
Η Renault ξεκίνησε το downsizing των κινητήρων με τον 1.200άρη τούρμπο που σήμερα φοράει και το Megane.
Πόση σημασία έχει ποιος κατασκευαστής έκανε κάτι πρώτος;
6.729 Επισκέψεις στο άρθρο (30/10/2012)
Σαφώς η πρωτοπορία και ο νεοτερισμός, η καινοτομία και η εφευρετικότητα είναι σημαντικά σε μία αυτοκινητοβιομηχανία. Πόση σημασία έχει όμως αν μία μάρκα έκανε κάτι πρώτη, ειδικά όταν πλέον το ίδιο το κάνουν όλοι, και ίσως και καλύτερα;
autotriti team
Πόσα αυτοκίνητα έχουν σήμερα τούρμπο; Το γεγονός ότι ο όμιλος VW καθιέρωσε αυτή τη γενιά τεχνολογίας είναι αναμφισβήτητο, όμως αυτό σημαίνει πως κανείς άλλος δεν το κάνει τόσο καλά;
Αν στο κάτω κάτω θέλει κανείς να βάλει τα πράγματα σε ιστορική σειρά, ήταν η Saab με το πρώτο 900 turbo το 1978 που έφερε την υπερτροφοδότηση στη μαζική παραγωγή. Πόση σημασία έχει όμως σήμερα αυτό;
Και υπάρχουν ένα σωρό πρωτιές. Για παράδειγμα κάθε τετρακύλινδρος κινητήρα που παράγεται σήμερα (και τα τελευταία χρόνια) χρησιμοποιεί την πλέον διαδεδομένη ευρεσιτεχνία της Mitsubishi για την εξουδετέρωση των κραδασμών. Σημαίνει αυτό πως η Mitsubishi είναι η μόνη που φτιάχνει καλούς τετρακύλινδρους κινητήρες;
Το ίδιο ισχύει με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Η VW έκλεισε για λογαριασμό της το κιβώτιο της BorgWarner (το 6τάχυτο DSG) και κατόπιν επέκτεινε τη γκάμα με ένα ακόμη της Lucas (το 7τάχυτο DSG). Εντωμεταξύ οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν τα δικά τους πλέον κιβώτια διπλού συμπλέκτη (σε συνεργασία με κάποιον προμηθευτή όπως και η VW).
Σύμφωνοι, όσο η VW ήταν μόνη της στην αγορά με τις καινοτομίες της, απολάμβανε την μοναδικότητα και εισέπραττε τον καρπό του κόπου της. Σήμερα όμως οι τεχνολογίες αυτές έχουν καθιερωθεί και είναι πλέον κοινές. Μπορεί η VW ακόμη να ξεχωρίζει για αυτή της την πρωτιά, όμως πέραν του ιστορικού στοιχείου, πόση σημασία έχει αυτό όταν διαλέγει κανείς αυτοκίνητο;
Τα παραδείγματα αυτού του είδους είναι αμέτρητα. Η Renault για παράδειγμα πέρασε την περασμένη δεκαετία με τη διάκριση της μόνης αυτοκινητοβιομηχανίας με όλα της τα μοντέλα πεντάστερα στο EuroNCAP. Σήμερα υπάρχουν φυσικά και άλλοι κατασκευαστές με αυτό το επίτευγμα στο ιστορικό τους.
Και ακόμη ένα σωρό τεχνολογίες που κάποτε ήταν για λίγους και σήμερα είναι για όλους. Η Mercedes για παράδειγμα έχει λανσάρει μια σειρά από συστήματα που σήμερα θεωρούμε απαραίτητα σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Οι κινητήρες common rail στο ντίζελ για παράδειγμα ήρθαν από τη Mercedes (συγχρόνως με την Alfa Romeo) στη δεκαετία του 90, κανείς όμως δε θεωρεί πως αυτές οι δύο μάρκες ξεχωρίζουν σήμερα σε αυτόν τον τομέα, από τη στιγμή που όλοι οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία.
Τι λέτε λοιπόν, πόση σημασία έχει η πρωτιά; Πέραν από την ιστορική αξία ή την πρώτη περίοδο που μια τεχνολογία την έχει μόνο μία μάρκα, πόσο μετράει ποιος το έκανε πρώτος όταν πλέον το ίδιο σύστημα το έχουν όλοι; Τι λέτε;
Η πρωτη εταιρια με μεταβλητο χρονισμο, ηταν η Alfa romeo με την spider..στα υπολοιπα θα συμφωνησω
Απλά πολλές φορές οι εταιρίες που έχουν κάνει έρευνα για πολλά περισσότερα χρόνια πάνω σε κάτι συγκεκριμένο. Παράδειγμα η Honda ήταν η πρώτη εταιρία που είχε μεταβλητό χρονισμό στην παραγωγη, αλλά ακόμα και τώρα είναι η ΜΟΝΗ εταιρία που έχει καταφέρει να αποδίδει ατμοσφαιρκός κινητηρας 125 άλογα/λίτρο (S2000 AP1 250hp).
Το θέμα δεν ειναι να το κάνεις πρώτος. Το θέμα είναι να το κάνεις καλά. Και αυτό ισχύει για τα πάντα προ πάντων των αιώνων. Έτσι λοιπόν και στα αυτοκίνητα αυτό που κοιτάμε ειναι τι μας προσφέρει κάθε μοντέλο ξεχωριστά ανεξάρτητα του ποιος εφάρμοσε πρώτος την όποια καινοτομία.
Όλα είναι υποκειμενικά ή τα πάντα ρει.Ανάλογα τους ανθρώπους και πως το βλέπουνε,δηλαδή υπάρχουν αυτοί που μελετανε και οι κοκορόμυαλοι.Και αν πάρουμε βορά από τους Έλληνες και την Ελλάδα,πολλοί από εμάς δεν θυμόμαστε το τι φάγαμε εχθές το μεσημέρι.
Δεν είναι μόνο η ιστορική αξία ή ποιά εταιρεία έκανε την πρώτη κίνηση σε μία νέα τεχνολογία,αλλά ποιά εταιρεία μελέτησε πραγματικά και διεξοδικά μία νέα τεχνολογία και την έδωσε στην καθημερινότητα.Και έχουμε άπειρες απτά παραδείγματα τεχνολογιών,τα οποία είτε είχανε πολλά αρνητικά,είτε όντως ήταν σωστά μελετημένα και έχουνε μία αξιοπιστία και μία σωστή βάση για εξέλιξη.
Και τα ίδια ισχύουνε και στους προμηθευτές με τους οποίους συνεργάζονται οι κατασκευαστές.¶λλη αξιοπιστία έχει ο ένας και άλλη ο άλλος.Μία βόλτα από το tuv θα σας πείσει ΑΠΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ.
Είμαι με εκείνους τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές οι οποίοι μελετάνε πολλές φορές και προχωράνε και όχι με εκείνους που μελετάνε λίγες φορές,αλλά προχωράνε εύκολα για το κέρδος και την πρωτιά,και το ΑΝΑΓΚΑ ΚΑΙ ΘΕΟΙ ΠΕΙΘΟΝΤΑΙ.
Πιστεύω ότι δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία ποιός κατασκευαστής εφαρμόζει μια νέα τεχνολογία για πρώτη φορά, δεδομένου ότι ο επόμενος (και ακόμη καλύτερα ο μεθεπόμενος), θα μάθει από τα τυχόν λάθη και ατέλειες του πρώτου (διότι κάθε σύστημα που παρουσιάζεται για πρώτη φορά πάντα όλο και κάποια ατέλεια θα έχει) και επομένως θα παρουσιάσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία βελτιωμένη, σε σχέση με αυτήν του προηγουμένου. Το ίδιο συμβαίνει και με κάθε νέο μοντέλο αυτοκινήτου οποιουδήποτε κατασκευαστή. Όσο βγαίνουν νέες εκδόσεις του ίδιου μοντέλου, είναι βελτιωμένες σε σχέση με την πρώτη έκδοση οπότε η τελευταία έκδοση πριν την αλλαγή μοντέλου, είναι η καλύτερη αγορά για όποιον είναι γνώστης. Η αναμονή για την αγορά του επόμενου μοντέλου δεν είναι και η καλύτερη κίνηση, επειδή κάθε νέο μοντέλο θα έχει και κάποιες ατέλειες, μέχρι να βγεί στην αγορά, να δοκιμαστεί και να βγουν στην επιφάνεια.
το θεμα ειναι οχι ποιος ανακαλυψε κατι, αλλα το ποτε? !!!!!!!! δεν εχει καμια σημασια εαν τωρα ολα τα αυτοκινητα π.χ. εχουν ζωνες αλλα ποτε εβαλε καποιος κατασκευαστης ζωνες στα αυτοκινητα του ... αυτος που κατεχει την τεχνογνωσια και οχι την τεχνολογια ειναι αυτος που επιβιωνει ......το γνωστο know how... η ολα τα αλλα ερχονται μετα.... δειτε για παραδειγμα ποσα ρολογια παραγει σημερα η ιαπωνικη βιομηχανια ....πολλα ....αλλα κανεις δεν παραγει τα ελβετικα ρολογια υψηλης ποιοτητας παρα μονο αυτοι που γνωριζουν , δηλαδη αυτοι που κατεχουν το know how! το ιδιο γινεται σε ολους τους τομεις ! ας παρουμε ενα αλλο παραδειγμα ... θα σας προτεινα να βλεπατε τη λιστα με τα ποιο ακριβα αυτοκινητα ολων των εποχων.....θα δειτε ποιοι κατασκευαστες και ποιες χωρες και γιατι ειχαν, και προφανως εχουν, την τεχνογνωσια των αυτοκινητων .... αυτες οι εταιρειες ειναι που ολοι οι αλλοι κοιτουν για το τι θα γινει στο μελλον της αυτοκινησης ....