
Είναι θεμιτή η χρήση ενός συνόλου με διαφορετικές εκδόσεις ή πιστεύετε ότι καλύτερα είναι να υπάρχουν ξεχωριστοί κινητήρες για κάθε περίπτωση;
Ένας κινητήρας, πολλές ιπποδυνάμεις. Το βλέπετε θετικά αυτό ή προτιμάτε την εποχή των πολλών μοτέρ;
(17/9/2012)
Πως βλέπετε τις διαφορετικές εκδόσεις του ίδιου κινητήρα; Όταν τον διαλέγετε στην χαμηλότερη έκδοση ισχύος, νοιώθετε πως σας στερούν κάτι; Και αντίθετα αν τον αγοράσετε στην πιο ισχυρή του μορφή, φοβάστε ότι απλά σας υπερχρέωσαν
autotriti team
Το ζήτημα έχει να κάνει καθαρά με την ψυχολογία του καθενός. Παλιότερα για να έχεις τρεις εκδόσεις ισχύος σε ένα μικρομεσαίο, έπρεπε ο κατασκευαστής να το προσφέρει και με τρία μοτέρ. Αυτή η εποχή έχει πεθάνει εδώ και καιρό.
Ο όμιλος VW με τρία διαφορετικά μοτέρ, 1,2, 1,4 και 1,8 τεχνολογίας TSI, προσφέρει πάνω από 10 διαφορετικές εκδόσεις ισχύος. Η Peugeot με το 1,6 τούρμπο έχει κάνει το ίδιο, ενώ και η Ford με τον 1.000άρη της θα φτάσει πλέον τις τρεις εκδόσεις ισχύος. Το ίδιο θα κάνει τώρα και η BMW με το νέο 3κύλινδρο 1.500άρι μοτέρ της, που όχι μόνο θα διαφοροποιείται σε τρία επίπεδα ισχύος, αλλά θα παράγεται και σε έκδοση ντίζελ, για άλλα τρία επίπεδα ισχύος εκεί.
Και έρχεται η στιγμή της αγοράς. Υπάρχουν κάποιοι που επιλέγοντας την «μικρή» έκδοση νοιώθουν ότι αγοράζουν ένα «φιμωμένο» αυτοκίνητο, επειδή γνωρίζουν πως το ίδιο μοτέρ μπορεί να αποδώσει παραπάνω.
Από την άλλη πλευρά, όσοι θέλουν την ισχυρή έκδοση, νοιώθουν ότι τους υπερχρεώνει η εταιρεία αφού το ίδιο μοτέρ σε άλλη ρύθμιση στοιχίζει αρκετά φτηνότερα. Και έτσι η ύπαρξη τριών εκδόσεων του ίδιου κινητήρα δημιουργεί ανησυχία, ή ακόμη και κάνει πολλούς αγοραστές να στραφούν σε μάρκες με κλασσικό διαχωρισμό ισχύος στα μοτέρ τους, όπως η Renault στη γκάμα του Megane.
Υπάρχει όμως υπόσταση πίσω από τις φοβίες αυτές; Δεν είναι η απόδοση και γενικά η ρύθμιση του κινητήρα ανάλογη της προβλεπόμενης χρήσης του αυτοκινήτου; Η μικρότερη έκδοση του κινητήρα στοχεύει στη χαμηλότερη κατανάλωση, την οικονομία από κάθε άποψη δηλαδή. Ανάλογα φτηνό είναι και το μοντέλο που τον φοράει. Αντίθετα το ακριβότερο και πιο «γρήγορο» έχει άλλες προδιαγραφές.
Αυτό που ρίχνει βέβαια λάδι στη φωτιά είναι ότι συχνά οι κατασκευαστές ανακοινώνουν ίδιες, ή πολύ κοντινές μεταξύ τους τιμές κατανάλωσης και ρύπων, ενώ αντίθετα δε φαίνονται οι διαφορές που δημιουργούν τη διαφορά στην τιμή, παρότι υπάρχουν.
Εσείς όμως πως το βλέπετε; Θεωρείτε ότι η απλούστευση της γκάμας με ένα μοτέρ σε τρεις εκδόσεις κάνει τα πράγματα πιο απλά, ή νοιώθετε άβολα όταν διαλέγετε έναν από τους δύο ή τρεις αυτούς κινητήρες; Θεωρείτε πως θα ήταν καλύτερα αν υπήρχε μόνο η ισχυρή έκδοση; Νομίζετε πως το κόστος ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις είναι ίδιο; Και τελικά αποτελεί αυτό λόγο για να στραφείτε σε μάρκες με άλλη δομή γκάμας κινητήρων; Τι λέτε;
Είναι ένας τρόπος οι εταιρείες να τρελαίνουν το καταναλωτικό κοινό .Λές και με τις νέες συνθήκες ξέρει κανείς τι κυβισμό να επιλέξει.......και τον μάραναν οι ίπποι.Η γνώμη μου είναι πως η παλιά εποχή των πολλών μοτέρ συνέφερε περισσότερο.Μπορούσες πιο εύκολα να κατηγοριοποιήσεις το αυτοκίνητο που θα αγόραζες.Τώρα το 1.4Τ με 140 ίππους θεωρείται μικρό??????
Το να βγαζει ενας κινητηρας διαφορες ιπποδυναμεις το καταλαβαινω. Οι εταιριες προσπαθουν να μειωσουν το κοστος και ταυτοχρονα να προσφερουν μικροτερους σε κυβισμο κινητηρες λογο της φορολογιας και της τιμης της βενζινης μιας και οι καινουριοι κινητηρες ειναι ποιο οικονομικοι..Αν και με τις εκδοσεις με μεγαλυτερη ιπποδυναμη δεν το πιστευω. Ετσι σε ενα αυτοκινητο της μικρης κατηγοριας ενας 1000αρης κινητηρας σε διαφορες εκδοσεις θα ηταν κατι το αποδεκτο. Το να βαζεις ομως εναν 1000αρη κινητηρα σε ενα αυτοκινητο μικρομεσαιας και μεσαιας κατηγοριας αυτο με κανει να ανυσηχω. Μπορει να κανω λαθος αλλα προσωπικα δεν το εμπειστευομαι. Πιστευω οτι τα κυβικα δεν αντικαθιστουνται σε ενα μεγαλο βαθμο. Πρεπει να γινει ενας συνδιασμος αυτων των δυο παραμετρων στην καθε κατηγορια.
Είναι πασιφανές ότι οι εταιρείες έχουν βρει τον τρόπο να κερδίζουν ελαχιστοποιώντας το κόστος τους έχοντας ίδιο κυβισμό αλλά διαφορετικές ιπποδυνάμεις που επιτυγχάνονται με τη διαφορετική ρύθμιση του ηλεκτρονικού εγκεφάλου ή με προσθηκη παραπάνω από μιας τουρμπίνας. Ο πλουραλισμός σε κάθε περίπτωση ειναι ευπρόσδεκτος
Η περίπτωση της ύπαρξης μοντέλων με έναν κινητήρα που βγαίνει σε διάφορες ιπποδυνάμεις, εξυπηρετεί στο ότι μπορεί κάποιος να αγοράσει το μοντέλο με τον κινητήρα της μικρότερης ιπποδύναμης και σταδιακά, όσο περνάει ο καιρός, να τον αναβαθμίζει, μέχρι να φθάσει τη μέγιστη ιπποδύναμη. Αυτό αφενός του κοστίζει φθηνότερα, αφού πληρώνει λιγότερα για τη βασική έκδοση, και αφετέρου, αναβαθμίζοντας τον κινητήρα μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, έχεις την αίσθηση ότι απέκτησες νέο αυτοκίνητο, οπότε δεν το βαριέσαι. Επίσης τα χρήματα που θα πληρώσεις για την αναβάθμιση, θα τα δώσεις μετά από κάποιο χρονικό διάστημα και δεν θα σου φανούν πολλά.
Βρίσκω την λογική αυτή του ενός κινητήρα σωστή, αρκεί να εξυπηρετεί και τον καταναλωτή εφοσον δηλ θα υπαρχει μονο ενας κινητήρας αντι για τρείς, να μειώνεται πολύ και το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, και καθότι θα εχουν να ασχοληθούν στην εκάστοτε εταιρία μονο με αυτόν να τον αναπτύσσουν τεχνολογικά οσον αφορα την απόδοση-οικονομία-ρύπους κάτι το οποίο είναι και συμφέρον τόσο για αυτούς που θα επικεντρωθούν να παραγουν έναν τόσο εξελιγμένο κινητήρα που θα τους κοστίζει πολυ λιγότερο σε έρευνα και αναπτυξη.. Οπότε θεωρώ μια τέτοια λογική απολύτως σωστή αρκεί να "μοιράζεται" το κερδος της με τους καταναλωτές.
Προσωπικά στα μικρά μοτέρ,προτιμώ μια γκάμα κινητήρων και όχι έναν turbo κινητήρα με διαφορετικές ιπποδυνάμεις.Δηλαδή παλαιότερα που δεν είχε ένα μοτέρ με turbo και διαφορετικές ιπποδυνάμεις πάθαμε τίποτα. Το κόστος κτήσης και χρήσης είναι μεγαλύτερο από ότι παλαιότερα και οι κατασκευαστές έχουν μεγαλύτερα κέρδη συνολικά. Υπάρχουν και οι μάρκες με πιο πλήρη μοτέρ,και σε ατμοσφαιρικά και σε turbo. Από εκεί και πέρα,κάνουμε τις επιλογές μας,ιεραρχούμε τις ανάγκες μας,το μελετάμε και αποφασίζουμε τι είναι καλύτερο για εμάς.