ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
H σειρά DS της Citroen σίγουρα ξεχωρίζει από τη σχεδιαστική της ταυτότητα.

H σειρά DS της Citroen σίγουρα ξεχωρίζει από τη σχεδιαστική της ταυτότητα.

Μπορούν σήμερα τα γαλλικά αυτοκίνητα να δημιουργούν αγοραστικές τάσεις;

(30/7/2012)

Έχει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία την αίγλη που είχε πριν μερικά χρόνια; Ηγείται ακόμη των εξελίξεων; Έλκει ακόμη το ενδιαφέρον της αγοράς με τις ιδέες και τις καινοτομίες της; Εσείς πως τη βλέπετε σήμερα;

autotriti team

Τι σας έρχεται στο μυαλό στο άκουσμα της μάρκας Renault; Σίγουρα τα πιο πρόσφατα επιτεύγματα έχουν να κάνουν με τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων, με αρχή το Espace και στη συνέχεια, ακόμη πιο σημαντικά, την καθιέρωση των MPV με το Scenic. Χωρίς να ξεχνά κανείς πόσο σημαντική ήταν η δημιουργία του Twingo που ουσιαστικά ξεκίνησε την μίνι κατηγορία όπως την ξέρουμε σήμερα, χωρίς συμβιβασμούς, περίεργες λύσεις και με πολύ στυλ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η Peugeot; ¶λλη μία κατηγορία αυτοκινήτων οφείλεται στην Peugeot. Εφεύρε πριν δεκαετίες και αργότερα καθιέρωσε τα CC μοντέλα, τα αυτοκίνητα με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Μπορεί η Mercedes να έκανε την αναβίωση της γαλλικής ιδέας, όμως το 206cc την έκανε διαθέσιμη στο ευρύ κοινό και άλλαξε την εικόνα των ανοιχτών αυτοκινήτων για πάντα.

Όσο για τη Citroen, από πού να αρχίσει κανείς; Η πιο καινοτόμα μάρκα, με μοντέλα που συχνά βρέθηκαν μπροστά από την εποχή τους, τεχνολογίες που άλλαξαν ριζικά το πρόσωπο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και ιδέες που ακόμη και σήμερα επηρεάζουν τη σχεδίαση και συνολικά την ιδέα για το τι και πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο.

Με τέτοια παράδοση, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει βρει ένα κοινό που λατρεύει τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά και πίνει νερό στο όνομά της. Πόσο όμως μένει η ίδια πιστή σε αυτά τα στοιχεία σήμερα; Πόσο μπορεί να διαμορφώνει την εικόνα της παγκόσμιας αγοράς αυτή τη στιγμή;

Σίγουρα στην ομογενοποίηση που δέχτηκε το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια, είναι δύσκολο πλέον μια μάρκα να ξεχωρίσει όπως έκανε στο παρελθόν. Οι γάλλοι σήμερα κινούνται σε τρεις βασικούς τομείς: Κινητήρες, κατανάλωση, σχεδιασμός.

Αποδέχτηκαν το γεγονός ότι πάνω από τα 4,5 μέτρα τα αυτοκίνητά τους δεν έχουν εμπορικότητα και τα περιόρισαν σημαντικά. Η Citroen με το C6 είναι η μόνη που στέκεται απέναντι στη γερμανική λαίλαπα με όπλο την απόλυτη μοναδικότητα του μοντέλου της.

Δημιούργησαν κινητήρες πρότυπα, όπως ο 1,2Tce της Renault ή ο 1,6 diesel της Peugeot, που «φωτοτυπήθηκαν» από τον ανταγωνισμό και έθεσαν όχι μόνο τα νέα σκαλοπάτια σε κυβισμό, αλλά και τα μέτρα σύγκρισης σε θέματα επιδόσεων και κατανάλωσης.

Η κατανάλωση και η υβριδική τεχνολογία είναι σήμερα τα σημεία που οι γάλλοι ξεχωρίζουν. Μπορεί στα υβριδικά η Toyota να έχει το πάνω χέρι, όμως η ιδέα του ήπιου υβριδικού, που κινεί πλέον εκατομμύρια ανθρώπους, ή του υβριδικού σε συνδυασμό με κινητήρα ντίζελ, ή του υβριδικού ως σύστημα τετρακίνησης, καθιερώθηκαν από γαλλικές μάρκες.

Και μετά είναι η σχεδίαση. Η Citroen ήδη βρίσκεται σε φάση δημιουργικού αναβρασμού μετά το λανσάρισμα της σειράς μοντέλων DS και η Peugeot αλλάζει εκ νέου τη σχεδιαστική της γλώσσα.  Και μόνο τις τρεις γενιές Megane να δει κανείς, και πως η κάθε μία, τελείως διαφορετική από την άλλη, καθιέρωσε σχολές σχεδίασης, βλέπει πως η Renault ακόμη επηρεάζει ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Παραμένει όμως το κοινό της ακόμη πιστό; Μπορεί στο σκληρό ανταγωνισμό οι Γάλλοι να ξεχωρίσουν όσο ξεχώριζαν στο παρελθόν; Μπορούν να επηρεάσουν ακόμη τόσο ώστε τα δικά τους μοντέλα, ως τα πρωτότυπα, να γίνουν πόλος έλξης;

Εσείς ποια χαρακτηριστικά συνδέετε σήμερα με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία; Την εμπιστεύεστε; Την προτιμάτε; Θεωρείτε ότι ξεχωρίζει ή ότι πιέζεται από τους Γερμανούς και τους Ιάπωνες; Και τελικά, ποιο γαλλικό μοντέλο θεωρείτε πως σήμερα ξεχωρίζει περισσότερο από όλα;

Mercedes
Mitsubishi