
Mήπως αγρίεψαν τα μικρά; Γιατί ένα μικρό με 200 άλογα είναι πολύ άγριο, ίσως περισσότερο απΆόσο θα θέλει κανείς για κάθε μέρα.
Αν τα νέα μικρά GTI φτάνουν τους 200 ίππους, τα μικρομεσαία πόσο πρέπει να πάνε;
(4/10/2012)
Χωρίς περιστροφές πλέον η επόμενη γενιά των γρήγορων εκδόσεων των μικρών μοντέλων θα έχει 200 άλογα. Μα τότε τι μένει για τα μικρομεσαία; Περισσότερη δύναμη, ή έχουν κάτι άλλο που τα κάνει καλύτερα;
autotriti team
Κατά τα άλλα η κούρσα της ιπποδύναμης καλά κρατεί. Περίμενε κανείς πως με την κατανάλωση σε πρώτη σειρά ενδιαφέροντος τα άλογα θα έπεφταν ή τέλος πάντων δε θα ανέβαιναν.
Αλλά το downsizing, η σμίκρυνση δηλαδή των κινητήρων σε χωρητικότητα και κατανάλωση επιτρέπει τα πάντα. Καλύτερη περίπτωση για παράδειγμα αυτή του νέου Renault Clio RS που έρχεται πάλι με 200 ίππους. Αυτή τη φορά από ένα ολοκαίνουργιο μοτέρ 1,6 τούρμπο που μπορεί να δίνει καλύτερες επιδόσεις από το ατμοσφαιρικό δίλιτρο που αντικαθιστά, αλλά με σαφώς χαμηλότερη κατανάλωση.
Τα 200 άλογα μπορεί να ήταν δεδομένα για το σκληροπυρηνικό Clio RS, όμως η Peugeot πρώτη φορά τα περνάει σε δικό της GTI. Και το νέο 208 GTI θα έχει 200 ίππους από το γνωστό κορυφαίο 1.600άρι τούρμπο μοτέρ που μοιράζονται οι γάλλοι με Mini και BMW.
Τα μικρομεσαία όμως θέλουν απόσταση από τα μικρά GTI. Από τη μία το ίδιο «νούμερο» ισχύος, από την άλλη το γεγονός πως πλέον είναι τα μικρά που συμμετέχουν ενεργά στους αγώνες όπως το WRC, και δε θέλει πολύ για να φανεί πως η μικρομεσαία κατηγορία σοβάρεψε πολύ.
Ή μήπως αγρίεψαν τα μικρά; Γιατί ένα μικρό με 200 άλογα θα είναι πολύ άγριο, ίσως περισσότερο απΆόσο θα θέλει κανείς για κάθε μέρα. Δεν είναι τυχαίο ότι η VW παρουσίασε το νέο Golf GTI με 220 και 230 ίππους. Γιατί το βασικό συστατικό στο GTI της VW, εκτός από τις εκρηκτικές επιδόσεις είναι και η φιλικότητα στην καθημερινή χρήση, κάτι που τα μικρά «τούμπανα» πιθανώς δε θα έχουν.
Όμως το μικρό είναι το νέο μικρομεσαίο και το μικρομεσαίο είναι το νέο μεσαίο. Και ως εκ τούτου τα γρήγορα μικρομεσαία το πιθανότερο είναι να σκαρφαλώσουν σε ιπποδύναμη ή να αποκτήσουν πιο εκρηκτικές εκδόσεις. Το Opel Astra OPC, το νέο Audi S3, η BMW M135 και το Ford Focus RS που περιμένουμε, είναι στο πλαφόν των 300 ίππων, ενώ και το Renault Megane RS ξεκίνησε με το καλημέρα με 250 άλογα. Αντίστοιχη έκδοση θα έρθει αργότερα και από την VW για το Golf.
Όμως τα 300 άλογα δεν είναι για τον καθένα ή για κάθε μέρα. Είναι το ίδιο σκληροπυρηνικά με τα μικρά GTI των 200. Είναι λοιπόν τα μικρά GTI αυτά που θα πάρουν τη μερίδα του λέοντος στην υποκατηγορία των γρήγορων χάτσμπακ; Που υστερούν σε σχέση με τα μικρομεσαία; Και τι έχουν τα μικρομεσαία που τα κάνουν να αξίζουν περισσότερο; Τι λέτε;
τα μικρα τυπου GTI ειναι για οσους απλα θελουν να παρουν το γνησιο GTI και δεν μπορουν. τους προτινω να μαζεψουν λεφτα και να το παρουν οταν θα εχουν λεφτα. δεν αξιζει να παρεις ενα μικρο τυπου GTI αμαξι.
μην ξεχναμε πως οταν μιλαμε για GTI μιλαμε για GOLF. ο ηγετης της κατηγοριας και το μονο πρωτοτυπο GTI. τα αλλα απλα ακολουθουν.
panos, τα σημερινά turbo δεν έχουν καμια επαφή με αυτά της δεκαετίας του 90
johny, γενικολογίες, παίζουν πολλά πράγματα ρολο
τα καινούργια "μικρά" φτάνουν η ξεπερνούν τα 4 μετρα, οποτε δεν είναι και τόσο μικρά πια
Σιγά τα αιματα....
Βαζω στοίχημα οτι ολα αυτά τα "σκληροπυρηνικά" μεσα σε πίστα ή ειδική διαδρομή δεν πιάνουν σαξοραλλο 10ετιας. Τι να το κάνεις να αξάνεις τα αλογα όταν λείπει η σπιρτάδα , το νευρο. Η αναλογία κιλών ανα ίππο και το στήσιμο κάνουν τη διαφορά. Και στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα αναβάσεων ακόμα σαξόραλλα τρέχουν... Τρελοί ειναι?
To αν κάποιος θα αγοράσει μικρό, ή μικρομεσαίο, ή μεγάλο αυτοκίνητο, εξαρτάται από τις ανάγκες του, τις οικογενειακές, των αντικειμένων που πρόκειται να μεταφέρει κ.λ.π.. Η ιπποδύναμη όμως, που θα έχει ο κινητήρας, είναι μια δεύτερη παράμετρος, που έχει να κάνει και πάλι με τις ανάγκες του κατόχου, αλλά αυτή τη φορά τις οδηγικές του ανάγκες. Όμως οι επιδόσεις του κάθε αυτοκινήτου, δεν εξαρτώνται μόνο από την ιπποδύναμη (και τη ροπή, εννοείται), αλλά από τη σχέση βάρους προς ισχύ, τη σχέση κιλών ανά ίππο, όπως λέμε. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1200 κιλών που βγάζει 200 ίππους, έχει αναλογία 6 κιλών ανά ίππο. Αν λοιπόν τώρα θέλουμε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, π.χ. 1500 κιλών, αναγκαστικά θα πρέπει να έχει μια ιπποδύναμη 250 ίππων, ώστε η αναλογία βάρους / ισχύος να παραμείνει η ίδια.
Ουσιαστικά τα μικρομεσαία GTI είναι περισσότερο οικογενειακά από τα μικρά GTI. Θεωρητικά αυτό σημαίνει ότι μπορείς να βάλεις μέσα την οικογένεια και να τα φορτώσεις με διάφορα συμπράγκαλα και να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς αν φυσικά στο επιτρέπει η ΕΣΑ (Ελληνική Συζυγική Αστυνομία). Από τα άλλη τα μικρά GTI απευθύνονται στους μη έχοντες αυξημένες οικογενειακές υποχεώσεις που θέλουν ένα γκαζιάρικο αλλά και πιο μαζεμένο αυτοκίνητο. Αμφότερα τα ως άνω GTI αποτελούν τη σημερον ημέρα όνειρα θερινής νυχτός λόγω της κρίσης η οποία πλήτει τρελά τον κλάδο αυτοκινήτου.
Η ανοδος της ιπποδυναμης ειναι νομοτελειακη. Απο τη μια η αναπτυξη της τεχνολογιας των κινητηρων που επιτρεπει μεγαλυτερες τιμες ισχυος απο τους ιδιους ή και μικροτερους κυβισμους... Απο την αλλη η αυξηση του βαρους λογω διαρκους προσθεσης "κομφορ" και συστηματων ασφαλειας που απαιτουν μεγαλυτερη ιπποδυναμη για αξιολογες επιδοσεις... Βαλτε και την βελτιωση του "πατηματος" των αυτοκινητων που επιτρεπει η ιπποδυναμη να ειναι πραγματικα χρησιμοποιησιμη...και να το αποτελεσμα! Το κενο αναμεσα στα μικρα και τα μικρομεσαια παντα θα υπαρχει... Φαινεται οτι ο τουρμπο 1600αρης γινεται η νορμα για ενα τοπ μικρο μοντελο...με τον αντιστοιχο 1400αρη ως μπαλαντερ. Αυτο επιτρεπει ιπποδυναμεις ανω των 200 ιππων ...εως και 250 σε καποιες ειδικες περιπτωσεις. Αυτο πιεζει την παραπανω κατηγορια που φλερταρει πια με τα 4,5 μετρα και τον 1,5 τονο να εχει ως τοπ εφαρμογη, διλιτρα μοτερ που φτανουν τα 300 αλογα... 300 αλογα ειχαν λιγο καιρο πριν τα ΕVO και τα STI τα οποια ηταν "ειδικα" αυτοκινητα, για "πυροβολημενους", με ακριβη τιμη αγορας και τεραστιο κοστος συντηρησης. Αυτο ηδη αλλαξε γιατι πια...300 ιπποι απο τουρμπο διλιτρο βγαινουν πανευκολα, αξιοπιστα, και καινε και πολυ λιγοτερο απο το παρελθον. Ετσι τα αυτοκινητα αυτα που πλεον ειναι μικρες λιμουζινες μπορουν να εχουν αποσταση ασφαλειας απο τις μικρες "βομβες". Αυτο που δεν φαινεται να ευδοκιμει ειναι το ακομα μεγαλυτερο μοτερ...τουλαχιστον στην περιοχη μας και την εποχη μας. Τα 2.3-2,5 λιτρα ειναι για χοντρα πορτοφολια... Γι αυτο και ο πεντακυλινδρος της Volvo/Ford μας τελειωσε και γι΄αυτο η Αudi μετακινει τον 2,5λιτρο ως βασικο κινητηρα σε μεγαλυτερες κατηγοριες και πιο ιδιαιτερα μοντελα. Και εδω που τα λεμε...δεν μας χρειαζεται. Οταν εχεις αξιοπιστα 300 αλογα , 40 κιλα ροπη λογικο κοστος κινησης και χρησης σε πακετο αυτοκινητου που κανει 6" στα εκατο χλμ και πλησιαζει τα 270 χιλιομετρα την ωρα τελικη... τι αλλο να ζητησει ο καθημερινος "γρηγορος" οδηγος...;
Κάπου ξεφεύγει πάλι το πράγμα...βλέπε 1993+ με την παρουσία punto gt,saxo vts, peugeot rallye κ.λ.π.Λίγο πιο αυξημένες διαστάσεις σήμερα αλλά μιλάμε πάλι για σκάστρες με 200HP !!!!!
Η μικρη κατηγορια σε σχεση με την μικρομεσαια κατηγορια ειναι τελειως διαφορετικες Δεν πρεπει να συνχεονται μεταξυ τους. Απευθυνονται σε τελειως διαφορετικο αγοραστικο κοινο. Εαν καποιος θελει ενα ελαφρη, μικρο σε διαστασεις , «φτηνο» γρηγορο αυτοκινητο για να τον εαυτο του τοτε επιλεγει την μικρη κατηγορια. Τα ποσα αλογα πρεπει να φτανει αυτο ειναι κατι που εχει να κανει με τις αναγκες του αγοραστικου κοινου και φυσικα με την εξελιξη των κινητηρων. Θα πρεπει πχ. να περιοριστει στα 150 αλογα? ΟΧΙ. Γιατι η μεγαλυτερη μεριδα αυτων των καταναλωτων θα παει μετα σε ενα συνεργειο να βαλει κανενα τσιπακι…..να παρει αλλα 30 με 50 αλλογα. Γιατι να μην μπορει να τα παιρνει ετοιμα και < εργοστασιακα> ? Εαν καποιος θελει λιγο μεγαλυτερο αυτοκινητο σε διαστασεις, πιο ανετο, γρηγορο σε επιδοσεις τοτε παει στην μικρομεσαια κατηγορια. Εδω ισχυουν αλλες προδιαγραφες τα αυτοκινητα ειναι πιο βαρια, εχουν μεγαλυτερους σε κυβισμο κινητηρες .κτλ. Με αλλα λογια ειναι μια τελειως ξεχωριστη κατηγορια . Ακομα και εαν βγαζουν τα ιδια αλογα σε σχεση με την μικρη κατηγορια, εχουν τελειως διαφορετικη οδικη συμπεριφορα, κρατηματα, σιγουρια στον δρομο κτλ.
Νομίζω οτι τα μικρα hot hatches των 200ΗΡ δεν υστερούν πουθενά σε σχέση με μεσαία βομβατα GTI των 250ΗΡ παρά μόνο σε τελική ταχύτητα, επίπεδο θορύβου στην περιοχή των...200Κm/h και τον θόρυβο. Όμως κακά τα ψέματα μιλάμε για διαφορετικές κατηγορίες αυτοκινήτων με ότι συνεπάγεται αυτό σε image και γενικότερα άνεση. Τώρα το αν στα μεσαία GTI αρκούν τα 220 και 230ΗΡ είναι άλλη ιστορία γιατί και κει υπάρχουν κατηγοριοποιήσεις και στόχοι marketing. Π.χ το το τυπικό Golf GTI δεν φτιάχθηκε για να είναι κορυφαίο στη κατηγορία του αφού υπάρχουν οι ειδικές εκδόσεις R με 270ΗΡ και τότε δε τίθεται θέμα αν μπορεί να το ανταγωνιστεί το νέο Clio RS ή το Cooper S Works....
Αυτό που λέτε ότι το ατμοσφαιρικό δίλιτρο renault clio rs καίει περισσότερο από το αντίστοιχο 1600άρι,το ξανασυζητάμε και αν το μετρήσετε και στις τελικές τους,βλέπουμε αν το turbo είναι το οικονομικότερο σε κατανάλωση.Και μην μου πείτε ότι ΟΛΟΙ όσοι παίρνουνε τέτοιου είδους οχήματα,τα έχουμε ΜΟΝΟΝ για να το παίξουνε ΚΑΤΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ,σε σχέση με τους υπολοίπους.Κάποιοι το παίρνουνε για την χρήστη την οποία προορίζεται,πάντα με ασφάλεια σαφώς και σωφροσύνη. Τα μικρά gti είναι μία μόδα της εποχής μας,όπως ήταν και παλαιότερα,αλλά τώρα με περισσότερη αίγλη λόγω της οικονομικής συγκυρίας.Ας πάω στην δεκαετία του 1990,ποιοί δεν θυμούνται τα uno turbo,punto gt,peugeot rallye 1300,1600 και gti,citroen saxo,c2,μία ηρεμία από τους πιο μαζικούς κατασκευαστές,μία έκρηξη από τους πιο ακριβούς κατασκευαστές,bmw mini.Και φτάνουμε με ότι είδαμε εως τις μέρες μας. Με την οικονομική συγκυρία για τους περισσότερους τα μικρομεσσαία φαντάζουνε μεσσαία,όχι ότι γίνανε,απλά είναι στην πιο ώριμη φάση τους.Τα μικρά ήταν και είναι πιο κάτω από τα μεσσαία,που λόγω οικονομικής συγκυρίας και πάλι φαντάζουνε μικρομεσσαία,όπως και ένας κανιβαλισμός στις κατηγορίες ΟΛΕΣ.Δεν είναι τόσο ολοκληρωμένα όπως τα μεσσαία,απλά δίνουν την εντύπωση και μόνον ότι τα ανταγωνίζονται.Λόγω των τιμών τους,μικρά,μεσσαία,η πλάστιγγα γέρνει υπέρ της τιμής των μικρών gti.Και είναι κατανοητό και αναμενόμενο. Από εκεί και πέρα κάνουμε ενδελεχή μελέτη για αυτές τις κατηγορίες οχημάτων γιατί η συντήρηση τους δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη,και ας υπάρχει το downsizing.Τα έξοδα είναι έξοδα,αυτό δεν αλλάζει,και μάλιστα πολύ παραπάνω.Και προχωράμε στην όποια αγορά τους.