ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Η Renault ξεκίνησε το downsizing των κινητήρων με τον 1.200άρη 
τούρμπο που σήμερα φοράει και το Megane.

Η Renault ξεκίνησε το downsizing των κινητήρων με τον 1.200άρη τούρμπο που σήμερα φοράει και το Megane.

Πόση σημασία έχει ποιος κατασκευαστής έκανε κάτι πρώτος;

6.729 Επισκέψεις στο άρθρο (30/10/2012)

Σαφώς η πρωτοπορία και ο νεοτερισμός, η καινοτομία και η εφευρετικότητα είναι σημαντικά σε μία αυτοκινητοβιομηχανία. Πόση σημασία έχει όμως αν μία μάρκα έκανε κάτι πρώτη, ειδικά όταν πλέον το ίδιο το κάνουν όλοι, και ίσως και καλύτερα;

autotriti team

Πόσα αυτοκίνητα έχουν σήμερα τούρμπο; Το γεγονός ότι ο όμιλος VW καθιέρωσε αυτή τη γενιά τεχνολογίας είναι αναμφισβήτητο, όμως αυτό σημαίνει πως κανείς άλλος δεν το κάνει τόσο καλά; 
Αν στο κάτω κάτω θέλει κανείς να βάλει τα πράγματα σε ιστορική σειρά, ήταν η Saab με το πρώτο 900 turbo το 1978 που έφερε την υπερτροφοδότηση στη μαζική παραγωγή. Πόση σημασία έχει όμως σήμερα αυτό; 
Και υπάρχουν ένα σωρό πρωτιές. Για παράδειγμα κάθε τετρακύλινδρος κινητήρα που παράγεται σήμερα (και τα τελευταία χρόνια) χρησιμοποιεί την πλέον διαδεδομένη ευρεσιτεχνία της Mitsubishi για την εξουδετέρωση των κραδασμών. Σημαίνει αυτό πως η Mitsubishi είναι η μόνη που φτιάχνει καλούς τετρακύλινδρους κινητήρες;
Το ίδιο ισχύει με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Η VW έκλεισε για λογαριασμό της το κιβώτιο της BorgWarner (το 6τάχυτο DSG) και κατόπιν επέκτεινε τη γκάμα με ένα ακόμη της Lucas (το 7τάχυτο DSG). Εντωμεταξύ οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν τα δικά τους πλέον κιβώτια διπλού συμπλέκτη (σε συνεργασία με κάποιον προμηθευτή όπως και η VW).
Σύμφωνοι, όσο η VW ήταν μόνη της στην αγορά με τις καινοτομίες της, απολάμβανε την μοναδικότητα και εισέπραττε τον καρπό του κόπου της. Σήμερα όμως οι τεχνολογίες αυτές έχουν καθιερωθεί και είναι πλέον κοινές. Μπορεί η VW ακόμη να ξεχωρίζει για αυτή της την πρωτιά, όμως πέραν του ιστορικού στοιχείου, πόση σημασία έχει αυτό όταν διαλέγει κανείς αυτοκίνητο;
Τα παραδείγματα αυτού του είδους είναι αμέτρητα. Η Renault για παράδειγμα πέρασε την περασμένη δεκαετία με τη διάκριση της μόνης αυτοκινητοβιομηχανίας με όλα της τα μοντέλα πεντάστερα στο EuroNCAP. Σήμερα υπάρχουν φυσικά και άλλοι κατασκευαστές με αυτό το επίτευγμα στο ιστορικό τους. 
Και ακόμη ένα σωρό τεχνολογίες που κάποτε ήταν για λίγους και σήμερα είναι για όλους. Η Mercedes για παράδειγμα έχει λανσάρει μια σειρά από συστήματα που σήμερα θεωρούμε απαραίτητα σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Οι κινητήρες common rail στο ντίζελ για παράδειγμα ήρθαν από τη Mercedes (συγχρόνως με την Alfa Romeo) στη δεκαετία του 90, κανείς όμως δε θεωρεί πως αυτές οι δύο μάρκες ξεχωρίζουν σήμερα σε αυτόν τον τομέα, από τη στιγμή που όλοι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία.
Τι λέτε λοιπόν, πόση σημασία έχει η πρωτιά; Πέραν από την ιστορική αξία ή την πρώτη περίοδο που μια τεχνολογία την έχει μόνο μία μάρκα, πόσο μετράει ποιος το έκανε πρώτος όταν πλέον το ίδιο σύστημα το έχουν όλοι; Τι λέτε; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
Honda