
H σειρά DS της Citroen σίγουρα ξεχωρίζει από τη σχεδιαστική της ταυτότητα.
Μπορούν σήμερα τα γαλλικά αυτοκίνητα να δημιουργούν αγοραστικές τάσεις;
Έχει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία την αίγλη που είχε πριν μερικά χρόνια; Ηγείται ακόμη των εξελίξεων; Έλκει ακόμη το ενδιαφέρον της αγοράς με τις ιδέες και τις καινοτομίες της; Εσείς πως τη βλέπετε σήμερα;
autotriti team
Τι σας έρχεται στο μυαλό στο άκουσμα της μάρκας Renault; Σίγουρα τα πιο πρόσφατα επιτεύγματα έχουν να κάνουν με τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων, με αρχή το Espace και στη συνέχεια, ακόμη πιο σημαντικά, την καθιέρωση των MPV με το Scenic. Χωρίς να ξεχνά κανείς πόσο σημαντική ήταν η δημιουργία του Twingo που ουσιαστικά ξεκίνησε την μίνι κατηγορία όπως την ξέρουμε σήμερα, χωρίς συμβιβασμούς, περίεργες λύσεις και με πολύ στυλ.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η Peugeot; ¶λλη μία κατηγορία αυτοκινήτων οφείλεται στην Peugeot. Εφεύρε πριν δεκαετίες και αργότερα καθιέρωσε τα CC μοντέλα, τα αυτοκίνητα με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Μπορεί η Mercedes να έκανε την αναβίωση της γαλλικής ιδέας, όμως το 206cc την έκανε διαθέσιμη στο ευρύ κοινό και άλλαξε την εικόνα των ανοιχτών αυτοκινήτων για πάντα.
Όσο για τη Citroen, από πού να αρχίσει κανείς; Η πιο καινοτόμα μάρκα, με μοντέλα που συχνά βρέθηκαν μπροστά από την εποχή τους, τεχνολογίες που άλλαξαν ριζικά το πρόσωπο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και ιδέες που ακόμη και σήμερα επηρεάζουν τη σχεδίαση και συνολικά την ιδέα για το τι και πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο.
Με τέτοια παράδοση, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει βρει ένα κοινό που λατρεύει τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά και πίνει νερό στο όνομά της. Πόσο όμως μένει η ίδια πιστή σε αυτά τα στοιχεία σήμερα; Πόσο μπορεί να διαμορφώνει την εικόνα της παγκόσμιας αγοράς αυτή τη στιγμή;
Σίγουρα στην ομογενοποίηση που δέχτηκε το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια, είναι δύσκολο πλέον μια μάρκα να ξεχωρίσει όπως έκανε στο παρελθόν. Οι γάλλοι σήμερα κινούνται σε τρεις βασικούς τομείς: Κινητήρες, κατανάλωση, σχεδιασμός.
Αποδέχτηκαν το γεγονός ότι πάνω από τα 4,5 μέτρα τα αυτοκίνητά τους δεν έχουν εμπορικότητα και τα περιόρισαν σημαντικά. Η Citroen με το C6 είναι η μόνη που στέκεται απέναντι στη γερμανική λαίλαπα με όπλο την απόλυτη μοναδικότητα του μοντέλου της.
Δημιούργησαν κινητήρες πρότυπα, όπως ο 1,2Tce της Renault ή ο 1,6 diesel της Peugeot, που «φωτοτυπήθηκαν» από τον ανταγωνισμό και έθεσαν όχι μόνο τα νέα σκαλοπάτια σε κυβισμό, αλλά και τα μέτρα σύγκρισης σε θέματα επιδόσεων και κατανάλωσης.
Η κατανάλωση και η υβριδική τεχνολογία είναι σήμερα τα σημεία που οι γάλλοι ξεχωρίζουν. Μπορεί στα υβριδικά η Toyota να έχει το πάνω χέρι, όμως η ιδέα του ήπιου υβριδικού, που κινεί πλέον εκατομμύρια ανθρώπους, ή του υβριδικού σε συνδυασμό με κινητήρα ντίζελ, ή του υβριδικού ως σύστημα τετρακίνησης, καθιερώθηκαν από γαλλικές μάρκες.
Και μετά είναι η σχεδίαση. Η Citroen ήδη βρίσκεται σε φάση δημιουργικού αναβρασμού μετά το λανσάρισμα της σειράς μοντέλων DS και η Peugeot αλλάζει εκ νέου τη σχεδιαστική της γλώσσα. Και μόνο τις τρεις γενιές Megane να δει κανείς, και πως η κάθε μία, τελείως διαφορετική από την άλλη, καθιέρωσε σχολές σχεδίασης, βλέπει πως η Renault ακόμη επηρεάζει ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.
Παραμένει όμως το κοινό της ακόμη πιστό; Μπορεί στο σκληρό ανταγωνισμό οι Γάλλοι να ξεχωρίσουν όσο ξεχώριζαν στο παρελθόν; Μπορούν να επηρεάσουν ακόμη τόσο ώστε τα δικά τους μοντέλα, ως τα πρωτότυπα, να γίνουν πόλος έλξης;
Εσείς ποια χαρακτηριστικά συνδέετε σήμερα με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία; Την εμπιστεύεστε; Την προτιμάτε; Θεωρείτε ότι ξεχωρίζει ή ότι πιέζεται από τους Γερμανούς και τους Ιάπωνες; Και τελικά, ποιο γαλλικό μοντέλο θεωρείτε πως σήμερα ξεχωρίζει περισσότερο από όλα;
για κανενα seat βρε παιδια ουτε κουβεντα κανεις πουθενα πειτε κ για αυτη τη μαρκα τιποτα περιεργο κ σε ολο το autotrirh περιορισμενα πολυ τα αρθρα !!! βασικα εγω υποστηριζω πεζό απο γαλλικα και γερμανικα γκολφ αν κ γκολφ δε θα επαιρνα. επισης για τα bmv φιλοι που τα ειχαν καλη κουβεντα δεν εχουν πει εν αντιθεση με τα mercedes που θεωρουνται αξιοπιστα.
Εχω την τύχη στην ευρυτερη οικογένεια να υπάρχει ενα ιαπωνικό "σκυλί", ρατσας Nissan σχεδόν 20 ετών. Εξαιρετική η αντοχή του, βέβαια έχει αλλαχτεί το μοτερ καθοτι 6-7 ατομα έμαθαν οδηγηση "πάνω" του, και επίσης έκανε για πέντε - έξη χρόνια, χρέη αγροτικού! Ναι, το αυτοκινητο είναι σκυλί, όμως δε σημαίνει οτι η Nissan κατασκεύασε ή κατασκευάζει τα καλυτερα μικρομεσαία στον κόσμο, επειδή εγώ το βλέπω συναισθηματικά. Κάποιος έχει Laguna και πιστεύει οτι Γερμανικός και υπολοιπος Ευρωπαίκός ανταγωνισμός, δεν "πιάνουν" μία μπροστά στο "εργαλείο" που έχει αταθμευμένο έξω απο το σπίτι του. Και εγώ πιστέυω οτι η κοπέλα μου ειναι μακράν πιο ομορφη απο την προσφστη κινέζα Μις. Κοσμος!! Μια χαρά ειναι ...οι γαλλικές μπακέτες. Στριβουν φρενάρουν, κάποιες έχουν και γκάζι... απλά δεν ξυπνάει η τεστοστερόνη οταν τα βλέπω. Αξιόπιστα δεν τα λες με τίποτα, αλλα μήπως ειναι τα γερμανικά?!! Αγοραστικές τάσεις οι μπακέτες? Εδώ η πολυ προσεγμένη πρεμιουμ κατηγορία DS (3 - 4 - 5) και δεν τη βλέπω να "περπατάει". Τα βλέπω τα γαλλάκια, στο δρόμο, φανάρι, αλλα δεν μένει το μάτι πάνω απο 2-3 δεύτερα...
Oμορφα αυτοκινητα με σχεδιαση ανεση και κορυφαια οδικη συμπεριφορα!Πλεον και με κινητηρες γαλλογερμανικης και γαλλοιαπωνικης σχεδιασης και κατασκευης(ΒΜW-PSA και RENAULT-NISSAN).Πιστευω εχει ρολο και το αναλογο μαρκετινγκ απο το καθε επισημο αντιπροσωπο και φυσικα τα περιοδικα.Δεν ειναι τυχαιο που καποιος αρθογραφος και εκαστοτε περιοδικο μπορει να θαψει με ανεση καποιο μοντελο,αν εχει γερμανικο feeling και τα παρελκομενα.Υποψιν τα γαλλικα αυτοκινητα χαιρουν ιδιαιτερης εκτιμησης στην αγορα ης γερμανιας και ισπανιας.
Έχοντας αυτοκίνητο και από τις τρεις γαλλικες εταιρείες, θα έλεγα ότι τα γαλλικά αυτοκίνητα σε κερδίζουν συνολικά. Έχουν ταυτότητα και κάτι το ιδιαίτερο που δεν βρίσκεις εύκολα στον γερμανικό ανταγωνισμό (ακόμη και αν πληρώσεις μια περιουσία). Δεν κάνουν συμβιβασμούς κόστους στο ντιζάιν, και αυτό το διαφορετικό το αγαπάς, παρόλο που ξέρεις ότι ίσως δεν είναι και τόσο διαχρονικό. Μου αρέσει το καινοτόμο και το ρηξικέλευθο που πολλές φορές είναι και πρακτικό. Τα γερμανικά αυτοκίνητα (VW, ΟΠΕΛ, ΣΚΟΝΤΑ) θα τα πάρεις για άλλους λόγους, θα τα βαρεθείς και πιο εύκολα, αλλά και θα έχεις το αβαντάζ της πιο εύκολης μεταπώλησης (έχετε δει άραγε πόσα οπελ κόρσα πωλούνται;) Η φορντ θεωρώ ότι είναι άλλη περίπτωση ως αμερικάνικη εταιρεία, που καινοτομεί. Η γιαπωνέζοι θεωρώ ότι είναι κάπου στο ενδιαμεσο, αφού είναι ποιοτικοί (στην ουσία και όχι στο μάτι) χωρίς να το φωνάζουν αλλά συχνά κάνουν την υπέρβασή τους και στο ντιζάιν και μηχανολογικά. Είναι δύσκολες οι εποχές για ρίσκο. Εγώ προσωπικά ψηφίζω αυτούς που έχουν φαντασία και τόλμη να ρισκάρουν. ¶λλωστε έτσι παίρνει και η ζωή μας λίγο χρώμα από τις δημιουργίες τους.......
στην κατοχη μου βρισκεται ενα renault laguna 2006 μοντελο.παλια ειχα επισης και 2 clio.αυτο που εχω να πω ειναι οτι αν και στην οικογενεια υπαρχουν αυτοκινητα απο 4 χωρες(daihatsu,bmw,fiat,renault)αν επρεπε να επιλεξω θα κραταγα τη renault.ανεκαθεν ημουν οπαδος της συγκεκριμενης αυτοκινητοβιομηχανιας και-δοξα τω θεω!-δε συναντησα προβληματα αξιοπιστιας....υ.γ παιζει ρολο και η χρηση του αυτοκινητου.σωστα σερβις και οχι"σπασιμο" του κινητηρα για να αποδειξουμε οτι το αυτοκινητο μας ειναι"σκυλι".