο δεν καλύπτει τη δική μας περίπτωση, ενώ η απώλεια δυναμικής συμπεριφοράς για χάρη της κατανάλωσης και του θορύβου, στην Ελλάδα, μπορεί να μην έχει τόσο «ανώδυνα» αποτελέσματα. Είναι μια σκέψη που θα κάνουν πολλοί.

Από τη μία λοιπόν η χαμηλή κατανάλωση, από την άλλη η αβεβαιότητα της ελληνικής ασφάλτου, αφήνει το θόρυβο, παρότι καθορίζει την ποιότητα ζωής μας, σε τρίτη μοίρα. Παρόλα αυτά η Ε.Ε. κάνει προσπάθεια να τον μειώσει αφού αποτελεί το κύριο συστατικό στην ηχορύπανση των πόλεων με πολλές τραγικές επιπτώσεις στην υγεία, σωματική και ψυχική.  Με την πολυπλοκότητα όμως που προτάσσει η ελληνική πραγματικότητα στην επιλογή ελαστικού, ο θόρυβος δυστυχώς από πολλούς θα περάσει στα ψιλά.

Πιθανώς το ίδιο και η κατανάλωση και μαζί και το αυτοκόλλητο στο σύνολό του, αφού μεγάλη μερίδα της ελληνικής αγοράς θα παραμείνει σε αυτά που ξέρει. Εσείς όμως; Βλέπετε κάποια χρησιμότητα στο αυτοκόλλητο; Θεωρείτε πως θα αποτελέσει εργαλείο για την επιλογή του σωστού ελαστικού για το αυτοκίνητό σας; Πιστεύετε πως οι τρεις κατηγορίες κατάταξης αρκούν για να διαλέξετε;

Ή θα το απορρίψετε λόγω των ελληνικών ιδιαιτεροτήτων που για ακόμη μία φορά θα μας θέσουν εκτός της υπόλοιπης ευρωπαϊκής πραγματικότητας;  Και πως θα διαλέγετε λάστιχα χωρίς αυτό; Πόσο θα μετρήσετε την κατανάλωση και το θόρυβο έναντι της δυναμικής συμπεριφοράς; Τι προτεραιότητες έχετε και τελικά με τι δεδομένα αποφασίζετε;

Smart
Honda