
Εσείς θεωρείτε ότι η τετρακίνηση είναι επιβεβλημένη για ένα SUV ή προτιμάτε τη χαμηλή κατανάλωση;
Σκότωσε η κατανάλωση την τετρακίνηση;
(21/9/2012)
Πόσο καιρό κουβαλούσαν τα δικίνητα SUV τη ρετσινιά του «παράξενου» με αποτέλεσμα να μην τα παίρνουν αρκετοί στα σοβαρά; Και τώρα; Τώρα που η κατανάλωση μετράει περισσότερο, οι μικροί κινητήρες έχουν νόημα, η τετρακίνηση όχι. Τι λέτε όμως εσείς;
autotriti team
Το ολοκαίνουργιο Honda CR-V για παράδειγμα, είναι το πιο πρόσφατο SUV που προσφέρεται και σε δικίνητη έκδοση. Αν πριν μερικά χρόνια μια τέτοια έλλειψη τη βλέπαμε σαν «μισές δουλειές», σήμερα είναι αυτή που προτιμάμε. Γιατί χωρίς τετρακίνηση το κόστος κτήσης είναι μικρότερο, πιο σημαντικά όμως είναι χαμηλότερη η κατανάλωση.
Αν πάρουμε και πάλι το CR-V για παράδειγμα, το γεγονός ότι η τριβή του νέου συστήματος τετρακίνησης είναι μειωμένη σχεδόν κατά τα δύο τρίτα σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, δείχνει όχι μόνο το περιθώριο βελτίωσης που υπάρχει, αλλά και πόσο σημαντικά επηρεάζει η κίνηση στους τέσσερις τροχούς την κατανάλωση.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Mitsubishi, το βαρύ όνομα των SUV, δεν δίστασε καθόλου να προσφέρει το ASX χωρίς τετρακίνηση. Δεν είναι επίσης καθόλου τυχαίο ότι εκτός από φθηνότερο στην τιμή αγοράς, αποτέλεσε και τον πόλο έλξης για όσους ήθελαν ένα SUV της Mitsubishi χωρίς όμως κανένα από τα αρνητικά που ένα τέτοιο αυτοκίνητο κουβαλάει.
Εντάξει, σίγουρα οι τετρακίνητες εκδόσεις θα εξακολουθούν να υπάρχουν, εφόσον αυτά τα αυτοκίνητα έχουν και ένα κοινό που απαιτεί μια ειδικότερη χρήση. Οι υπόλοιποι που την ήθελαν απλά να υπάρχει, όταν κατάλαβαν ότι για τη μία φορά το χρόνο, κουβαλάνε ένα σωρό μηχανικά που αυξάνουν εκτός από το κόστος αγοράς και την κατανάλωση, φαίνεται πως άλλαξαν στάση.
Αυτό φαίνεται και από τις πωλήσεις που κάνουν και άλλα μοντέλα, όπως το Skoda Yeti το Dacia Duster και τo Nissan Qashqai ιδιαίτερα εμπορικά. Γιατί το στίγμα μεταφέρθηκε από την «έλλειψη» της τετρακίνησης στην ύπαρξή της. Και έτσι απαλλαγμένα από νοοτροπίες άλλων εποχών, μπόρεσαν να δείξουν αυτό που πραγματικά προσφέρουν. Όλα δηλαδή τα θετικά ενός ψηλότερου, ευρύχωρου και ασφαλούς αυτοκινήτου, χωρίς το κόστος από τον κυβισμό που απαιτείται για να κινήσει τέσσερις τροχούς, τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση.
Εσείς όμως το βλέπετε έτσι; Βλέπετε πως η κατανάλωση «σκότωσε» την τετρακίνηση; Ή απλά μάθαμε λίγο απότομα πως ήταν εξ αρχής περιττή για τη χρήση που τα SUV έχουν; Τι λέτε;
Γεια σας λέγομαι σπυρος και ειμαι κάτοχος ενος καθαρόαιμου τζιπ που λέγεται wrangler (ευτυχώς 2.5) ειμαι 21 χρονων και του εχω πιει το αιμα αλλα δεν νιωθει αρα πανω κατω γνωριζω που χρησιμεύει η τετρακινηση (συγγνώμη αν σας κουρασα παίζει ρολο η εισαγωγή).Εψαχνα λοιπον και εγω για ενα χιλιαρι να κανω την δουλεια μου και να χρησιμοποιήσω και ολες τις καινούριες εναλλακτικές μορφες καυσιμου, ετσι λοιπον επεσε το ματι μου πανω στα suv, εκτος του οτι μοντελα του 06 τα πουλανε παραλογα συγκριτικα με ιδιας χρονολογιας συμβατικα ιχ και ιδια κυβικα, εκτος του οτι τα περισοττερα δεν ειναι όμορφα (ευγενικα) εχουν ολοι μια εντύπωση οτι με ενα suv καλύπτεσαι σε ολα, οκ ανεση, αιδιαστικη τετρακινηση που χρησιμεύει μονο σε αιδιαστικη ασφαλτο που εχει η αθηνα, τουλαχιστον να μην την αναφερουν καν γιατι προσβάλλουν και αλλα αυτοκίνητα που την εχουν για πραγματική χρηση. Ας την ονομασουν με μια ονομασια που βαζουν σε ολες τις καινουριες αιδιες που ανακαλύπτουν και πρεπει να ανοιξεις τρια λεξικα και τεσσερις ιστιοσελιδες για να μαθεις τι σημαίνουν πχ suv,esp,abs,ebd,tdi,fsi κλπ. Επεισης διαθετουν 23 αεροσακους που αμα τρακαρεις δεν θα πας απο δυστύχημα αλλα απο πνηγμο, τεραστια φωτα που αμα το σπασεις καλυτερα πουλα το αμαξι, πραγματικα ογκωδες βλεπω αυτες τις καημένες τις γυναίκες και παιδεύονται πολλυ, τεραστιοι κινητηρες τι τον θες 3000 cc 16v απο το σπιτι σου μεχρι τον παιδικο σταθμο και πισω;. Λοιπον ανακεφαλαίωση μονο για φιγούρα είναι ο συγκεκριμενος τυπος αυτοκινητου και τιποτα αλλο.
Εγώ πιστεύω και τα δύο. Και λόγω του ότι είναι περιττή και λόγω του ότι αυξάνει την κατανάλωση. Προσωπικά είμαι κάτοχος ενός δικίνητου SUV. Η τετρακίνητη έκδοση κόστιζε 5.000 ευρώ επιπλέον και χωρίς αυτόματο κιβώτιο, οπότε απορρίφθηκε. Προσωπικά την τετρακίνηση την χρειάζομαι 2 φορές το χρόνο, όταν κινούμαι στο χωριό με πάγο και χιόνια. Είναι κρίμα, όμως, να πληρώνω βενζίνη και συντήρηση για κάτι που θα μου χρειαστεί ελάχιστες φορές. Οπότε, επέλεξα τη δικίνητη έκδοση και το χειμώνα βολεύομαι με αλυσίδες. Ωστόσο, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος μου είναι απαραίτητη πολλές φορές, καθώς στο χωριό οι δρόμοι έχουν απότομες κλίσεις, σκαλιά!!! και απαιτούν μεγάλες γωνίες προσσέγγισης. Γι αυτό, δε θεωρώ πως η αγορά δικίνητου SUV είναι άστοχη και πως αυτός που το αγοράζει δεν ξέρει τι του γίνεται. Επιπλέον, οι χώροι (και λόγω της αυξημένης μεταβλητότητας) είναι περισσότεροι απ ότι σε ένα σεντάν. Μην ξεχνάτε πως πολλά SUV (Qashqai, Yeti, Tiguan) έχουν οδική συμπεριφορά όμοια με ενός μικρομεσαίου hatchback. Ίσως, ορισμένες φορές να καίνει παραπάνω (κυρίως σε υψηλές ταχύτητες λόγω κακής αεροδυναμικής) σε σχέση με αντίστοιχα σεντάν, αλλά αυτό δεν αποτελεί μειονέκτημα. Με την ίδια λογική και το Golf δε θα πρεπε να το αγοράζει ο κόσμος γιατί καίει παραπάνω απ το Polo και το Up!. Τις υπόλοιπες φορές είναι ικανά να κοντράρουν καταναλώσεις super mini, όταν δηλαδή οδηγούνται συνετά και με πλήρη αξιοποίηση της ροπής του κινητήρα. Τέλος, λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, προσφέρουν μια πιο τρισδιάστατη άποψη του δρόμου και σαφώς καλύτερη ορατότητα. ¶ρα, η αγορά ενός δικίνητου SUV μόνο παράλογη δεν είναι.
Η τετρακίνηση δεν είναι για όλους και δεν χρειαζόταν ποτέ σε όλους. Αν δεν σε συγκινεί η κίνηση στο χιόνι ή δεν έχεις ανάγκη να κινηθείς στο χιόνι, αν δεν σε έλκει η απόμερη παραλία, όπου θα είσαι εσύ και το ταίρι σου, αν δεν χρειάζεται να διανύεις χιλιόμετρα εκτός δρόμου, η τετρακίνηση δε σε αφορά, ανεξαρτήτως κόστους. Δεν σε αφορούσε και τότε που το κόστος δεν ήταν απαγορευτικό. Ήταν για όσους κατοικούσαν στα βουνά ή ήταν πραγματικοί εραστές της ζωής off road. Αν τώρα σε συγκινούν τα παραπάνω, η τετρακίνηση δεν έχει πεθάνει και δεν θα πεθάνει ποτέ !! Απλά υπάρχει το lpg (για όσους έχουν 4Χ4 me lpg γράφω κάτι πολύ, μα πάρα πολύ, κοινότυπο).
Προσωπικα δεν καταλαβα ποτε την μανια για SUV. Τα οχηματα αυτα ειναι ολα κακασχημα εκτος ελαχιστων που ειναι απλως αποδεκτα. Επιπλεον ολα ειναι χειροτερα στην οδηγηση και στην οικονομια απο τα αντιστοιχου κυβισμου και τιμης κανονικα αυτοκινητα. Ουτε χωρους εχουν παραπανω οταν συγκρινουμε ιδιες κατηγοριας π.χ Χ5 με σειρα 5 και οχι σειρα 3. Η κινηση μεσα στην πολη και το παρκαρισμα επισης δεν συγκρινονται . Γιατι τα αγοραζουν : Απλα για φιγουρα , μιμητισμο και για τις γυναικες ! Σε ολες ,περιεργως, αρεσουν τα SUV και οι αντρες που οδηγουν SUV. Εαν τα SUV εχουν καποιο πλεονεκτημα αυτο ειναι η τετρακινηση . Και οχι για το χωμα οπως γραφουν εδω οι περισσοτεροι , αλλα για τους γλυστερους ελληνικους δρομους και την βροχη. Αν λοιπον δεν μπορεις η δεν ξερεις να αγορασεις κανονικο αυτοκινητο με τετρακινηση , π.χ η Audi εχει πληρη σειρα, τοτε ισως δικαιολογησαι που καταφευγεις στα υποδεεστερα SUV .Να αγορασεις ομως SUV ΧΩΡΙΣ καποια τετρακινηση σημαινει 1) Οτι εχει καποιο προβλημα το μυαλο σου 2) Εισαι παντελως ασχετος αυτοκινητιστικα 3)Εχεις μεγαλη ελλειψη γυναικας . Ισως και τα 3 μαζι, οποτε περαστικα !!!
Τα crossover είναι καλά σε πατημένο χωματόδρομο, με λογικά εμπόδια και ανωμαλίες χωρίς να βρίσκει από κάτω, δεν κάνει για λάσπες και ζόρικες ανηφόρες. Με τίποτα δεν το αγοράζεις να αντικαταστήσεις το 4Χ4. Με το ανάλογο λάστιχο ένα crossover μπορεί να αύξηση την ελκτική του ικανότητα σε άσφαλτο, χώμα. Όμως μπορεί να αύξηση το θόρυβο κύλισης. Ακόμη και με την αύξηση θορύβου κύλισης, μπορείς να γεμίσεις με άζωτο όλα σου τα λάστιχα και να απαλλαχθείς εν μέρει. Συμφωνώ ότι τα MPV έχουν καλύτερο κράτημα αλλά δεν έχουν χάρη, ομορφιά, είναι σαν ντουλάπες. Το αυτοκίνητο το αγοράζεις πρώτα γιατί σου αρέσει αισθητικά και μετά αν συμβαδίζει η εμφάνιση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που ψάχνεις. Αρχικά κάτοχος MPV Mercedes B-Class και τώρα κάτοχος ASX Crossover.
Πολύ απλά οι κατασκευαστές έχουν μελετήσει την Παγκόσμια Αγορά Αυτοκινήτου (της οποίας η Ελλάδα αποτελεί το 0,0001%) και επιθυμούν να προσφέρουν περισσότερες επιλογές στους πελάτες τους, λανσάροντας SUV (crossover στη πραγματικότητα) άνευ τετρακίνησης. Και η κίνηση τους αυτή δεν σχετιζεται με την γενικότερη οικονομική κρίση που επικρατεί στην Ευρώπη αλλά επειδή διαπίστωσαν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων τέτοιων οχημάτων ουδόλως εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης.
Νομίζω απλά, όπως δείχνουν και τα νούμερα που αναφέρετε στο άρθρο οτι οι περισσότεροι Έλληνες θέλουν ένα εντυπωσιακό όχημα, όχι για τη χρήση του αλλά για το status που θεωρούν οτι προσφέρει. Απορώ από τους κατόχους 4χ4 πόσοι κάνουν πραγματική χρήση της τετρακίνησης, ιδιαίτερα στην περιοχή των Αθηνών όπου διαμένει το 50% του Ελληνικού πληθυσμού και κινείται το 75% των τετρακίνητων οχημάτων. Ιδιαίτερη μνεία χρήζουν τα τετρακίνητα των βουλευτών για να κατανοήσει κάποιος σε βάθος το ιδίωμα του Ελληνικού λαού σχετικά με τα τετρακίνητα οχήματα.
Είναι αδιανόητο για μενα, η αγορά SUV χωρις τετρακινηση. Κουβαλας ολα τα μειονεκτηματα στην οδικη συμπεριφορά και αφαιρείς το ουσιαστικο πλεονεκτημα. Αν έχεις οδηγησει το ίδιο αυτοινητο με και χωρις τετρακινηση, θα το καταλαβεις αμεσως. Αυτα που εχουν πουληθει εδω στην Ελλαδα, πουληθηκαν επειδη είναι φθηνοτερα λόγω λιγοτερων κυβικών.
Τα SUV ειναι αυτοκινητα που προσφερουν μεγαλυτερες δυνατοτητες κινησης εκτος δρομου. Αυτη ειναι και η διαφορα τους με τα υπολοιπα κλασσικα αυτοκινητα και ο αγοραστης ενος τετοιου αυτοκινητου το αγοραζει για αυτον τον σκοπο και ετσι εχουν μονιμη τετρακινηση η για λογους οικονομιας τετρακινηση κατα επιλογη για κανονικο δρομο. Τωρα το τι συμβαινει στην σημερινη πραγματικοτητα ειναι μια αλλη ιστορια. Τα SUV ερχονται και με μικροτερους κινητηρες χωρις τετρακινηση. Λογοι οικονομιας , φορολογιας ειναι σιγουρα η αιτια γι αυτο. Ομως προσωπικα νομιζω οτι ειναι η λανθασμενη εικονα που εχουν στο μυαλο τους πολλοι καταναλωτες. Βοηθαει βεβαια και η διαφηση. Εαν καποιος θελει να εχει μια πιο πανοραμικη εικονα κατα την οδηγηση , η λιγο μεγαλυτερους χωρους υπαρχει και μια αλλη κατηγορια αυτοκινητων τα MPV που προσφερονται και αυτα σε διαφορες κατηγοριες και που ειναι εξαιρετικα σε οδηγικη συμπεριφορα, ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια.
Αν και από μια πρώτη ματιά η απάντηση φαίνεται εύκολη σε αυτήν την χρονική συγκυρία, εντούτοις τα πλεονεκτήματα της 4κίνησης είναι πολλά. Εδώ θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τις συνθήκες οδήγησης καθώς και την ποιότητα των δρόμων. Έπειτα απο 3 χρόνια συμβίωσης με ένα 4χ4 crossover (το οποίο να σημειώσω δεν θα ήθελα να αλλάξω σχεδόν με τίποτα), αντιμετώπισα και εγω τον ίδιο προβληματισμό αναφορικά με την 4κίνηση και το κόστος μετακίνησης με αυτήν. Έτσι μετά απο σκέψη και έρευνα το μετέτρεψα σε υγραεριοκίνητο και με αυτόν το τρόπο μετακινούμαι πιο οικονομικά χωρίς να χάσω τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης. Δυστυχώς οι δύσκολοι καιροί στους οποίους ζούμε συχνά απαιτούν και δύσκολες αποφάσεις. Ευχαριστώ!
Την άποψη μου για τέτοιου είδους οχήματα την έχω πει και σε παλαιότερα σχετικά άρθρα σας.Ναί,πλέον τα καύσιμα έφαγαν την τετρακίνηση,αλλά και ποιό παλία,ΣΤΙΣ ΚΑΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ,ποιοί πραγματικά χρειαζόντουσαν τετρακίνηση σε τέτοιου είδους οχήματα.Πραγματικά έβλεπα απτά πως ήταν πάρα πολύ λίγοι,οι υπόλοιποι ΠΟΥΛ ΜΟΥΡ και άγιος ο θεός. Πραγματικά τέτοιου είδους οχήματα είναι σώφρον να μελετάμε διεξοδικότερα αν όντως μας είναι αναγκαία,είτε δικίνητα,είτε τετρακίνητα.Έχουν αρκετά αρνητικά,όσο και αν θέλουν οι εταιρείες να τα παρουσιάζουν ΟΛΑ ΡΟΔΙΝΑ. Μελέτη,σύνεση και μετά προχωράμε.
έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα η κατανάλωση είναι το πρώτο κριτήριο για τους περισσότερους από εμας